FotoStart v7 er ikke død :)

Information fra Administratorer samt Moderatorer om drift, ændringer mv.
Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: FotoStart v7 er ikke død :)

Indlæg af cowgirl » 24 okt 2014 21:29 pm

klander skrev:
cowgirl skrev:
klander skrev:Håber snart at Jakob får styr på denne side her til morgen tog det 49 sek at åbne billedet Langeland og det er ca kl 05:15. så det er nok ikke trafik der gør det.
Men muligvis din forbindelse, jeg havde ikke noget problem med at åbne det lige nu ;-)
Jamen det er det jo nok :D
min hastighed i morges var på 72,4 Mbit ned og 20 Mbit op og pin 18 så ja sikkert.
Og der er 4 Timer imellem :gogo:
Og. . .
94,6 ned 95,04 op 8-)
Du må gøre noget med din forbindelse ;-)
Hilsen Cowgirl
---------------------------
Cowgirl on flickr

Brugeravatar
Tipman
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Canon 7D
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Indlæg af Tipman » 24 okt 2014 21:48 pm

Tapatalk 97 af tiden.
Venlig hilsen
Frank

Beauty lies within...
http://www.flikfoto.dk

Krs

Indlæg af Krs » 25 okt 2014 15:35 pm

jakobdam skrev: Flere forslag modtages naturligvis også gerne - men lige nu har jeg mest fokus på at få tilføjet en ordentlig artikelsektion, og ikke mindst at gøre sitet mere brugervenligt.
Et skridt i den brugervenlige retning kunne være en bedre søgefunktion i forum-delenen. Den nuværende er jeg ikke rigtig venner med.

Og så er artiklerne generelt for gamle til min smag - hvis indholdet af artiklerne stadig holder, så synes jeg, at datoen skulle rettes efter en hurtig opdatering.

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af jakobdam » 27 okt 2014 15:34 pm

JPFoxtrot skrev: Jeg tror dog nok at Jakob i sin tid, da han implementerede postimage´s billedeuploadservice her på siden, valgte den variant af servicen som hedder "thumbnail". Det har der muligvis været en grund til, men jeg tror at hvis han istedet valgte "Hotlink" som servicevariant i implementeringen ville uploadede billeder kunne blive gengivet her i forummet i større størrelse og dermed glæde alle Tapatalk brugerne. Det vil så have den ulempe at brugerne selv må sørge for at skalere billederne ved upload så det passer her i forummet (medmindre Jakob kan fixe det i selve visningen her på siden) :)
Da jeg lavede funktionen eksisterede hotlink vist nok ikke? Det må jeg sguda lige få kigget på! :)

Et problem er blot hvis folk ikke husker at nedskalere; jeg kan se at langt størstedelen af uploads ikke er så ideelle ift. størrelse... ^_^

Vikkelsø >>

Responsivt forum - oh hell yeah! Det ku være ret fedt - som det er nu, fungerer det @£$! - men som sagt, det er en phpbb-begrænsning. Jeg kan hacke i design og funktionalitet, men direkte at lave en helt frontend-base, er for mig et lukket land...

Klander >>>

Det gør det vel ikke på hver sidevisning? Jeg kan ikke lige se noget i serverstatistikken som har tydet på problemer - sitet kører generelt ret hurtigt og smooth for mig; både ude og hjemme.

Krs >>>

Søgefunktionen til forum'et styres af google, fordi det bare er nemmere og hurtigere - phpbb's egen søgefunktion kan sløve sitet helt enormt meget, især med den mængde indlæg vi har her.

Artiklerne er ganske rigtigt udaterede og en løsning er under udarbejdelse til v7. :)
Ejer af bl.a. PXO.dk og FotoStart.dk og tidligere Sonyambassadør
Blev du hjulpet? Husk at anbefale FotoStart.dk andre steder... :)
Portal for IT og teknologi nyheder: http://www.TechStart.dk

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:

Indlæg af cowgirl » 27 okt 2014 16:21 pm

jakobdam skrev: Da jeg lavede funktionen eksisterede hotlink vist nok ikke? Det må jeg sguda lige få kigget på! :)

Et problem er blot hvis folk ikke husker at nedskalere; jeg kan se at langt størstedelen af uploads ikke er så ideelle ift. størrelse... ^_^
Scala har lavet et lille script der tilpasser billeder der er enten hot-linkede eller lagt ind som fil. Det virker rigtig godt og jeg har været glad for det i de år jeg har haft det. Ikke mere scrolling fra side til side :gogo:
Hilsen Cowgirl
Cowgirl on flickr

Brugeravatar
Vikkelsø
Kamera: Fujifilm X-Pro2

Indlæg af Vikkelsø » 28 okt 2014 02:53 am

Det skulle gerne være muligt at få et PHPBB theme der er 100% responsivt. Efterfølgende tror jeg bare det kræver at man ændrer i designet. http://sitesplat.com/demo/phpBB3/ er 100% responsivt f.eks. - kræver jo så også du kan overskue (For det kan godt være noget af en opgave) at reformere designet til denne style :-)
Fujifilm:
XF 35mmF2 R WR
XF 10-24mmF4 R OIS

http://www.danvikkelsoe.dk

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af jakobdam » 30 okt 2014 09:12 am

Vikkelsø - det er ikke responsivt. :) Det opfører sig rimeligt meget som fotostart forum'et, bortset fra at fotostarts stopper med nedskaleringen af table holders lidt før.

Ægte responsivt omfatter også font skifte og ændring af billedstørrelser. Ikke bare en "table width" eller div width der er sat i procent. :)

Edit; jo det skalerer faktisk fontene lidt - men det er jo ikke teksterne som folk har problemer med at læse på mobile enheder - eller...?

Edit edit: Ved nærmere eftersyn ser det faktisk ret fedt ud. :D
Ejer af bl.a. PXO.dk og FotoStart.dk og tidligere Sonyambassadør
Blev du hjulpet? Husk at anbefale FotoStart.dk andre steder... :)
Portal for IT og teknologi nyheder: http://www.TechStart.dk

Besvar