SONY lancerer A9!

Post nyheder fra fotoverdenen; til annoncering samt diskussion af fotobranchens nyheder.
Brugeravatar
JPFoxtrot
Moderator
Moderator
Kamera: Canon 5D IV og II, Olympus E-5
Geografisk sted: Frederikshavn
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: SONY lancerer A9!

Indlæg af JPFoxtrot » 24 apr 2017 19:37 pm

raj skrev:Hovsa, hvor kom den fra? Troede at fanboykommentarer var begrænset til en enkelt bruger her på stedet. Ingen nævnt ingen glemt, men ikke nogen synderlig brugbar diskussionsform, methinks :cheers:
Man bliver da lige en smule overrasket. Bevares jeg ved da godt at mit synspunkt her måske "kratter lidt i lakken", men så er det da heller ikke værre :)

Tænker på om A700 måske ikke kender begrebet ".. på steroider" som noget positivt?

Det er da lidt sjovt, at fordi man udtaler at det ikke ligner et pro-hus i den gængse forstand, så bliver der taget gloser som mærkefreak, forsnævrede udmeldinger, forherligelse af eget mærke, ynkelig osv. i brug :lol:

Brugeravatar
raj
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: a900
Kontakt:

Indlæg af raj » 24 apr 2017 19:46 pm

Hovedet på sømmet

:P

Brugeravatar
JPFoxtrot
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af JPFoxtrot » 24 apr 2017 22:33 pm

Okay, der er åbenbart noget jeg tidligere har skrevet som også spiller ind her. Fair nok. I rest my case :)

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Indlæg af raj » 24 apr 2017 23:25 pm

A700 skrev:
"Mærkefreak" er i dette tilfælde en ret passende kommentar!
Fordi "en enkelt bruger her på stedet" har brugt/bruger benævnelsen "fanboy", er beslægtede udtryk vel ikke uanvendelige for al tid og evighed, når de, som i dette tilfælde, er ret så dækkende!
Det skal du selv om. Vil blot nævne, at det ikke er det gode selskab :wink:
A700 skrev:Hvad angår "ikke nogen synderlig brugbar diskussionsform", blev den seriøse tilgang til den omtalte nyhed, netop sat over styr af de kommentarer der fik mig til at reagere!
Hvis du synes at dé bemærkninger var brugbare og seriøse, så har vi bare en forskellig opfattelse!
Fred være med det!
"A7 på steroider" kan nu ikke få mig op ad stolen. Personligt synes jeg, at dette:
Billede
er er meget godt billede på D5/1D
:twisted:
Senest rettet af raj 25 apr 2017 07:24 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Palshøj
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: leica Q, Oly E-410, 5D mk II/III, 60D
Geografisk sted: Nykøbing Sj

Indlæg af Palshøj » 25 apr 2017 00:21 am

Jens G skrev:
Palshøj skrev:
Jens G skrev:
Palshøj skrev:
Jens G skrev:Og der findes ingen native lange, lysstærke objektiver til Sony e-mount. Det længste er den 100-400mm zoom der blev annonceret sammen med A9, og det kan ikke kaldes lysstærkt. Men der er mulighed for at tage Sony A-mount og Canon EF mount med på restauranten, og bruge dem :wink:
Kald mig bare gammeldags, men jeg foretrækker native objektiver til mit hus.

Men hvis man har brug for lange teler. Hvad er så faktuelt forkert i det jeg skrev?
Jeg synes det ville være mere sølle hvis der ikke var mulighed for at bruge nogen lange teler. Men du har selvfølgelig ret i at der ikke er nogen lange native Sony E-mount primes.
Ok så må man ikke håbe at nogen har læst det tideligere, og troede at det var sandheden. ;)
Vi kan jo altid tage diskussionen igen, hvis der skulle være tvivl. :wink:
Der er jo ikke så meget at diskutere, som du jo endte med at medgive. Jeg nævner blot at dette kamera er afhængig af konkurenternes glas når snakken falder på lange lysstærke teler. Det er der jo ikke noget at diskutere for det har du jo medgivet er sandt. Så hvad er det du ønsker at diskutere?
Canon EF 100mm f2.8L IS Macro - Canon EF 24-70mm f2.8L II - Canon EF 70-200mm f2.8L IS II - Canon EF 50mm f1.2L - Profoto
Flickr

Brugeravatar
Jens G
Challenger
Kamera: Sony A6000
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Jens G » 25 apr 2017 06:29 am

Palshøj skrev:
Jens G skrev:
Palshøj skrev:
Jens G skrev:
Palshøj skrev:
Jens G skrev:Og der findes ingen native lange, lysstærke objektiver til Sony e-mount. Det længste er den 100-400mm zoom der blev annonceret sammen med A9, og det kan ikke kaldes lysstærkt. Men der er mulighed for at tage Sony A-mount og Canon EF mount med på restauranten, og bruge dem :wink:
Kald mig bare gammeldags, men jeg foretrækker native objektiver til mit hus.

Men hvis man har brug for lange teler. Hvad er så faktuelt forkert i det jeg skrev?
Jeg synes det ville være mere sølle hvis der ikke var mulighed for at bruge nogen lange teler. Men du har selvfølgelig ret i at der ikke er nogen lange native Sony E-mount primes.
Ok så må man ikke håbe at nogen har læst det tideligere, og troede at det var sandheden. ;)
Vi kan jo altid tage diskussionen igen, hvis der skulle være tvivl. :wink:
Der er jo ikke så meget at diskutere, som du jo endte med at medgive. Jeg nævner blot at dette kamera er afhængig af konkurenternes glas når snakken falder på lange lysstærke teler. Det er der jo ikke noget at diskutere for det har du jo medgivet er sandt. Så hvad er det du ønsker at diskutere?
Det var ikke et ønske om at fortsætte en diskussion, men derimod en hentydning til hvordan det plejer at være med diskussioner der kører i ring i dette forum. :wink:

Jeg har ikke på noget tidspunkt modsagt at der ikke findes lange e-mount objektiver, men din sammenligning med at blive inviteret på michelinrestaurant og få besked på selv at skulle have bestik og tallerkener med, opfattede jeg som at du skrev at der ikke fandtes objektiver til det. Jeg skulle naturligvis have opfattet at du mente at der er nogle slags bestik og tallerkener man selv skal have med.

Brugeravatar
Esben Sørensen
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:

Indlæg af Esben Sørensen » 27 apr 2017 15:19 pm

raj skrev:Hovedet på sømmet

:P
Det sjove er jeg helt får lyst til at købe et a9 for undersøge om det virkelig er så forfærdeligt som han forudser... :D
Jeg glæder mig også til at se de første tests, men tror dog han har ret i det med batterierne.

Mvh. Esben
Saving money is expensive...
http://500px.com/esopix

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Jim Kassons delux test

Indlæg af raj » 28 maj 2017 23:51 pm

Brugeravatar
JPFoxtrot
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af JPFoxtrot » 29 maj 2017 08:38 am

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Indlæg af raj » 30 maj 2017 23:23 pm

Godt at se, at det jeg forsøgte at forklare for knapt syv år siden her nu er blevet mainstream: Sony a9 First Impressions Review, Exposure Latitude :wink:

Brugeravatar
Jens G
Challenger
Kamera: Sony A6000
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Jens G » 05 jun 2017 21:31 pm

Max Yuryev har været ude at afprøve A9 og sammenlignet med D5. Der er et par overraskelser.

Brugeravatar
SørenM
Kamera: Sony A7R3

Indlæg af SørenM » 11 jun 2017 13:54 pm

Ryan Brenizer skifter til Sony:

http://ryanbrenizer.com/2017/06/sony-a9 ... ng-review/

"What happens when you take all the futuristic potential of a mirrorless system and cram something like the functionality of a Nikon D5 into it? Meet the Sony A9. This is a groundbreaking, complicated camera with game-changing features, so a simple review won’t be enough. But here’s the simple review: We love it. It feels as at least a big a shift as when the Nikon D3 came out, if not the switch to digital in the first place."

Besvar