SONY lancerer A9!

Post nyheder fra fotoverdenen; til annoncering samt diskussion af fotobranchens nyheder.
Brugeravatar
SørenM
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Sony A7R3

Re: SONY lancerer A9!

Indlæg af SørenM » 11 jun 2017 14:04 pm

Og Northrup har simple løsninger på de ting som folk bitcher over :)

http://www.sonyalpharumors.com/tony-nor ... es-really/

Brugeravatar
Jens G
Challenger
Kamera: Sony A6000
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Jens G » 11 jun 2017 15:58 pm

Brugeravatar
raj
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: a900
Kontakt:

Indlæg af raj » 12 jun 2017 06:37 am

SørenM skrev:Ryan Brenizer skifter til Sony:

http://ryanbrenizer.com/2017/06/sony-a9 ... ng-review/

"What happens when you take all the futuristic potential of a mirrorless system and cram something like the functionality of a Nikon D5 into it? Meet the Sony A9. This is a groundbreaking, complicated camera with game-changing features, so a simple review won’t be enough. But here’s the simple review: We love it. It feels as at least a big a shift as when the Nikon D3 came out, if not the switch to digital in the first place."
God reklame. Især hvis han ikke er sponsoreret.

Brugeravatar
SørenM

Indlæg af SørenM » 12 jun 2017 11:15 am

Som A7RII ejer er min vurdering af A9 - efter at have læst utallige reviews og tests - den at hvis man har brug for superhurtig AF og max billeder/sekund at så er det et fantastisk fedt kamera. Ellers vil A7RII2 være et bedre valg (hvis man er til Sony A7 serien) pga højere opløsning, lidt mere DR og bedre videofunktioner.

Hvis Sony nu kom med et A7RIII som havde nogle af A9s forbedringer (Z battery, lag-free/no-blackout EVF og joystick) så tror ville jeg seriøst overveje en opgradering af mit A7RII :) - selvom det i forvejen er et utroligt lækkert kamera.

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Indlæg af raj » 12 jun 2017 15:34 pm

SørenM skrev:Som A7RII ejer er min vurdering af A9 - efter at have læst utallige reviews og tests - den at hvis man har brug for superhurtig AF og max billeder/sekund at så er det et fantastisk fedt kamera. Ellers vil A7RII2 være et bedre valg (hvis man er til Sony A7 serien) pga højere opløsning, lidt mere DR og bedre videofunktioner.

Hvis Sony nu kom med et A7RIII som havde nogle af A9s forbedringer (Z battery, lag-free/no-blackout EVF og joystick) så tror ville jeg seriøst overveje en opgradering af mit A7RII :) - selvom det i forvejen er et utroligt lækkert kamera.
Min vurdering er, at tiltængt målgruppe er den samme som D5 & 1D serierne :wink:
A7RII2, det sagnomspundne vidunder? :P

Brugeravatar
SørenM

Indlæg af SørenM » 12 jun 2017 16:57 pm

raj skrev:
SørenM skrev:Som A7RII ejer er min vurdering af A9 - efter at have læst utallige reviews og tests - den at hvis man har brug for superhurtig AF og max billeder/sekund at så er det et fantastisk fedt kamera. Ellers vil A7RII2 være et bedre valg (hvis man er til Sony A7 serien) pga højere opløsning, lidt mere DR og bedre videofunktioner.

Min vurdering er, at tiltængt målgruppe er den samme som D5 & 1D serierne :wink:
Jaja... jeg fik da skrevet det rigtigt de andre gange :) - hvad betyder "tiltængt" for resten :mrgreen:

Brugeravatar
raj
Kontakt:

Indlæg af raj » 12 jun 2017 18:30 pm

SørenM skrev:
raj skrev:

Jaja... jeg fik da skrevet det rigtigt de andre gange :) - hvad betyder "tiltængt" for resten :mrgreen:
Hæ Hæ, det handler om de særlige tænger man kan købe som ekstraudstyr, der gør håndteringen særdeles sprød :wink:

Brugeravatar
Jens G
Challenger
Kamera: Sony A6000
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Jens G » 16 jun 2017 14:42 pm

Der er komme review hos DPReview og sensoren er blevet testet hos DxOMark

Besvar