Vis ubesvarede emner | Vis aktive emner | Dato og tid er 01 mar 2017 21:54 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opgradering af Sony
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen

Køn: Ikke angivet
Kamera: Sony a58
Hej derude!

Jeg tager pt. billeder og filmer med mit Sony a58, som jeg er ved at være lidt træt af. Det er nogle år gammelt og jeg tror jeg er klar til en opgradering :)
Jeg tager portrætbilleder, billeder i bevægelse og har et ønske om at få et kamera der er bedre indendørs. Udover dette filmer jeg udendørs - natur, bevægelse, mennesker.. Hertil også et ønske at film indendørs.
Det må gerne være Sony, da mine objektiver passer dertil, men jeg er åben for at høre om noget bedre. Min makspris er omkring 5000-6000.

Er der nogen der har et godt forslag?

Vh.

Tilføjelse:
Objektiver =

Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC
Tamron 70-300mm Macro F/ 4,5-5,6 Minimum: F/32

Sidst rettet af FieB 09 feb 2017 09:16 am, rettet i alt 1 gang.

Titel: Opgradering af Sony
Rang: BURST MODE
Rang: BURST MODE

Køn: Ikke angivet
A99(ii) ville være den naturlige opgradering, men den er som sagt en del over budgettet. Men fordi nogle er i gang med at skifte til a99ii og derfor sælger deres a99 kan man som regel få en yderst fordelagtig pris. Men det kræver man vil leve med en lidt ældre model.

A77ii vil være mellem trinnet men igen er det en model med nogle år på bagen og altså ikke den nyeste teknologi

Nu er det svært at udlede noget når du ikke oplyser om hvilke objektiver du har, men et skifte til andet system, vil ikke nødvendigvis være et kvantespring fordi du ikke får alverdens udover hus i det leje. Gevinsten ligger først og fremmest i en nyere generations sensor, frames pr. second, fokus punkter og hvor god autofokus. Jeg er ikke voldsom bekendt med a58 hvad lige de ting angår.

Titel: Re: Opgradering af Sony
Rang: ULTRA BURST MODE
Brugeravatar

Køn: Mand
Kamera: SONY A700 . SONY A77 . SONY A99
A77II vil være det naturlige valg!
I forhold til A58, er A77/A77II bedre på samtlige områder - flere megapixel´s, bedre focussystem m. flere og bedre focuspunkter, bedre DR, bedre søger, hurtigere lukker/flere fps, o.s.v., og så er det vejrforseglet, og i en helt anden og bedre byggekvalitet end dit A58!
A77II vinder stort set alle test´s mod alle andre mærker i prisklassen, og du vil få et kamera som du kan få glæde af i år frem!
Et nyt A77II, er noget over dit budget, men et brugt, men velholdt med et fornuftigt antal exp., vil koste ca. dit budget eller lidt over - hvis du kan finde et.
I et stykke tid, har de været væk fra annoncerne, næsten før de er til salg.

M.h.t. A99, kræver det jo FF objektiver, og dermed en noget større investering, og dit budget er lige i underkanten for et brugt A99 hus, som var "på udsalg" til kr. ca. 15.000, inden den nye A99II kom til salg.

Du kan iøvrigt gå på Google, og bare skrive eks. "Sony A58 vs. Sony A77II" - så vil der være adskillige sammenligninger at studere, så du kan se hvordan dine prioriteringer fordeler sig.

God fornøjelse
Mvh Geert

Brugeravatar

Geografisk sted: Amager
Kamera: Sony
A700 skrev:
A77II vil være det naturlige valg!

God fornøjelse
Mvh Geert

Helt enig - gå efter et brugt A77II

Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Brugeravatar

Geografisk sted: 4733
Kamera: Sony a99 + lidt Zeiss og G glas
For så vidt også enig omkring et brugt A77II men du kunne også få dig nogle væsentligt mere lysstærke objektiver til indendørsbrug, f.eks et SAL35/1.8SAM, SAL50/1.8SAM eller SAL85/2.8 alle 3 fra Sony' "easy to buy" serie og de er til at betale samt at de faktisk er seriøst gode.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

• TILFØJ BILLEDE - KLIK HER!

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]