Canons nye kameraer

Post nyheder fra fotoverdenen; til annoncering samt diskussion af fotobranchens nyheder.
Besvar
luksusbugen
Rang: Nyankommen
Kamera: Canon 6D
Geografisk sted: Næstved

Canons nye kameraer

Indlæg af luksusbugen » 25 jul 2017 18:50 pm

Det er jo ikke ligefrem ros Canon får for deres nyere kameraer. Jeg har ikke planer om at opgradere mit 6D.

https://fstoppers.com/critiques/disappo ... non-188893
Hilsen
Peter

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Et par stykker

Re: Canons nye kameraer

Indlæg af Søren N » 25 jul 2017 19:49 pm

Tja man skal nu nok passe på ikke at forfalde til specfetishisme
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

luksusbugen

Indlæg af luksusbugen » 25 jul 2017 22:26 pm

Jeg ved ikke hvorfor der altid har stået nyankommen ved mig selv om jeg har været her i mange år. Der er nok for længe mellem mine indlæg og fotos - det må jeg jo nok indrømme. Jeg har aldrig brugt andet end Canon og har ikke tænkt mig at opgradere eller skifte til andet mærke. Jeg har tjekket min konto og den var stort set tom og selv email feltet var tomt (?). Det er rettet nu. Men tak for velkommen :) .
Hilsen
Peter

luksusbugen

Indlæg af luksusbugen » 28 jul 2017 22:29 pm

Så vidt jeg kan se så er der sket en opgradering af FotoStart - det er måske derfor min profil var forsvundet. Jeg kommer altså lige til at ha' en forklaring på hvad specfetishisme betyder, Søren???
Hilsen
Peter

Brugeravatar
Søren N

Indlæg af Søren N » 29 jul 2017 08:54 am

Det er når man hænger sig i de skrevne specifikationer og de bliver altafgørende.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

luksusbugen

Indlæg af luksusbugen » 29 jul 2017 09:09 am

Tak for det. Jeg har aldrig hørt udtrykket (tager jeg fejl i at det er delvist hjemmelavet?) og tager det til mig. Jeg havde engang et Powershot G3 "lommekamera" som jeg tog gode billeder med og fik lavet i stor forstørrelse. De hænger stadig på væggen, men så en dag læste jeg at det var et dårligt kamera - det havde jeg ikke bemærket. Det blev ikke skiftet før lukkeren gik i stykker.
Hilsen
Peter

Brugeravatar
Søren N

Indlæg af Søren N » 29 jul 2017 13:52 pm

Det er nok delvist hjemmelavet, eller set hørt et eller andet sted men jeg synes det er meget dækkende og godt at forholde sig til.
Søren Nielsen

David Duchemin

Brugeravatar
Palshøj
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: leica Q, Oly E-410, 5D mk II/III, 60D
Geografisk sted: Nykøbing Sj

Indlæg af Palshøj » 31 jul 2017 09:48 am

luksusbugen skrev:Tak for det. Jeg har aldrig hørt udtrykket (tager jeg fejl i at det er delvist hjemmelavet?) og tager det til mig. Jeg havde engang et Powershot G3 "lommekamera" som jeg tog gode billeder med og fik lavet i stor forstørrelse. De hænger stadig på væggen, men så en dag læste jeg at det var et dårligt kamera - det havde jeg ikke bemærket. Det blev ikke skiftet før lukkeren gik i stykker.
Og med det indlæg underbygget du så Sørens udemærket indlæg, når der kommer nye modeller har nogle altid mere travlt med at klage over hvad det nye kamera ikke har, og knapt så travlt med hvad det har.
Canon EF 100mm f2.8L IS Macro - Canon EF 24-70mm f2.8L II - Canon EF 70-200mm f2.8L IS II - Canon EF 50mm f1.2L - Profoto
Flickr

Besvar