Mest sikre sted til Fremkaldelse af negativer

Spørgsmål/debat om analoge teknikker; herunder filmrelaterede emner, mørkekammer, fremkalderteknikker mv.
Besvar
Brugeravatar
thrasher
Rang: Veteran
Rang: Veteran

Mest sikre sted til Fremkaldelse af negativer

Indlæg af thrasher » 16 jun 2014 23:04 pm

Hej med jer.

Jeg har netop haft en super dårlig oplevelse med en photocare butik. Jeg afleverede 2 x 120 farve film til fremkaldelse. Da jeg skulle hente dem en uge efter fik jeg kun den ene film. Den anden var blevet væk sagde de. De sender dem ud af huset for at få dem fremkaldt, så reelt set er det ikke deres skyld, men for mig er det er rigtig stort tab, da det var nogle meget vigtige billeder jeg havde brugt lang tid på om som bare ikke MÅ være væk.

Jeg tør ikke at bruge Photocare længere, så jeg vil høre jer om I kan nævne et sted hvor jeg kan være 100% tryg, når jeg afleverer mine film til fremkaldelse.

Brugeravatar
MSC
Rang: SUPERBRUGER
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Mest sikre sted til Fremkaldelse af negativer

Indlæg af MSC » 17 jun 2014 09:16 am

Problemet med begrebet tryghed...... er, at så kan man aldrig være 100% tryg ;-) Du kan jo ikke overlade noget til andre og så være 100% sikker på at de ikke laver fejl... Du kan jo heller ikke garantere nogen at du ikke laver fejl....

Hvor i landet vil du gerne have dem fremkaldt? I København er der Photografica i Skindergade - de bruger et prof lab i byen, som jeg lige nu ik kan huske hvad hedder...

mvh martin

Brugeravatar
Lars Holte
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Pentax - digitalt og film
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Lars Holte » 17 jun 2014 10:56 am

Surt - jeg ville nok vende tilbage til butikken og spørge igen. Det kan jo være at den er dukket op i mellemtiden. Men ellers har Laboratoriet i Nannasgade meget godt ry.

Jeg har prøvet to lokale fotobutikker til E-6-fremkaldelse. Den ene brugte CeWe og den anden en dansk underleverandør, og jeg må sige at jeg faktisk var mest tilfreds med arbejdet hos CeWe.

Sort/hvid og farvenegativ (C-41) fremkalder jeg nu selv. Men som MSC siger, så kan du aldrig være 100% sikker. Gør du det selv, kan det være at du selv laver fejl (ja, det forekommer faktisk), og overlader du det til andre, kan der alligevel opstå fejl. Jeg har selv oplevet en bortkommet film i en fotobutik. Shit happens, som det så pænt hedder.

Men jeg tror de fleste laboratorier ikke lover andet end at du kan få en ny film, hvis noget går galt. Det redder dog ikke billederne...
Mvh.
Lars

holtelars på Flickr
"Ser på negativer som noget positivt"

Brugeravatar
BjarneNybo
Kamera: Canon EOS 7D

Indlæg af BjarneNybo » 17 jun 2014 11:35 am

Photocare skal sætte gang i en sporing/efterlysning hos POST og hos virksomheden som skal fremkalde filmen.
Samtidig vil jeg oplyse Photocare er de er erstatningspligtig da de står for fremkaldelsen.
Mange fotohilsner Bjarne

Brugeravatar
phw
Rang: ELITEBRUGER

Re: Sv: Mest sikre sted til Fremkaldelse af negativer

Indlæg af phw » 17 jun 2014 11:41 am

BjarneNybo skrev:Photocare skal sætte gang i en sporing/efterlysning hos POST og hos virksomheden som skal fremkalde filmen.
Samtidig vil jeg oplyse Photocare er de er erstatningspligtig da de står for fremkaldelsen.
Mange fotohilsner Bjarne
Selvfølgelig er de erstatningsansvarlige. Du får en ubrugt film.
Så det er ikke så meget værd.

Sendt fra min GT-I8190N med Tapatalk

Brugeravatar
michaelg
Kamera: Leica M1-M4,Rolleiflex,Bronica ETRS, Mamiya RZ67
Geografisk sted: Nordfyn

Indlæg af michaelg » 17 jun 2014 14:01 pm

Jeg kan kun anbefale Billedbutikken i Odense. Kvaliteten er god og den samme hver gang. Desværre fremkalder de kun C41 processen, hvilket vil sige farvenegativ og nogle få S/H specialfilm.
De er hurtige, hvilket vil sige et par timer fra indlevering til færdigt resultat.
Priser er faktisk rimelige også.

Check deres hjemmeside:
http://billedbutikken.dk/?gclid=CjkKEQj ... VLhOjw_wcB

Kun én gang har der været kuk i noget, idet en ny medarbejder var kommet til at bytte om på min rulle og nogen andres festbilleder. Det blev hurtigt rettet.
I øvrigt scanner de også i rimelig kvalitet.

Mvh Michael

nidasam
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen

Indlæg af nidasam » 21 jun 2014 07:45 am

Click, Photocare(vistnok), Photografica, Foto C eller snakke direkte med Fotolaboratoriet i Nanasgade.

Brugeravatar
Msx
Rang: Bruger
Rang: Bruger
Kamera: Nikon F100 OlympusPL5
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Msx » 24 jun 2014 17:14 pm

Nannasgade fremkalder for flere forretninger, blandt andet Photografica. Det er billigere at aflevere sine film hos Photografica end direkte i Nannasgade hvis ikke man køber mange fremkaldelser. Fordelen ved at aflevere filmene direkte i Nannasgade er at man har filmen et par timer efter, mens det kan tage en uges tid hos Photografica. Har selv fået fremkaldt 2-300 film (BW, C41 og E6) i Nannasgade og kvaliteten har generelt været god.

Brugeravatar
Claus Djervad
Rang: Lærling
Kamera: Nikon D3, D300
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

Indlæg af Claus Djervad » 21 jun 2017 16:39 pm

Jeg har kun haft gode resultater med Farum Foto (tal med Jesper), de kører deres fremkaldelse om onsdagen, så afleverer du tidligt, kan du få det i løbet af et par timer.. De lavede et job for Nordisk Film (og mig) i forbindelse med en optagelse. Click i Valby kører c-41 om torsdagen. Ellers er der alle dem der allerede er nævnt.
Mvh
Claus D.

Brugeravatar
phw

Indlæg af phw » 21 jun 2017 19:51 pm

Claus Djervad skrev:Jeg har kun haft gode resultater med Farum Foto (tal med Jesper), de kører deres fremkaldelse om onsdagen, så afleverer du tidligt, kan du få det i løbet af et par timer.. De lavede et job for Nordisk Film (og mig) i forbindelse med en optagelse. Click i Valby kører c-41 om torsdagen. Ellers er der alle dem der allerede er nævnt.
1. Tråden er 3 år gammel

2. Der spørges til 120 film. Er du sikker på at de understøtter det i deres maskiner og ikke kun 35mm film.

Brugeravatar
Claus Djervad
Kamera: Nikon D3, D300
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

Indlæg af Claus Djervad » 21 jun 2017 23:45 pm

Ups. Jeg havde taget klokkeslettet for årstallet, men ja, de tager også 120 film, så den del var god nok. :-)
Jeg må huske at se ordentligt på tidsangivelsen.
Mvh
Claus D.

Besvar