Da jeg købte mit 70-200 2,8 som brugt fulgte der ikke nogen tripodring med.
Normalt bruger jeg objektivet håndholdt, men der er situationer, hvor et stativ vil aflaste en hel del - men jeg manglede altså tripodringen til at montere stativet på.
Canon vil selvfølgelig gerne sælge den som tilbehør, men prisen på omkring 1000 kroner har hidtil afholdt mig fra at købe en. Jeg synes ganske enkelt det var for mange penge.
Så var der for nogle år siden en dansk fotograf, der til dagligt arbejde med en drejebænk. Han lavede nogle flotte kopier der var til at betale, men inden jeg fik taget mig sammen til at bestille var han holdt med at lave dem.
Så henviste en anden venlig fotograf til E-Bay hvor der var flere udgaver til små penge. Faktisk så små penge at jeg betvivlede kvaliteten.
På trods af tvivlen, så bestilte jeg et, 61 kroner incl. fragt til min postkasse - ja, du læste rigtigt - 61 kroner.
Efter en uge kom tripodringen og jeg var spændt på at tage den i brug.
Selve den håndværksmæssige udførsel er slet ikke på højde med Canons. Støbningen er lidt grov og lakeringen ligner noget jeg selv har lavet med en spraydåse - farven er dog ramt rimeligt pænt.
Men men - den virker upåklageligt, og den gør det den skal og når den sidder monteret på mit gamle skrammede objektiv, er der såmænd ikke en der kan se forskel

Konklusionen er altså, at kan du leve med en finish der ikke er så god, så kan du roligt købe den.