Film og Randers Regnskov

Spørgsmål/debat om analoge teknikker; herunder filmrelaterede emner, mørkekammer, fremkalderteknikker mv.
Besvar
draco
Rang: ULTRA BURST MODE

Film og Randers Regnskov

Indlæg af draco » 18 mar 2013 18:27 pm

Hvordan har film det med høj fugtigthed?

Hvis jeg har digital kamera med, så er det jo objektivet jeg tørre hvis jeg oplever kondens, men hvordan er det med film, er der tilbøjlighed til at sætte sig fugt og "ødelægge" billedet?

Jeg har været i Randers Regnskov med en Ilford XP2 film, som sad i kameraet (sat i dagen før og taget et par billeder) og tog filmen færdig i Randers Regnskov.

Fik også skudt en rulle Velvia 35mm, som jeg satte i kameraet mens jeg var i regnskoven.

Jeg venter stadig på at få filmene tilbage fra fremkaldelse..

Men hvad bør jeg være opmærksom på når man skyder i høj fugtigthed og varme, med film?

Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Masser af analoge og et enkelt Sony A6000
Geografisk sted: Næstved

Re: Film og Randers Regnskov

Indlæg af Søren N » 24 jun 2017 10:01 am

Mon ikke. Det er sikkert også løbet mange ruller film gennem kameraet siden "trådens" start for 4 år siden.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

draco

Indlæg af draco » 24 jun 2017 18:13 pm

Jamen en "update"

Jeg gjord ikke noget specielt, holdt objektivet fri for kondens, men fik et par billeder på Ilford XP2'eren, som alligevel blev tåget, men synes det mere tilføjer billede ekstra frem for det var "normalt"

Velvia gjorde det rigtigt godt, især de grønne blade ser godt ud.. plus det er jo en helt anden måde at betragte en billede, når man sidder med et fuldfave dias i hånden end bare at kigge på skærmen :)

Søren N
Kamera: Masser af analoge og et enkelt Sony A6000
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Søren N » 24 jun 2017 18:43 pm

:goodpost:

Hmm det kunne da være der skulle noget dia film med på ferie i år. Så er spørgsmålet bare, 120 eller 135film og evt. 645 eller 6x7 :D
Sh.. jeg har også 2 pakker 4x5" :zconfd :lol:
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

draco

Indlæg af draco » 24 jun 2017 19:21 pm

Hver film har jo sine egenskaber...men derfor synes jeg Dias film, er en tand ekstra sjov, da den er positiv, så man kan se motivet, frem for et negativ..

Besvar