Vore mest idiotiske kvajenumre.

Spørgsmål/debat om analoge teknikker; herunder filmrelaterede emner, mørkekammer, fremkalderteknikker mv.
Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Re: Vore mest idiotiske kvajenumre.

Indlæg af Søren N » 21 dec 2016 15:18 pm

En jeg nok er ret ene om her. Trække den forkerte darkslide på filmholderen :zhappydrool
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Brugeravatar
Hasseltoft
Challenger
Kamera: Canon 5D III
Geografisk sted: København K
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Hasseltoft » 21 dec 2016 16:23 pm

For ca. 10 år siden var jeg på mit første digitale spejlreflekskamera.
Der skulle være en stor demonstration i Københavns havn, mod de nye broer, man ville bygge over havnen. Demonstrationen bestod af sejlbåde, de skulle samles ved Knippels bro og derfra sejle samlet gennem havnen. Jeg ville rigtigt gerne havde været med i min egen båd, men skulle desværre på arbejde.
Det heldige var at jeg skulle på arbejde på Det Kongelige teater, på det nye skuespillerhus, det ligger lige hvor bådene skulle samles. Så jeg møder ind et par timer tidligere og laver mit forarbejde til forestillingen, jeg arbejdede som rekvisitør.
Jeg havde så et par timer til at fotografere, netop som bådene skulle samledes.
Der kom en masse både og jeg fotograferede både fra kajen og oppe fra skuespillerhuset og fik mange rigtigt gode billeder.
Da jeg var færdig gik jeg i kantinen for at se billederne igennem på kameraet. Først her opdagede jeg at der ingen billeder var, der var intet hukommelseskort i kameraet. I det samme kommer Gitta Nørby forbi og spørger: Nå Jesper fik du taget nogle gode billeder. Jeg kunne bare se fortabt på hende.

Brugeravatar
JenODem
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon

Indlæg af JenODem » 21 dec 2016 16:49 pm

Som absolut nybagt ejer af et Nikon D800 (havde ventet i månedsvis på leveringen) tog kone og jeg til flyshow på Flyvestation Aalborg efter en LAAAAAng trave tur fra parkeringen i regnvejr opdagede jeg at batteriet stadig sad derhjemme i laderen igang med 1. opladning - lidt svært at holde temperamente i ro - men konen opdagede intet da jeg havde det gamle camera med og hun kan alligevel ikke se forskel, siden har jeg mindst 2 batterier i lommen......

/JenODem

Brugeravatar
michaelg
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Leica M1-M4,Rolleiflex,Bronica ETRS, Mamiya RZ67
Geografisk sted: Nordfyn

Indlæg af michaelg » 23 dec 2016 10:41 am

Masser af kreative rædselshistorier fra det virkelige liv. Flere af dem har ligefrem ætset sig ind i diverse hukommelser.
Det positive er vel, at samme dumhed næppe gentages i det uendelige.
Måske skulle man lave sig en lille checkliste, til at krydse af før afgang. Hvis professionelle piloter gør det før en flyvning, er det vel ingen skam for fotografer heller.

Mvh. Michael.

Brugeravatar
youngman
Kamera: Nikon D810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Indlæg af youngman » 23 dec 2016 13:23 pm

michaelg skrev:Masser af kreative rædselshistorier fra det virkelige liv. Flere af dem har ligefrem ætset sig ind i diverse hukommelser.
Det positive er vel, at samme dumhed næppe gentages i det uendelige.
Måske skulle man lave sig en lille checkliste, til at krydse af før afgang. Hvis professionelle piloter gør det før en flyvning, er det vel ingen skam for fotografer heller.

Mvh. Michael.
Jeg har for flere aar siden lavet 2 checklister - en til dagsture og en til "langtbortistand" , hvor laptop flere kort etc er med. Den med en dagsture bruges ikke ret ofte mere, da jeg stadig har en lille smule hukommelse tilbage :cheers:

Besvar