Kamera til jordomrejse

Spørgsmål omkring køb af nyt kamera stilles her; både for ultrakompakt, kompakt og spejlrefleks.
Besvar
01lihan
Rang: Nyankommen

Kamera til jordomrejse

Indlæg af 01lihan » 19 nov 2017 15:41 pm

Hej.

I 2018 skal jeg på jordomrejse hvor destinationerne er Miami, Bahamas, Ecuador, Australien, Sri Lanka & Maldiverne. Jeg skal derfor have et kamera som kan lidt af hvert og som kan holde til forskellige aktiviteter og forskelligt vejr.
Jeg har i forvejen et stort spejlrefleks kamera, men jeg tænker at jeg lader det blive hjemme, da det både vil være besværligt og tungt at bære rundt i flere måneder. Jeg overvejer derfor at købe nyt kamera.
-Jeg er mest til at tage billeder, men vil gerne have at det skal kunne filme også.
-Det skal være lille og nemt at have med rundt i verden
-Det skal helst ikke koste mere end de ca. 3500 kr.
-Jeg har overvejet et Go Pro kamera, da jeg meget gerne vil have det med når vi skal under vand, snorkle, dykke mm. Dog skal jeg også på safari, hvor jeg tænker at Go Pro er et dårligt match da det vel ikke kan zoome? Og så det vel også mest et videokamera?
Har i nogle ideer til et robust kamera til en jordomrejse?

Brugeravatar
EngineerNielsen
Kamera: Canon 5D Mark III

Re: Kamera til jordomrejse

Indlæg af EngineerNielsen » 23 nov 2017 04:38 am

Jeg har mit Canon 5DIII med i Asien. Det har jeg ikke fortrudt. Det eneste tidspunkt det er lidt irriterende, er når vi er ude og spise og sådan. Der kunne jeg bruge mobilen, hvis det kamera virkede :P

Jeg har dog investeret i en ordenlig strap (skulderstrap), så mærker ikke til at det er tungt, overhovedet.

Hvis du gerne vil have noget småt, til de forskellige ting du nævner. Så er jeg overbevist om at du skal have et større budget. Men jeg kan tage fejl.

Brugeravatar
youngman
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon D810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Re: Kamera til jordomrejse

Indlæg af youngman » 23 nov 2017 08:13 am

Nikon Coolpix W300 eller Nikon COOLPIX AW130, men der findes tilsvarende hos Canon, Olympus etc

Besvar