Sony a99ii annonceret

Post nyheder fra fotoverdenen; til annoncering samt diskussion af fotobranchens nyheder.
Brugeravatar
raj
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: a900
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Sony a99ii annonceret

Indlæg af raj » 19 sep 2016 15:41 pm

I'll be damned!

42mp, 12fps med AF og fuld sensor readout for 1,8x oversampled super 35 4K video :zscared2

Sony announces 42MP Alpha 99 Mark II with 5-axis stabilization

Brugeravatar
Smittefar
Challenger
Kamera: Canon 6D

Re: Sony a99ii annonceret

Indlæg af Smittefar » 19 sep 2016 16:18 pm

Lyder lækkert

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

CGW
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Sony A99, Sony A7R II

Indlæg af CGW » 19 sep 2016 16:31 pm

Så fik man sgu alligevel lidt at tænke over. Og for en gangs skyld virker kameraet ikke overpriced.

Og nogle brugere skulle måske sætte sig ned og efterrationalisere en anelse over alle de udtalelser man har kommet med her på FS om hvor dødt A-mountet var...

mvh Christian

k s

Indlæg af k s » 19 sep 2016 17:53 pm

CGW skrev:Så fik man sgu alligevel lidt at tænke over. Og for en gangs skyld virker kameraet ikke overpriced.

Og nogle brugere skulle måske sætte sig ned og efterrationalisere en anelse over alle de udtalelser man har kommet med her på FS om hvor dødt A-mountet var...

mvh Christian
Tjah - før du hoverer alt for meget, så husk tilbage til Olympus E5, som nogle - ligesom dig nu - brugte som "bevis" for, at Olympus DSLR ikke var dødt. Det var så sidste DSLR fra Olympus - og udtalelserne fra Olympus' ledelse ligner til forveksling dem, man har hørt fra Sony....

Gentager historien sig? Det er svært at vide, men det vil stadig ikke forbavse mig.

Brugeravatar
jens ole
Kamera: Canon, Sony
Geografisk sted: Århus

Indlæg af jens ole » 19 sep 2016 18:04 pm

Alle tiders.Jeg gør mig den tanke at når kamera nu får flere og flere px, er det måske en fordel med billedestabilisering i kamerahusene.
Mvh. jens Ole

k s

Indlæg af k s » 19 sep 2016 19:12 pm

A700 skrev:
k s skrev:
CGW skrev:Så fik man sgu alligevel lidt at tænke over. Og for en gangs skyld virker kameraet ikke overpriced.

mvh Christian
Tjah - før du hoverer alt for meget, så husk tilbage til Olympus E5, som nogle - ligesom dig nu - brugte som "bevis" for, at Olympus DSLR ikke var dødt. Det var så sidste DSLR fra Olympus - og udtalelserne fra Olympus' ledelse ligner til forveksling dem, man har hørt fra Sony....

Gentager historien sig? Det er svært at vide, men det vil stadig ikke forbavse mig.

:zconfd :zconfd :zconfd

"k.s." . . .
Må jeg i al stilfærdighed, henlede din opmærksomhed på følgende indlæg, fra "Bye, bye Sony A-mount", 24.08.2015:

Marci skrev:
Så kommer snart mange billige a-Mount objektiver på brugtmarkedet.

Jesper A.H. skrev
Yay ! :-)
Så skal der grovshoppes på den blå !

k.s. skrev:

"Det lyder som en rigtigt skidt investering. Hvad skal man med en masse objektiver til et dødt system?

Det gælder vel nærmere om at komme ud mens tingene er blot en smule værd endnu".

:zconfd :zconfd :zconfd

Synes du selv, dit indlæg kan misforstås???

:notallowed

CGW/Christian konstaterer såmænd blot, at en del var for langt og for tidligt ude, da bl.a. du afsagde dødsdommen over Sony A-mount!!! Der er ikke tale om at han hoverer!
Nej, det var heller ikke tanken, at det skulle kunne misforståes. Hvad er det, du ikke forstår?

Som du kan læse ovenfor, mener jeg stadig, at der er en betydelig risiko for at systemet er "dødt" - det ændrer et enkelt nyt hus ikke rigtigt på - det kan - som hos Olympus - være de sidste "krampetrækninger" - et sidste hus, der skal sikre, at restlageret af objektiver m.m. bliver solgt.

Ingen af os kan sige det med sikkerhed - du tror, at systemet lever videre - jeg tror, at det går mod en lukning - baseret på historien. Tiden vil vise, hvem af os, der får ret.

Brugeravatar
jens ole

Indlæg af jens ole » 19 sep 2016 19:19 pm

Jeg må indrømme at jeg også har haft mine tvivl. Men at konstatere at Sony vil kvitte deres A-Mount har jeg nu aldrig gjort. Vi kan jo ikke ane hvad Sony's strategi er.
Men det er jo trods alt, klart, det største firma, af de som laver kamera. Så de har råd til mange bolde i luften.
De gør faktisk det modsatte af Canon, som primært satser på dslr, og mindre på spejlløst. Sony satser mest på spejlløse kamera, men vil åbenbart stadig være med på dslr med deres slt.
Mvh Jens Ole

Brugeravatar
Lars Holte
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Pentax - digitalt og film
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Lars Holte » 19 sep 2016 19:38 pm

raj skrev:I'll be damned!

42mp, 12fps med AF og fuld sensor readout for 1,8x oversampled super 35 4K video :zscared2

Sony announces 42MP Alpha 99 Mark II with 5-axis stabilization
Der kan man bare se. Lyder som lidt af et super-kamera. Tillykke til Sony-folket og ejere af a-mount-objektiver.
Mvh.
Lars

LarsHolte på Flickr

k s

Indlæg af k s » 19 sep 2016 19:44 pm

A700 skrev:k.s. . . .

Ethvert system kan dø, på et tidspunkt! - Det er ikke dét det drejer sig om!

Magter du ikke, at forholde dig til din egen udtalelse om at CGW hoverer, fordi han påpeger dommedagsprofetierne over systemet?
Nej!!! - selvfølgelig gør du ikke det! :zhappy
Jeg fatter stadig ikke, hvad du forsøger at sige her? :zconfuse

Hvad skal jeg "forholde mig til"?
"Dommedagsprofetierne" er STADIG ikke modbevist - som vi tydeligt så i eksemplet med Olympus. Hvis Sony kommer med en stribe nye huse og objektiver - så kan vi aflyse "dommedag" - men indtil videre ser jeg ingen grund til at ændre holdning - historien in mente.

Scratch

Indlæg af Scratch » 19 sep 2016 19:55 pm

Fedt kamera, det var lige sådan en overhaling A99 manglede :)
Jeg har da et par a-mount glas stadigvæk, men jeg er hoppet på e-mount og har det fint med det.

Men det er dælme et fedt kamera de disker op med, jeg tør næsten ikke prøve det ;)

Brugeravatar
SuneS
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Sony@99
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af SuneS » 19 sep 2016 20:23 pm

Det er da vidst et helt ok kamera de har skruet sammen der.
Det lyder i hvert fald ikke helt tosset.

Brugeravatar
jens ole

Indlæg af jens ole » 19 sep 2016 20:25 pm

Bruger det samme sensor som a7rII?
Mvh.Jens Ole

Besvar