Ugens Billede - SE HER! VIGTIGT!

Information fra Administratorer samt Moderatorer om drift, ændringer mv.
Besvar
Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Ugens Billede - SE HER! VIGTIGT!

Indlæg af jakobdam » 02 maj 2009 14:43 pm

Jeg har besluttet at deltagelse i "Ugens Billede" ikke længere er obligatorisk når man uploader her på sitet, efter en række brugeres fornuftige argumentation for dette tiltag.

DERFOR SKAL MAN UNDER UPLOAD, TILVÆLGE AT ÉNS BILLEDE SKAL DELTAGE I "UGENS BILLEDE" SÅFREMT MAN ØNSKER DETTE!

Man kan desuden redigere sine allerede uploadede billeder, og tilvælge eller fravælge dette.

Er billedet uploadet under en fototur, kan "Ugens billede" naturligvis ikke tilvælges.

ALLE FOLK DER HAR UPLOADET BILLEDER SOM ØNSKER DE SKAL DELTAGE I "UGENS BILLEDE", SKAL TILVÆLGE DENNE FUNKTION FOR HVERT BILLEDE!

Fra forsiden - vælg "Mit galleri". Brug det gule ikon under det billede I vil ændre, til at komme på redigér-siden for billedet.

Jeg bekager kaos'et der må opstå her i overgangsfasen, men håber alle har forståelse for dette nye tiltag.

Note:
- Tidligere "Ugens Billeder" pilles der naturlivis ikke ved. :)

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus og Canon
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:

Re: Ugens Billede - SE HER! VIGTIGT!

Indlæg af cowgirl » 02 maj 2009 14:56 pm

Mange tak, Jakob :D)

Danch

Indlæg af Danch » 02 maj 2009 17:07 pm

Et spørgsmål og et forslag:
?: Hvorfor er det ikke "ja tak til ugens billede", der er standartindstillingen, således at man skal vælge det fra i stedet for til?
!: Jeg gætter på, at når man skal vælge det til, vil det definitivt betyde døden for "ugens billede". Måske skulle man, for ikke at udvande konkurrence-elementet med op til flere ugentlige vindere, nøjes med at kåre månedens billede?. Og så holde sig til en enkelt vinder af et enkelt billede?
Vh Dan

Brugeravatar
Pastorius
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 02 maj 2009 17:13 pm

Jeg tror faktisk det ville vække ugens billede, hvis der være færre billeder at tage stilling til. Jeg dropper det titi igen pga mængden af billeder man kan stemme på.

Det har tidligere været på tale med en mail (eller en tråd i forum) hvor der blev postet hver gang der igen kunne stemmes, og når en uge var afgjort.
Det tror jeg også ville være en god ide.

Brugeravatar
Rolando
Gammelsmølf
Kamera: Few medicin cure shaky hands - but IS does

Indlæg af Rolando » 02 maj 2009 19:12 pm

Enig Pastorius - Jeg dropper det også tit, fordi der imo er for mange - også ikke-galleribilleder - der overskygger de virkelige perleskud.

Til Danca: Enig med dig i, at der bør kun være et vinder billede pr. uge. Da det er ret tyndt at efterhånden en del middelmådige billeder kan vinde på 2 stemmer. Har selv et af slagsen. ;o)
Det kalder jeg et udvandet koncept. Om man vælger til el. fra, har jeg svært ved at se, skulle ændre på noget.

Mvh. Bent

Brugeravatar
John Nyberg
Kamera: Pentax K1 og K5 samt Olympus E-30
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af John Nyberg » 03 maj 2009 18:35 pm

Bravo Jakob.

Jeg kan kun bifalde muligheden for, at vi vælger fremover vælger, om vores billeder skal deltage.

Måske skulle være så være en begrænsning på antallet af deltagende billeder fra hver fotograf. F.eks. at man maks. kan deltage med et skud per uge.

Brugeravatar
steenflemming
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Canon EOS 50D
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af steenflemming » 06 maj 2009 17:04 pm

Det er da en ok beslutning. Det er også OK, at du Jacob tør ændre en beslutning der allerede er taget, flot.,

Brugeravatar
bbcdk
Challenger
Kamera: Nikon D90
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af bbcdk » 06 maj 2009 17:13 pm

[quote="John Nyberg"]Måske skulle være så være en begrænsning på antallet af deltagende billeder fra hver fotograf. F.eks. at man maks. kan deltage med et skud per uge.[/quote]

God ide. Når man så klikker af at et billede skal deltage i ugens billede og man allerede har et deltagerbillede samme uge, skal den afvise.

Jeg kunne også godt tænke mig en mail, med en reminder om at man skal huske at stemme - selvfølgelig med direkte link til ugens billeder. Dette kunne evt. laves som en option på brugerprofilen, så man kun får mailen hvis man er interesseret.

Poul R

Indlæg af Poul R » 16 jul 2009 09:09 am

[quote="John Nyberg"]Måske skulle være så være en begrænsning på antallet af deltagende billeder fra hver fotograf. F.eks. at man maks. kan deltage med et skud per uge.[/quote]

Det var da en rigtig god ide.

Erica

Indlæg af Erica » 16 jul 2009 13:58 pm

Måske det ikke skal være ét per uge men to? Det vil gøre at man stadig skal være kritisk med hvilke af ens billeder man ønsker skal deltage, men samtidig behøver man ikke vente til næste uge med at uploade, hvis man nu har to, man synes er geniale :P

Besvar