System skifte

Spørgsmål omkring køb af nyt kamera stilles her; både for ultrakompakt, kompakt og spejlrefleks.
Besvar
Brugeravatar
EngineerNielsen
Rang: Nyankommen
Kamera: Canon 5D Mark III

System skifte

Indlæg af EngineerNielsen » 06 nov 2017 16:07 pm

Hej allesammen

Jeg rejser lige pt rundt i Asien, eller jeg bor i Singapore og skal rejse her når jeg er færdig med Singapore. Derefter kommer jeg hjem til Danmark igen, og kommer ikke til at rejse på samme måde igen (tænker jeg ikke i hvert fald).

Jeg vil derfor gerne sælge mit DSLR setup og udskifte det med noget lidt mindre, altså i fysisk form, som jeg kan bruge til familiefester og en tur i zoo/randers regnskov.

Lige pt har jeg 5dmark iii, med standard objektiverne som 24-70/2.8L, 70-200/4L, 100/2.8L og lidt mere.
Jeg vil dog gerne ned i noget lidt mindre, som ligner noget Leica M serie, med kompakte objektiver. Men Leica er dog alt for mange penge, selvom det ville være drømmen.

Søger et system, Fuji, Olympus, som kan give super god kvalitet, men ikke er et point and shoot kamera.

Nogen som har anbefalinger, også i forhold til valget af objektiver osv.

Tak :)

Med venlig hilsen
Kenneth

Byrial Bjørst
Kamera: Fujilm x-pro 2

Re: System skifte

Indlæg af Byrial Bjørst » 29 nov 2017 22:53 pm

Jeg er for kort tid siden skiftet fra et 6D mark 1 til et Fujifilm x-pro2. Kameraet leverer fantastiske billeder også har det en rigtig behagelig brugerflade. De mange "gammeldags" knapper gør det godt at anvende. Endelig er det ikke særligt stort og pænt.

Brugeravatar
hkb
Challenger
Kamera: Olympus m4/3
Geografisk sted: Odense
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af hkb » 30 nov 2017 10:12 am

Olympus E-M1 mk II med et 12-100 mm f4 + 60 mm makro, så er du kørende, meget meget meget mindre og lækker kvalitet
Hans Kristian Hannibal-Bach, Odense
Fotografering tilbydes: Events, produktfoto, bryllup, dåb, konfirmation, portræt, koncert osv
Hannibal-Bach

Brugeravatar
hkb
Challenger
Kamera: Olympus m4/3
Geografisk sted: Odense
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af hkb » 30 nov 2017 10:14 am

og til rimelige penge er der 16 mm sigma f1.4
olympus 45 mm f1.8
og en masse andre fede objektiver
Hans Kristian Hannibal-Bach, Odense
Fotografering tilbydes: Events, produktfoto, bryllup, dåb, konfirmation, portræt, koncert osv
Hannibal-Bach

Brugeravatar
youngman
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon D810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Indlæg af youngman » 30 nov 2017 10:47 am

et par af mine venner har droppet DSLR og gået Fuji X-T xx mirrorless vejen, og jeg må indrømme, at de gør det godt med den halve vægt.

Besvar