Forslag til PXO.dk søges

Information fra Administratorer samt Moderatorer om drift, ændringer mv.
Brugeravatar
John Nyberg
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Pentax K1 og K5 samt Olympus E-30
Geografisk sted: København
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Forslag til PXO.dk søges

Indlæg af John Nyberg » 09 okt 2014 12:14 pm

jakobdam skrev:Billedglad - Nope, med ca. 30 visninger per. indlæg om ugen, tænker jeg ikke det vil give et meningsfuldt billede... der er ikke nok der er aktive på sitet, og forum'et er faktisk mindre aktivt end galleriet. Det er omvendt her på FotoStart (eller faktisk er det nærmest 1:1 mellem forum og galleri her på FS).
Netop det syntes jeg, er tankevækkende. I hvert fald for mig. Jeg spurgte til at starte med i tråden, om vi ikke skulle tale om forslag til FS, når vi nu er på FS. Jeg forstår godt din modvilje imod at kaste hele skidtet (FS) i luften og omkode hele sitet.

Men spørgsmålet for mig er, om det overhovedet skulle være nødvendigt. Som start kunne man jo spørge: Er brugerne utilfredse med FS?

Mit bud på et svar er, at de fleste brugere er meget tilfredse med FS. Nuvel, der kan vel altid diskuteres layout, billeder der bevæger sig på forsiden, kvadratiske thumbs og den slags, men det er trods alt ikke layoutet, der får folk til at komme og til at blive. Det er indholdet.

På FS trækker "start" nye brugere til, og det er i sig selv med til at fastholde garvede brugere. Dels fordi det sikrer liv, dels fordi vi så får lejlighed til at dele vores viden. Med tiden er min færden flyttet fra at være billedorienteret til at være forumorienteret. Jeg bruger langt mest tid på fora, og jeg uploader slet ikke så mange billeder mere, som jeg har gjort. Det skyldes ikke, at jeg tager færre billeder.... :-)

Jeg mener selvfølgelig ikke, at FS skal stå i stampe fremover - tværtimod. Men jeg mener, at FS's styrke, og det som gør FS til langt det bedste fotosite på dansk, skal fastholdes og underbygges. At slå FS og pxo sammen vil, er jeg sikker på, være meget uhensigtsmæssigt. Det er olie og vand. De kan måske løbe ved siden af hinanden, men de mixes ikke.

Og jeg er med årene blevet mere og mere sikker på, at det er teksterne, der gør mig til en fast bruger og en jævnlig gæst på fotosites rundt om. Jeg tjekker tit ind på fora på mange sites, men ikke nær så tit på fora med al vægt på billedsiden. Jeg kan f.eks. uden problemer "gå" i en måned uden at klikke ind på 500px, mens det er meget sjældent, at jeg ikke ser på FS hver dag, er på pentaxforums mindst en gang om ugen, er omkring det gamle tamronsite, olympussitet osv.

Jeg har med vilje valgt at holde mig fra at sige noget om pxo. Jeg har ikke engang oprettet mig der - så vidt jeg husker. Jeg klikker så godt som aldrig derover, og jeg kan heller ikke se mig selv være fast gæst på sitet.
Venligst John

http://www.hdrfoto.dk
- giver dig 15% rabat ved køb af Photomatix. Brug koden "hdrfoto15"

- fotograferer med hjertet

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af jakobdam » 09 okt 2014 14:13 pm

Nyberg -

100% enig i det du skriver om FS vs. PXO - de er ikke forenelige koncepter.

God pointe mht. den tekstlige community-del.
Ejer af bl.a. PXO.dk og FotoStart.dk og tidligere Sonyambassadør
Blev du hjulpet? Husk at anbefale FotoStart.dk andre steder... :)
Portal for IT og teknologi nyheder: http://www.TechStart.dk

Brugeravatar
Weinkouff
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen
Kamera: Olympus E 300 / Olympus E3 / Canon D5 MARK II
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Weinkouff » 09 okt 2014 14:42 pm

Nogen gange skal vende den anden kind til, og se hvad var det der gik godt. Jeg husker da billedikonerne blev vist i rette størrelse, tekster til billeder der var læselige, der var mentorer der trak billedmagere til, inkl. mig selv, konstruktive kommentarer, og hvor ikke alle spilled efter samme node!
Erfaringen viser nu at alt det der modernisering ikke førte noget godt med sig, altså prøv noget "gammelt" som brugerne var glade for.
PXO er det tammeste site jeg har prøvet, men idéen bag er sikkert god nok, der er simpelthen bare ikke fotografer nok der vil bruge det. Når jeg ser på antal tilmeldte fotografer og antal aktive, ligner PXO jo en synkende skude.

Venligst Per Weinkouff Jeppesen

Brugeravatar
BjarneNybo
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Canon EOS 7D

Indlæg af BjarneNybo » 09 okt 2014 17:31 pm

Jeg ville også optimerer Fotostart til at indeholde:
Kommercielt & forretning ligesom på PXO.
Personligt har jeg en del (imø) gode og relevante informationer om f.eks. SKAT og Moms - men undlader det her på siden - da det jo til dels er en profilering mit firma.
Til tider opstår der jo en del "støj" i nogle tråde.
Så Jakob så er der vist til arbejde vinteren over med alle kommentarerne.
Mange fotohilsner Bjarne

Brugeravatar
Billedglad
*** Midlertidigt udvist ***

Indlæg af Billedglad » 10 okt 2014 00:47 am

Desværre er der jo sket det, at hver gang noget er blevet opdateret herinde, så har der været fejl som ikke efterfølgende er blevet rettet. Det betyder, at mange vel bare håber på, at der ikke laves ændringer.

Brugeravatar
Rolando
Gammelsmølf
Kamera: Few medicin cure shaky hands - but IS does

Indlæg af Rolando » 10 okt 2014 01:34 am

Integration af de 2 sider med facebook, ville imo være et "no go" og ville tror jeg, være enden på - ihf. på FS - alt det positive der er forbundet med denne imo bedste danske fotoportal. Så please Jakob, don't do that.
Jeg synes som en hel andre, at netop FS forumdel er så givtigt, at det ville være et stort selvmål/-mord, at sammenføre det med noget så fladt og overfladisk som facebook. Jeg synes lidt som bl.a. John N., at en forbedring af netop FS ville være det optimale !
Yes - det ville også være det mest tidskrævende og kan selvklart godt forstå, hvis det ikke ligger lige for at ændre FS. Men på den anden side, hvorfor ændre noget som funker og faktisk gør det godt ?
Omkring PXO så er jeg tilmeldt, men frekventerer det ret sjældent, da jeg må erkende, at jeg ikke går særlig meget op i det med pointgivning o.lign.

Mvh. Bent
EOS 5D Mk II ~ EOS 1D Mk III + WFT-E2 ~ 580EX II
EF 35mm 1.4 L USM ~ EF 85mm 1.2 L II USM ~ EF 100mm 2.8 L IS USM Macro ~ EF 135mm 2.0 L USM
EF 16-35mm 2.8 L II USM ~ EF 24-105mm 4 L IS USM ~ EF 70-200mm 4 L IS USM ~ EF 100-400mm 4.5-5.6 L IS USM

More gear than talent, but I'm working on it.

Brugeravatar
dragelund
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Nikon D90
Geografisk sted: Gadstrup
Kontakt:

Indlæg af dragelund » 19 okt 2014 23:09 pm

Jeg oprettede mig relativt tidligt som bruger på PXO og kunne egentlig meget godt lide ideen med sitet, især fordi billedvisningen i galleriet, i modsætning til FS, virker ret godt.
Men jeg stoppede også ret hurtigt med at bruge PXO aktivt fordi antallet af uploads og brugere var/er for lavt.
Et af problemerne tror jeg ligger i det manglende forum (ja det er der, men i modsætning til forumet på FS, så er det røv elendigt og mangler bla Tapatalk-integrationen.

Flyt galleriet fra PXO til FS og opgrader forumvisningen af billeder på FS i Tapatalk, så har du en vinder (i mine øjne)

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Dragelund

Hjemmeside http://dragelund.dk Facebookside http://facebook.com/dragelund

Besvar