Køb af kamera via Amazon

Spørgsmål omkring køb af nyt kamera stilles her; både for ultrakompakt, kompakt og spejlrefleks.
Besvar
DarthChrisDK
Rang: Nyankommen
Kamera: Canon 5D Mark II

Køb af kamera via Amazon

Indlæg af DarthChrisDK » 02 sep 2017 17:47 pm

Jeg går og planlægger at opgradere mit 5D Mark II da jeg gerne vil teknisk forbedre kvaliteten af mine YouTube-videoer. Herunder opgradere til 4K.

I den forbindelse kigger jeg på GH5.

Besparelsen synes forholdsvis enorm ved at købe via Amazon. Her ligger prisen på lidt under 14.000,- (DKK 14.979,97) sammenlignet med de danske forhandlere, der ligger på ca. 18.000,-.

Er der nogen, der har nogen erfaringer med at købe udstyr direkte via Amazon? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Normalt handler jeg ofte på Amazon. Men det plejer ikke at være teknik, og ikke i denne prisklasse.

Mvh Christian

Redigeret: Tilføjet den endelige pris v. Amazon (UK) i parentes.
Senest rettet af DarthChrisDK 03 sep 2017 12:51 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Køb af kamera via Amazon

Indlæg af cowgirl » 02 sep 2017 18:19 pm

Husk de lægger forskellen mellem dansk og US moms på, plus evt. andre afgifter.
Hilsen Cowgirl
---------------------------
Cowgirl on flickr

DarthChrisDK

Indlæg af DarthChrisDK » 02 sep 2017 18:28 pm

cowgirl skrev:Husk de lægger forskellen mellem dansk og US moms på, plus evt. andre afgifter.
Det er korrekt, men selv inkl. moms er prisen markant lavere.
Payment Total: DKK 14.979,97

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Søren N » 02 sep 2017 18:54 pm

http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Jeg tastede $2000.- ind i toldberegneren og fik et noget højere beløb end du gjorde, Ca 15700.- og det var uden fragt så selvom du kan spare noget bliver det alligevel ikke det store. Læg dertil at et oplader sandsynligvis vil være til amerikanske 120V
Senest rettet af Søren N 02 sep 2017 18:59 pm, rettet i alt 1 gang.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

DarthChrisDK

Indlæg af DarthChrisDK » 02 sep 2017 18:58 pm

Told? Fra England? Min pris er fra Amazon.co.uk. Prisen er inklusiv forsendelse.

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:

Indlæg af cowgirl » 02 sep 2017 19:13 pm

DarthChrisDK skrev:Told? Fra England? Min pris er fra Amazon.co.uk. Prisen er inklusiv forsendelse.
Jeg troede du mente amazon.com, har du tjekket afsendelsessted? Selv om det er uk, kan det godt være fra Asien, så er det parallelimport og du kan ikke få service på det her i dk.
Hilsen Cowgirl
Cowgirl on flickr

Brugeravatar
Søren N

Indlæg af Søren N » 02 sep 2017 19:22 pm

Ok jeg så kun der stod Amazon så jeg gik også ud fra du mente .com og ikke co.uk
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

DarthChrisDK

Indlæg af DarthChrisDK » 02 sep 2017 19:39 pm

cowgirl skrev:
DarthChrisDK skrev:Told? Fra England? Min pris er fra Amazon.co.uk. Prisen er inklusiv forsendelse.
Jeg troede du mente amazon.com, har du tjekket afsendelsessted? Selv om det er uk, kan det godt være fra Asien, så er det parallelimport og du kan ikke få service på det her i dk.
De sender fra UK - ligeledes sender Amazon.de også fra Tyskland.
De eneste tilfælde hvor jeg har oplevet noget andet hos disse sider er hvis man køber af en anden forhandler via Amazon. Men i dette tilfælde forhandles varen af Amazon selv.
Søren N skrev:Ok jeg så kun der stod Amazon så jeg gik også ud fra du mente .com og ikke co.uk
Beklager misforståelsen. Jeg bruger aldrig Amazon.com selv. Man finder stort set de samme varer hos de europæiske sider, så har aldrig set behovet for at bruge den amerikanske side. Netop pga. tolden. Derfor tænkte jeg ikke på at tydeliggøre hvilken side jeg kiggede på.

Brugeravatar
Søren N

Indlæg af Søren N » 03 sep 2017 09:31 am

Ja det viser jo bare hvor vigtigt det er med præcise formuleringer ligesom med enheder i resultater mm. Vi støder faktisk på indlæg hvor de nævnte forhold ikke har været kendt eller taget i betragtning så worst case er som regel udgangspunktet.
Jeg har selv handlet hos Amazon UK. Det er ikke min foretrukne leverandør men jeg har aldrig haft problemer med dem. Jeg foretrækker at handle lokalt, dansk eller som minimum europæisk omend det ikke altid lader sig gøre.
Søren Nielsen

David Duchemin

Brugeravatar
Jens G
Challenger
Kamera: Sony A6300
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Jens G » 03 sep 2017 11:10 am

Er de 14000 ikke for huset alene?
Og har du prøvet at køre købet igennem helt til betaling, for at se hvad den endelige pris bliver, incl dansk moms og fragt?

Kamerahuset har en pris på 16.495 for hus, 12-60, ekstra batteri og en Peak Design rem.
http://www.kamerahuset.dk/product/panas ... em-107494/

Bortset fra det, så har jeg ingen dårlige erfaringer med at købe fra Amazon, ud over at slutprisen bliver højere end det man umiddelbart har set.
Jeg har ikke prøvet at købe kamera, men jeg har købt et objektiv på blitzangebot i amazon.de, og det kom hurtigt, afsendt fra Polen.

DarthChrisDK

Indlæg af DarthChrisDK » 03 sep 2017 12:22 pm

Jens G skrev:Er de 14000 ikke for huset alene?
Og har du prøvet at køre købet igennem helt til betaling, for at se hvad den endelige pris bliver, incl dansk moms og fragt?

Kamerahuset har en pris på 16.495 for hus, 12-60, ekstra batteri og en Peak Design rem.
http://www.kamerahuset.dk/product/panas ... em-107494/

Bortset fra det, så har jeg ingen dårlige erfaringer med at købe fra Amazon, ud over at slutprisen bliver højere end det man umiddelbart har set.
Jeg har ikke prøvet at købe kamera, men jeg har købt et objektiv på blitzangebot i amazon.de, og det kom hurtigt, afsendt fra Polen.
Tidligere i denne tråd skrev jeg prisen for huset ved aller sidste trin i købsprocessen. Så det er den endelige pris: DKK 14.979,97.

Det er egentlig ikke en dårlig pris Kamerahuset kører med. Har siddet og kigget lidt, og det virker ret underligt at de prissætter som de gør.

16.495,00 DKK => hus, batteri, rem + 12-60 f/3.5-5.6 (Link)
17.794,00 DKK => hus, batteri, rem (Link)

Forstår simpelthen ikke hvordan prisen uden objektivet kan være 1.300 kroner højere. Især ikke når de sælger objektivet separat til 2.950,00 DKK.

Er der noget jeg overser her?

Hvorom alting er, så er det dog stadig lidt højere end Amazon. For jeg regner ikke med at skulle bruge et 12-60 med f/3.5-5.6 til noget. Så den prisforskel der ligger heri kunne gå til hukommelseskort/batterigreb/12-35 f/2.8.
Jeg tror ikke gensalgsværdien for et 12-60 f/3.5-5.6 er høj. Jeg antager at det er derfor at de praktisk talt forærer det væk og at det samtidig er på udsalg. Forestiller mig at de fleste købere går direkte efter f/2.8-serien i stedet.

Brugeravatar
Jens G
Challenger
Kontakt:

Indlæg af Jens G » 03 sep 2017 12:49 pm

DarthChrisDK skrev:...
Tidligere i denne tråd skrev jeg prisen for huset ved aller sidste trin i købsprocessen. Så det er den endelige pris: DKK 14.979,97.
Det må jeg have overset. Jeg havde kun set at du skrev lidt under 14.000.
DarthChrisDK skrev:Det er egentlig ikke en dårlig pris Kamerahuset kører med. Har siddet og kigget lidt, og det virker ret underligt at de prissætter som de gør.

16.495,00 DKK => hus, batteri, rem + 12-60 f/3.5-5.6 (Link)
17.794,00 DKK => hus, batteri, rem (Link)

Forstår simpelthen ikke hvordan prisen uden objektivet kan være 1.300 kroner højere. Især ikke når de sælger objektivet separat til 2.950,00 DKK.

Er der noget jeg overser her?
Det virker ihvertfald spøjst.

Brugeravatar
Jens G
Challenger
Kontakt:

Indlæg af Jens G » 03 sep 2017 13:39 pm

Hvis det er et større indkøb, som også omfatter lidt dyrere optik og batterigreb, kan det måske også betale sig at spørge om et tilbud i fysiske butikker. Jeg har selv lige købt et objektiv i Click Værløse, hvor jeg fik et tilbud som jeg ikke har set billigere på Nettet(Inden for EU).

Brugeravatar
perthorup
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Olympus E-M1 II
Kontakt:

Indlæg af perthorup » 04 sep 2017 08:15 am

Nu er 12-60 objektivet ikke et dårligt objektiv. Det har et godt zoomområde - er lettere, er 'spalashproof', skarp, har hurtig og lydløs autofocus med IOS stabilizer - Det eneste minus er at det ikke er så lysstærkt. Lumix 12-35 er skarpere og mere lysstærkt men zommområdet mindre - så en 35-100 kan også hurtigt blive en nødvendighed. Jeg har begge objektiver og anvender 12-60 mere end 12-35'eren.

/Per

Mygind1
Kamera: Canon EOS 1300 D
Geografisk sted: odense
Kontakt:

Indlæg af Mygind1 » 14 sep 2017 11:41 am

Jeg har købt en del forskelligt elektronik via amazon UK, uden problemer - Du skal dog lige tjekke om der er global garanti på varen, så kan du nemlig få den lavet/udskiftet i DK hvis der skulle blive problemer med den.
Det er rigtigt træls at skulle sende noget retur til England for en reklamation eller andet. Dyrt og besværligt, men med gllobal garanti (som mange store firmaer har) er det ikke noget problem :)

Besvar