Rejse/backpacker-kamera - anbefalinger?

Spørgsmål omkring køb af nyt kamera stilles her; både for ultrakompakt, kompakt og spejlrefleks.
Besvar
kalkmaleren
Rang: Nyankommen
Kamera: Apple iPhone, men på udkig efter et bedre

Rejse/backpacker-kamera - anbefalinger?

Indlæg af kalkmaleren » 25 jun 2019 18:06 pm

Hej alle fotonørder

Jeg skal ud og rejse om et halv års tid, hvilket jeg selvfølgelig glæder mig helt vildt til. Jeg kunne dog godt tænke mig at kunne tage nogle virkelig fede billeder når jeg er afsted. Turen går til Australien, Dubai, New Zealand og Japan, så det bliver både natur- og storbybilleder. Mest af alt ønsker jeg bare at kunne tage nogle skide gode billeder af den fantastiske natur.

Jeg har nærmest ingen erfarring med kameraer, da jeg indtil videre bare har benyttet af min iPhones. Men jeg vil nu gerne investere i et rigtig fedt kamera. Jeg er ikke bange for at smide 7-8000 kr., da jeg tror at det vil optage mig meget når jeg skal ud og rejse.

Jeg er blevet anbefalet Sony a7 Mark 2, men jeg vil lige høre om i har nogle erfaringer med kamera, som kan bruges til et lækkert rejsekamera.

Alt input kan bruges! :-D
Hilsen kalkmaleren :P

Brugeravatar
SørenM
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Sony A7R3

Re: Rejse/backpacker-kamera - anbefalinger?

Indlæg af SørenM » 26 jun 2019 14:42 pm

Sony A6400 kunne være et bud. Hvis du skal tage portrætter af folk har den eye AF hvilket er ret fedt da du så sikrer dig at folks øjne er i fokus.

Brugeravatar
JenODem
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon

Indlæg af JenODem » 26 jun 2019 14:52 pm

Sony RX100 serien er da oplagt til en der ikke har erfaring og til rejsebrug. Har det selv og det er helt kanon...

kalkmaleren
Kamera: Apple iPhone, men på udkig efter et bedre

Indlæg af kalkmaleren » 03 jul 2019 16:01 pm

Tak for jeres svar!

De ser rigtig fine ud. Hvis nu man skulle lidt højere op i kvalitet, har i forslag til det? Jeg er lidt ligeglad med størrelsen, det vigtigste er bare at den tager nogle fede landskabsbilleder (vil gerne sætte mig ind i at bruge sådan et kamera ala "Sony a7 Mark 2").

Det vigtigste er bare jeg kan tage de fedeste billeder af min rejse, med et kamera til maks 7-8000 kr :)
Hilsen kalkmaleren :P

Brugeravatar
youngman
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon D850/810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Indlæg af youngman » 03 jul 2019 18:55 pm

Umiddelbart ville jeg sige Sony A7II med 28-70mm objektiv, så er der til landskab og by-aktiviteter/personer, og så købe det snarest muligt, så du er fortrolig med det, inden du sætter dig i flyveren 😊
Ha en god dag - Erik Christensen

http://www.flickr.com/photos/24219476@N08/

andnie
Kamera: Sony Alpha A6400
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af andnie » 09 sep 2019 15:33 pm

Halløj!

Jeg kan selv varmt anbefale Sony A6400, som jeg selv er blevet enormt glad for!

Fik det endda til en god pris af en kammerat ─ ville ikke give fuld pris for det ift. de anmeldelser, som jeg har læst.

Med venlig hilsen
Andreas
Hjemmeside: https://abctelte.dk

Besvar