Hvad er det her - og evt. vurdering

Spørgsmål/debat om analoge teknikker; herunder filmrelaterede emner, mørkekammer, fremkalderteknikker mv.
Besvar
stigbentzen
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen
Kamera: 2R1AG

Hvad er det her - og evt. vurdering

Indlæg af stigbentzen » 09 okt 2011 12:32 pm

Hej alle

Jeg er kommet i en situation, hvor jeg har arvet en kuffert med med et Konica apperat samt tilbehør. Jeg har meget lidt forstand på udstyret - og har nok ikke så meget brug for det. Hvis jeg evt. skulle sælge det, hvad vil det så have af værdi?

Hvis der er nogen, som har viden om dette, så hører jeg meget gerne nærmere.

Billede

Med venlig hilsen

Stig

schildt
Rang: Veteran
Rang: Veteran
Kamera: masser! man KUN analoge...

Re: Hvad er det her - og evt. vurdering

Indlæg af schildt » 09 okt 2011 12:54 pm

stigbentzen skrev:Hej alle

Jeg er kommet i en situation, hvor jeg har arvet en kuffert med med et Konica apperat samt tilbehør. Jeg har meget lidt forstand på udstyret - og har nok ikke så meget brug for det. Hvis jeg evt. skulle sælge det, hvad vil det så have af værdi?

Hvis der er nogen, som har viden om dette, så hører jeg meget gerne nærmere.

Billede

Med venlig hilsen

Stig
du har en pose blandede bolscher her...
Et Konica kamera - et Soligor optik, der måske passer - tre (som jeg kan se det) forstørrelsesoptikker - en adapter (til Soligor'en?) og et objektiv fra et episkop/diasfremviser.

Værdien er lav...
Hvor lav ved jeg ikke - jeg ville være mest interesseret i forstørrelsesoptikkerne, men du må beskrive de enkelte ting lidt bedre...

Brugeravatar
skala
Challenger
Kamera: En lang række mærker, analog og digital
Geografisk sted: Odense
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af skala » 09 okt 2011 12:59 pm

Konikaen med standardoptik sælges på ebay for omkring 500, plus minus nogle hundrede kroner alt efter hvilket objektiv det er (35mm, 50mm og om det er f1.7 eller f1.8).

Brugeravatar
phw
Rang: ELITEBRUGER

Indlæg af phw » 09 okt 2011 13:00 pm

Jeg vil også mene at værdien er meget lille. Det er noget man kan være heldig at forære væk, da der er noghet marked for det.

Brugeravatar
Kongsfelt
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER

Indlæg af Kongsfelt » 09 okt 2011 13:03 pm

Det er svært at se det hele, men du har et Pentax-M 1:2 50mm. Det er vel... 150-200kr værd? Resten ved jeg ikke noget om :)

Brugeravatar
Lahnet

Indlæg af Lahnet » 09 okt 2011 15:12 pm

300 for kameraet med den optik som sidder på, hvis det virker. Den SMC 50mm kan også indbringe et par hundrede.

Desværre ser det ud til der er noget svamp i nogle af objektiverene, hvis det er tilfældet er værdien desværre 0. Måske er det bare lyset som snyder.
Flickr
Mvh,
Henrik Lahnet /

Mads Thomsen
Rang: ULTRA BURST MODE

Indlæg af Mads Thomsen » 26 okt 2011 11:30 am

Chuck skrev:Disse er kameralinsen, ser jeg ingen jeg har brug for.
Spambot ?

planfoto
Kamera: Mange forskellige

Indlæg af planfoto » 22 jan 2012 02:01 am

Ja, en mærkelig blanding. Et Kenlock objektiv, nogle forstørrelsesobjektiver (et Topcon, to tyske + et lysbilledfremvisrobjektiv, et SMC Pentax 50mm 1:2,0 - (rimeligt godt, men ikke outstanding) + et objektiv i højre side man ikke kan se hvad erlidt mere - samt det hæderkronede Konica Autoreflex. Jeg ville sætte Konicaen på qxl (hvis det er uden buler og velfungerende kan det måske indbringe 200 kr) og evt. Pentax objektivet. Forstørrelsesobjektiverne har nok ikke mange købere mere. Er du medlem af ebay kan du søge navnene på Completed Listings og se hvad de går for - om overhovedet.

MVH
Jens

Besvar