Vis ubesvarede emner | Vis aktive emner | Dato og tid er 09 sep 2010 10:54 am

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar pÃ¥ emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mine allerførste billeder!
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen

Køn: Ikke angivet
Kamera: canon 350d
Hej Alle sammen!

Så fik jeg endelig købt mig et spejlrefleks-kamera. 350d med et Tamron 18-200mm objektiv. Ikke prangende, men det er vel en start. Håber at billederne jeg nu smider op kan vises på dette forum. Har bare brugt postimage.org, er det optimalt eller hvordan?

Har egenli' bare tænkt mig at ligge nogle af de billeder jeg har skudt op! Efter hvert billede stiller jeg måske lige et par spørgsmål, så må i meget gerne svare hvis i føler for det! Jeg er total nybegynder, og skal helt sikkert have forklaret tingene som jeg gør til børnene i fritidshjemmet. MEGET let forståeligt i starten :wink:

Billede
Dette billede tog jeg igår da jeg var på vej hjem efter squash. Har vendt det om til negative farver. Synes det giver et håb om forår da man lige kan ane de små skud på grenene. Mening og konstruktiv kritik må meget gerne gives her :P

Billede
Et billede jeg tog den anden dag af min kammi's øje. Igen i negativ. Husk på at jeg er helt grøn i faget, så en af de vildeste effekter jeg kan komme op med er altså negativ :cry: Arbejder på det, hvilket jeg vil vise i et billede lidt længere nede. Hvad synes i her? Jeg er glad for det, ærgrer mig dog lidt over at blitzen er lidt for tydelig. Men når jeg tager blitzen fra, er lukkertiden bare super høj og jeg får et meget utydelig billede?

Billede
Dette billede. Hvordan kan jeg få farverne lidt mørkere, udover ved redigering på computeren. Synes billedet er blevet lige lovligt lyst.

Billede
Det sidste billede her er af en holdkammerat. Hvordan får jeg billedet frosset noget mere, så hans ketcher måske er en smule mere tydelig? Det er et stort problem for mig. Kunne måske forestille mig at folk skrev at jeg skulle købe noget bedre udstyr, men det har jeg ikke råd til pt. :) Så tekniske råd vil være MEGET kærkomne!

Titel: Re: Mine allerførste billeder!
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE

Køn: Mand
Geografisk sted: Næstved
Kamera: Pentax
Hej du.

Til lykke med dit grej - sikker på du får meget fornøjelse af det, men pas på for det kan blive en tidsrøver og det kan blive en dyr hobby. Men du får mange fede oplevelser med det. Ved ikke så meget om dit udstyr så det lader jeg andre om at kommentere. Jeg har dog et objektiv magen til, som bestemt er glad for.

Jeg vil nøjes med at kommentere dit action billede i hallen. Billeder i en hal får en underlig farve, hvis ikke du selv gør noget. Inden du tager billedet kan du f eks ændre kameraets hvisballance. Det kan du lige så godt lære for det kommer du ikke udenom. Det kan dog ændres efterfølgende i visse fotobehandlingsprogrammer. Jeg har en indstilling som hedder kunstig lys - det føler jeg giver de bedste billeder i hallen. For at kunne fange hans ketcher mens den er i bevægelse skal man benytte en kortere lukketid. For at kunne forstå sammenhængen mellem blænde - lukkertid - og sidst ISO vil jeg varmt anbefale dig at læse de vejledninger der er på denne side. De er gode og skrevet til begynderen. Derudover er det en super ide at melde dig til et kursus i fototeknik.

Men læs de vejledninger og derefter er der kun en mulighed: TRY and TRY - øvelse gør mester og du vil hurtig opleve fremskridt i din fotoforståelse.

Ole

Vis indlæg fra foregÃ¥ende:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar pÃ¥ emne  [ 2 indlæg ] 

• TILFØJ BILLEDE - KLIK HER!

Alle tider er UTC + 1 time