Lidt statistik...

Information fra Administratorer samt Moderatorer om drift, ændringer mv.
Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af jakobdam » 31 maj 2007 20:32 pm

GNU/Linux vil altid have for mange kokke.
Ja - enig. Alene kampen mellem GNOME og KDE burde for længst være stoppet efter min mening. Jeg tror det forvirrer mange "newcomers" at de netop her har friheden til at vælge - men det der for nogen er paradis, er jo helvede for andre.

Ang. brugervenlighed i MacOSX, så har jeg den stadigvæk til gode. Jeg har haft arbejdet med MacOSX mht. musikprogrammer (studie) og lidt med grafik (begge tilfælde dog OSX Panther, ikke Tiger) - den platform bliver jeg aldrig gode venner med, på samme måde som at mit skridt bare ikke kan forlige sig med hvis jeg tager Levi's model 501 på. :)

Med andre ord - det er jo nok en smagssag, og min smag er så anderledes end det MacOSX rammer... :)

trylleklovn

Indlæg af trylleklovn » 31 maj 2007 20:36 pm

Hehe :P

Til Apples "pro" programmer, som f.eks. Logic forsvinder brugervenligheden nu også komplet. :D

Men til overall brug er OS X bare mere logisk opbygget, især for folk, der aldrig har brugt en computer før.

1 program er repræsenteret ved 1 ikon. Hvor mange gange har man ikke skulle uninstalle programmer rigtigt hos familiens Windows computere, fordi de troede programmet var væk når de havde slettet genvejen på skrivebordet :/

Microsoft Windows bærer så meget præg af at være lavet af udviklere, det bliver dog bedre. Dog virker Windows Vista stadig som et damp barn, der prøver at gøre alle ting på en gang uden at løse nogle problemer.. Man skal stadig trykke Ja til at slette en fil, selvom den kommer i papirkurven.. hvilket vel fjerner hele formålet med papirkurven >_>

ChristofferAH

Indlæg af ChristofferAH » 31 maj 2007 23:07 pm

Jeg vil altid bruge Mac som mit primære OS, fordi jeg ikke har de problemer som Windows folk har.
Men selvfølgelig har jeg ikke det, det er jo de samme der laver både computer og OS, så hardware og software er født sammen. Derfor er det lettere at lave det perfekt, og at skræddersy det hele til en bestemt computer.
På min computer har jeg kun drivere til de tin jeg skal bruge, og intet mere, derved får jeg mere ud af mine Ram, fordi alle unøde processor er væk.

Det er helt klart en ulempe for MS at deres OS skal installeres på mange 1000 vidt forskellige computere.

Det er derfor jeg kører Mac.

Jeg kan ikke se hvorfor der ikke er flere der vælge Mac, fordi man kan jo altid installere windows på den(selvom der er synd), hvis man ikke fatter deres geniale styresystem.

/Christoffer

Brugeravatar
Rolando
Gammelsmølf
Kamera: Few medicin cure shaky hands - but IS does

Indlæg af Rolando » 01 jun 2007 04:17 am

En utrolig diskussion må jeg nok sige. Lige som om - den har været tæsket igennem tusindvis af gange, med de samme påstande - gang på gang. :?
Jeg betragter mig selv som en nognelunde alm pc-bruger og jeg er bedøvende lige glad, hvad tingene hedder.
Bare det virker - efter, at jeg selvfølgelig har sat mig ind i, hvordan de hele funker og hvad, der er af vigtige ting - jeg ska' ta højde for. Og så skal det også se nogenlunde ud og passe til det resterende interiør.
Derfor jeg aldrig erhverver mig noget fimset MAC-agtigt. Simpelt hen for tudegrimt til mig. And that's it !!!

Syn's folk er noget skyklapagtige, når de sidder og ævler om hvilken el. hva' for en, der er bedst.
Hver har sine behov, både for stabilitet, eyecandy, brugervenlighed og også for hvad de skal bruges til.

Mit styresystem f.eks. funker upåklageligt, hurtigt og effektivt - i alle programmer, spil og når jeg surfer rundt på nettet.
Det er en fornøjelse, at sætte sig ved "Alteret" og det kører bare dag efter dag og døgn efter døgn uden crash, uden virus, uden andet snavs, uden nogle problemer med at køre det der bliver puttet i. That's nice !
Og det er til at forholde sig til, modsat alt den - undskyld udtrykket - "klogeÅge" tåge-snak, hvor folk sidder og fægter med hver deres "sabel" og holder fast i, at de har ret. :roll:

Kom dog videre og brug isf. tiden på, at ta' nogle fede billeder. :D
Der er ikke nogen facit-liste med om hvem og hvad, der er bedst. Der er og bli'r op til den enkelte !!!
Og det må vel være det væsentlige - i modsætning til alle de postulater, som folk kaster i grams, fordi de har læst det et eller andet sted.

Jeg vil lige slutte af med mit eget postulat:

Så at sige alle problemer og fejl på pc'er - er fejl 40. Billede That's for sure !!!!
Senest rettet af Rolando 18 mar 2009 22:58 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
jespervestergaard
Rang: Veteran
Rang: Veteran
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af jespervestergaard » 18 mar 2009 21:19 pm

Hej Jakob.

Er det muligt at få lidt nuværende statistik så vi alle kan se hvordan mac (sammen med linux) er ved at overtage verden?

Mvh Jesper

Besvar