Da det snarter fastelavn, skal jeg tage nogle billeder af knægten.
Jeg købte et par år siden et:
Panasonic Lumix DMC-FZ30 med Leica linse
(Specs)Lidt tid siden (i min evige jagt på den bedste billedekvalitet, som var kompakt og ikke er dSLR, købte jeg mit nu primære kamera:
Fulifilm FinePix Exilim F200EXR
(Specs)Nu ved jeg godt at en SLR (eller dSLR) er meget bedre til det, end de 2 nævnte, så som tillægsspørgsmål ville jeg gerne høre hvilket SLR kamera der er bedst i billedekvalitet, dvs. mest til fester og andre indendørs ting, udenfor kan alle kameraer jo tage super billeder (mere eller mindre).
Hvilket kamera ville I anbefale, hvis jeg skulle anskaffe et SLR kamera, hvor billede kvaliteten bare er i top, og som ikke koster spidsen af en jetjager?
Tilbage til det oprindelige spørgsmål:
Som sagt har jeg disse 2 kameraer, hvilken ville være bedst til indendørs billeder, her til fastelavn?
Jeg syntes Fujifilm giver noget støj, hvis ikke den er på "high iso, low noise", med forvalg af ISO100, på de indendørs billeder jeg har taget med den.
Lumix har jeg faktisk ikke fotograferet så meget indendørs med, da den er for stor at tage med. Men til fastelavn, hvor opgaven er at tage billeder, er det jo noget andet. Så ingen problemer der.
Jeg ville mene at Fuji skulle tage de bedste billeder, trods alt, men så igen, Lumix har Leica objectiv, og objectivet er 3 gange så stort som på Fuji.
Hvilket ville I tage med?
Få forhånd tusind tak for hjælpen.