Flickr BBcode

Information fra Administratorer samt Moderatorer om drift, ændringer mv.
Besvar
Brugeravatar
JakobFriis
BOFH
Kamera: Nikon D800E
Geografisk sted: Vestbjerg

Flickr BBcode

Indlæg af JakobFriis » 27 feb 2011 15:40 pm

Nogle har måske allerede set det. Jeg har indsat en Flickr BBcode på Fotostart, så nu kan man poste billeder fra Flickr direkte i indlæg.

Her er lille hint til hvor man kan finde det rigtige link på Flickr

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus og Canon
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Flickr BBcode

Indlæg af cowgirl » 27 feb 2011 17:55 pm

Det har man da kunne hele tiden?? Hvad kan den nye knap i forhold til tidligere?

Brugeravatar
JakobFriis
BOFH

Indlæg af JakobFriis » 27 feb 2011 18:08 pm

ikke andet end at man nu kan bruge [ flickr ][ /flicker ] tags

Brugeravatar
Lahnet
Rang: ELITEBRUGER

Indlæg af Lahnet » 27 feb 2011 19:41 pm

Er den eneste forskel så ikke, at man skal klikke en ekstra gang hvis man vil bruge den nye knap.

Den kode du viser i første indlæg kan allerede kopieres direkte ind, så virker det med link til flickr og det hele. Som
feks. her: http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=40401

Men det er nok bare mig som fatter hat :-)

Brugeravatar
JakobFriis
BOFH

Indlæg af JakobFriis » 27 feb 2011 19:52 pm

nej - der er ikke nogen ny vidunderlig funktionalitet :) Det er en knap som man kan vælge at bruge eller man kan lade være.

Vi har ikke nogen officiel-how-to-upload-to-forum-guide, og knappen er nok mest til dem der ikke allerede kender andre muligheder.

Brugeravatar
Kalle_dk
Kamera: Fuji X-T3 - Fuji X-H1 - Fuji X-100s

Indlæg af Kalle_dk » 27 feb 2011 21:24 pm

Jeg har aldrig fundet ud af, hvordan man smider et foto direkte i en tråd, altså udenom Postimage.org (med miniature). Jo, jeg kan godt selv se billedet, men andre kan ikke. Det har jeg snart opgivet, med mindre nogle vil skære det HELT ud i pap for mig (og måske osse for andre).

Brugeravatar
klauseren
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Olympus OM-D E-M5 & Nikon D7000

Indlæg af klauseren » 27 feb 2011 21:29 pm

Jeg mener at have læst i flickr regler/guidelines at de ikke er sååå vilde med at man bare henter billede fra flickr uden at linke tilbage til det. Har aldrig hørt om nogen der har fået lukket deres konto pga. det, men man bør nok ikke udfordre skæbnen hvis man er meget glad for sin flickr konto.

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus og Canon
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af cowgirl » 27 feb 2011 21:34 pm

Kalle_dk skrev:Jeg har aldrig fundet ud af, hvordan man smider et foto direkte i en tråd, altså udenom Postimage.org (med miniature). Jo, jeg kan godt selv se billedet, men andre kan ikke. Det har jeg snart opgivet, med mindre nogle vil skære det HELT ud i pap for mig (og måske osse for andre).
Billedet skal ligge på en anden side, ikke på din pc. Og så er det bare at indsætte billedlinket mellem (img] billedlink [/img]
klauseren skrev:Jeg mener at have læst i flickr regler/guidelines at de ikke er sååå vilde med at man bare henter billede fra flickr uden at linke tilbage til det. Har aldrig hørt om nogen der har fået lukket deres konto pga. det, men man bør nok ikke udfordre skæbnen hvis man er meget glad for sin flickr konto.
På denne måde holder man også linket tilbage til flickr. Så ingen problemer her.

Brugeravatar
Kalle_dk
Kamera: Fuji X-T3 - Fuji X-H1 - Fuji X-100s

Indlæg af Kalle_dk » 27 feb 2011 21:46 pm

Okay, ko-pige. Nu sad jeg så og sloges med at få skidtet til at virke igen, men så kan man vist ikke vise billeder i netop DENNE tråd. ØV

Brugeravatar
klauseren
Kamera: Olympus OM-D E-M5 & Nikon D7000

Indlæg af klauseren » 27 feb 2011 23:28 pm

cowgirl skrev: På denne måde holder man også linket tilbage til flickr. Så ingen problemer her.
Hm ja det er rigtigt. Der er mere bag denne nye flickr knap, end hvad man lige umiddelbart kan se :) Ingen ko (!) på isen så...

Besvar