Wifi kamera

Spørgsmål omkring køb af nyt kamera stilles her; både for ultrakompakt, kompakt og spejlrefleks.
Besvar
Tarillon83
Rang: Nyankommen
Kamera: Olympus

Wifi kamera

Indlæg af Tarillon83 » 15 jan 2017 15:39 pm

Hej jeg arbejder som værkfører ved et firma hvor vi laver undervognsbehandlinger, og vi bruger et kamera til billede dokumentation, jeg tænkte på om det ikke var muligt at købe et kamera med wifi, så når en medarbejder tager et billed på værkstedet, så kommer billedet ind på min pc. Er der nogen der har erfaring med noget ligene, det skal være et kompakt kamera og gerne et billigt et da livet med tectyl er hårdt.

Brugeravatar
JPFoxtrot
Moderator
Moderator
Kamera: Canon 5D IV og II, Olympus E-5
Geografisk sted: Frederikshavn
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Wifi kamera

Indlæg af JPFoxtrot » 15 jan 2017 17:43 pm

Ikke at jeg har nogen personlig erfaring med det, men kunne et eyefi hukommelseskort måske være en oplagt mulighed?

Brugeravatar
Jens G
Challenger
Kamera: Sony A6300
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Jens G » 15 jan 2017 18:04 pm

Hvis det er som dokumentation, kan en mobiltelefon måske levere godt nok resultat. Med sådan en er det ikke noget problem at uploade direkte til Dropbox eller lignende, når et billede er taget.

Brugeravatar
Esben Sørensen
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:

Indlæg af Esben Sørensen » 15 jan 2017 21:55 pm

Jens G skrev:Hvis det er som dokumentation, kan en mobiltelefon måske levere godt nok resultat. Med sådan en er det ikke noget problem at uploade direkte til Dropbox eller lignende, når et billede er taget.
Helt klart en telefon!
Jeg arbejder i biogasbranchen og bruger udelukkende telefonen til billeddokumentation. Den har været udsat for følgende:

- flere fald fra 2-3 meters højde på betongulv.
- udsættelse for agressiv atmosfære (ammoniak og svovlbrinte)
- vand og fugt
- min søn lånte den engang og brugte den som skovl ude i sandkassen

Der er tale om en iPhone 5s med lifeproof cover. Selve coveret kostede ca. 700kr, men det har også en stor del af æren for telefonen i skrivende stund har holdt i 3 år.

Mvh. Esben

Tarillon83
Kamera: Olympus

Indlæg af Tarillon83 » 15 jan 2017 23:11 pm

Problemet med en mobil er at de fotografere i dårlige lysforhold hvor blitz er nødvendigt. Det næste problem er at de bruger "latex" handsker og de er ofte fyldt med tectyl så en iPhone vil hurtig blive meget beskidt

Brugeravatar
Esben Sørensen
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:

Indlæg af Esben Sørensen » 16 jan 2017 09:56 am

Tarillon83 skrev:Problemet med en mobil er at de fotografere i dårlige lysforhold hvor blitz er nødvendigt. Det næste problem er at de bruger "latex" handsker og de er ofte fyldt med tectyl så en iPhone vil hurtig blive meget beskidt
Problemet med svavs vil være til stede uanset hvilket kamera eller telefon der bruges. Forestiller mig tectyl kan være voldsomt klistret og det kan nok få de fleste knapper til at sidde fast. jeg bruger også handsker for at beskytte mine hænder, men jeg tager dem af når jeg fotograferer.

Foreslår lysproblemet løses med en god arbejdslampe.

Mvh. Esben

Brugeravatar
skala
Challenger
Kamera: En lang række mærker, analog og digital
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af skala » 16 jan 2017 10:13 am

Vil anbefale dig at kigge på https://skyfish.com
En "drop-box" lignede service for billeder udviklet af danske Colourbox.
Her er der tilknyttede mobilapps, så man kan tage billeder direkte op i mapper, som er tilgængelige andre steder.

Brugeravatar
boelle
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Sony
Geografisk sted: Amager

Indlæg af boelle » 16 jan 2017 10:37 am

Der findes også undervandskameraer f.eks OLYMPUS TG-870 de er lidt mere robuste (vand, støv og stødsikre) end almindelige kompaktkameraer og med en beskyttelsesfilm på skærmen, kan de vel holde et stykke tid.

https://photocare.dk/Shop/kompakt-kamer ... g-870.aspx

Besvar