Acros 100

Spørgsmål/debat om analoge teknikker; herunder filmrelaterede emner, mørkekammer, fremkalderteknikker mv.
Brugeravatar
Finsen
Rang: ULTRA BURST MODE

Re: Acros 100

Indlæg af Finsen » 08 feb 2018 13:05 pm

Hej Bo
Jeg har slet ikke lagt mig fast på noget endnu, men det skal være en bordscanner, min. til 120 format, nu får vi se hvad det ender med. det er slet ikke sikkert det bliver drum, men man har lov at ønske.

Hej Søren
Fuji gx680 III med bælg tilt/swing/shift og rejsning, fandt et fint sæt i Japan til en fornuftig pris -

mvh. Finn

Brugeravatar
Lars Holte
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Pentax - digitalt og film
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Lars Holte » 08 feb 2018 17:12 pm

Hej Finn

Du går "all in" - spændende. Glæder mig til at følge udviklingen.
Mvh.
Lars

holtelars på Flickr
"Ser på negativer som noget positivt"

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: LF:Chamonix MF:Mamiya 24X36:Nikon Digital:Fuji X-T
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Søren N » 08 feb 2018 22:32 pm

Finsen skrev:
08 feb 2018 13:05 pm
Hej Bo
Jeg har slet ikke lagt mig fast på noget endnu, men det skal være en bordscanner, min. til 120 format, nu får vi se hvad det ender med. det er slet ikke sikkert det bliver drum, men man har lov at ønske.

Hej Søren
Fuji gx680 III med bælg tilt/swing/shift og rejsning, fandt et fint sæt i Japan til en fornuftig pris -

mvh. Finn
:zconfd :lol:
Interessant kamera i 6x8 format men et skrummel. Det bliver spændende at se dine resultater fra det.
Mit ene billede af svaner i galleriet er et 645 dia scannet med en V700
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Brugeravatar
Finsen

Indlæg af Finsen » 09 feb 2018 00:29 am

Hej Lars
Ja jeg synes tidspunktet er rigtig for mig, valget er taget ud fra den måde jeg fotograferer og den type billeder jeg gerne vil opnå, sammenholdt hvad nyt digitalt isenkram vil koste.
Der er nok nogen der har lagt mærke til, at jeg har slået meget på tromme mht. lys lys og atter lys, det gør jeg stadig, men 120 film kan noget som digital ikke kan, så skal det være, ja så går jeg all in.

Hej Søren
Ja det er et ordentlig skrummel, men jeg synes godt om 4x3 formatet, især til portrætter og med hiv og sving i bælgen passer det perfekt til produktfotografi, samtidig er det et kamera de fleste kun drømte om for 20 år siden, selvfølgelig pga. økonomi - Jeg kunne forøvrigt ikke lade være at trække på smilebåndet, i reklame materialet for model III slår Fuji på, at kameraet er blevet lettere og har derfor fået monteret beslag til en kamera rem, jeg vil nu nok betænke mig på at løbe rundt med 4kg om halsen.

mvh. Finn

Brugeravatar
Søren N

Indlæg af Søren N » 09 feb 2018 06:23 am

Det kan være vi skal have en eksklusiv fototur hvor 6x7 er minimum formatet. :)
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Brugeravatar
Lars Holte
Kamera: Pentax - digitalt og film
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Lars Holte » 09 feb 2018 09:45 am

Søren N skrev:
09 feb 2018 06:23 am
Det kan være vi skal have en eksklusiv fototur hvor 6x7 er minimum formatet. :)
Jeg er med ... :-)
Mvh.
Lars

holtelars på Flickr
"Ser på negativer som noget positivt"

Brugeravatar
Bo Bjerre
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Nikon, Nikon, Nikon...

Indlæg af Bo Bjerre » 09 feb 2018 11:01 am

Hmmm... Mit Hasselblad er for LILLE. Jeg må vist på loppemarked og finde et Agfa box kamera ;-)
God tur,
Bo //

Brugeravatar
Søren N

Indlæg af Søren N » 09 feb 2018 12:56 pm

Bo Bjerre skrev:
09 feb 2018 11:01 am
Hmmm... Mit Hasselblad er for LILLE. Jeg må vist på loppemarked og finde et Agfa box kamera ;-)
God tur,
Bo //
Ellers har jeg sådan en her du godt kan låne. Den kræver bare et rigtig godt stativ. :)
17277630986_08cfa022ff_b.jpg
Søren Nielsen

David Duchemin

Brugeravatar
Bo Bjerre
Kamera: Nikon, Nikon, Nikon...

Indlæg af Bo Bjerre » 09 feb 2018 19:42 pm

Hej Søren,
For mange år siden var jeg meget tæt på at købe et Sinar system, men afstod. Jeg købte et Hasselbald i stedet. Jeg indså, at mørkekammer i den størrelse ikke passede til parcelhusets størrelse, og Fruens godkendelser. Og en tromlescanner var langt udenfor rækkevidde.
-Jeg har faktisk i mit tidligere liv repareret printkort til Crosfield Magnascan maskiner. Det var designet til at virke. Men fejlsøgning og reparation var nabo til sort magi...
Bo //

Besvar