Galleriet er ryddet og genåbnet

Information fra Administratorer samt Moderatorer om drift, ændringer mv.
jpmn

Re: Galleriet er ryddet og genåbnet

Indlæg af jpmn » 03 okt 2009 01:28 am

Jeg kan se, at du bruger Lightroom og gemmer på quality 100, der må svare til 12 i Photoshop.

Brugte du Photoshop, ville du mange steder blive anbefalet en kvalitet 10, som et godt kompromis mellem diskforbrug og kvalitet, da 12 bruger meget plads og der ikke er forskel at se udover det voldsomme pladsbehov.

Jeg har lånt dit billede og det fylder godt 400 kb. i indstilling 10, hvor i mod det fylder 306 kb. i indstilling 9, som der er et link til her:

http://img84.imageshack.us/img84/203/29120829jp.jpg

Så jeg har svært ved at se problemet må jeg indrømme, særligt når det tages i betragtning, at billederne ses på en skærm i lav opløsning.

Så lad os bare beholde grænsen, der er ikke noget ved, at få billederne så store, at man ikke kan se dem på skærmen af en gang.

Vh Jens Peter

ppehrson

Indlæg af ppehrson » 03 okt 2009 02:23 am

[quote="jpmn"]Jeg kan se, at du bruger Lightroom og gemmer på quality 100, der må svare til 12 i Photoshop.

...

Så lad os bare beholde grænsen, der er ikke noget ved, at få billederne så store, at man ikke kan se dem på skærmen af en gang.

Vh Jens Peter[/quote]

Hvis du har en ordentlig skærm og den er korrekt kalibreret skal jeg garantere dig at du kan se forskellen i mængden af artefakter på hhv setting 10 og 12 i Photoshop... :)

Nu om dage er det ganske almindeligt at et billede på en portal for fotografisk interesserede fylder 1 MB.

Sååh - skal der drosles ned, bør det ikke være i kompression, men i opløsning - fx maximal højde eller bredde 700 px

JLerche

Indlæg af JLerche » 27 nov 2009 23:49 pm

Er alle ens kommentarer også bare væk? Troede "kun" det var alle billeder....

SUK!!

Brugeravatar
bbcdk
Challenger
Kamera: Nikon D90
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af bbcdk » 28 nov 2009 00:06 am

[quote="JLerche"]Er alle ens kommentarer også bare væk? Troede "kun" det var alle billeder....

SUK!![/quote]

Ikke forstået? Hvis billederne er slettet, hvordan skulle kommentarerne så kunne blive?

JLerche

Indlæg af JLerche » 28 nov 2009 00:16 am

[quote="bbcdk"][quote="JLerche"]Er alle ens kommentarer også bare væk? Troede "kun" det var alle billeder....

SUK!![/quote]

Ikke forstået? Hvis billederne er slettet, hvordan skulle kommentarerne så kunne blive?[/quote]

Under min profil står der jeg har afgivet 3 kommentar - i min naivitet forstod jeg det sådan, at det ikke ville blive slettet?

Brugeravatar
bbcdk
Challenger
Kamera: Nikon D90
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af bbcdk » 28 nov 2009 00:18 am

[quote="JLerche"]Under min profil står der jeg har afgivet 3 kommentar - i min naivitet forstod jeg det sådan, at det ikke ville blive slettet?[/quote]

Der er to steder og det andet sted står der på dig:

"Kommentarer til andre: 162"

Står her: http://www.fotostart.dk/index.php?p=30&u=7248

JLerche

Indlæg af JLerche » 28 nov 2009 00:21 am

[quote="bbcdk"][quote="JLerche"]Under min profil står der jeg har afgivet 3 kommentar - i min naivitet forstod jeg det sådan, at det ikke ville blive slettet?[/quote]

Der er to steder og det andet sted står der på dig:

"Kommentarer til andre: 162"

Står her: http://www.fotostart.dk/index.php?p=30&u=7248[/quote]

Tak - det havde jeg overset! :-) Så er jeg glad igen... :-)

Besvar