Er jeg total idiot?

Spørgsmål/debat om semikompakt-, kompakt-, ultrakompakt- og dSLR.kameraer.
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Masser af analoge og et enkelt Sony A6000
Geografisk sted: Næstved

Re: Er jeg total idiot?

Indlæg af Søren N » 24 jun 2017 15:48 pm

DetGårNok skrev:Bemærkelsesværdigt at Lavall ikke er vendt tilbage.
Bare ikke Rhinocamera har bortført ham.
Med hjælp af spetznas soldater til et hemmeligt sted dybt inde i sibirien hvor han hjernevaskes til at mene at netbutikken er det bedste sted at handle.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Brugeravatar
niels.hr.hansen
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Nikon D7200
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af niels.hr.hansen » 24 jun 2017 17:24 pm

Rhinocamera var sidst jeg tjekkede registreret i Cibraltar. Juridisk er Cibraltar lidt spidsfindigt, for selvom det på den ene side er Britisk territorium, så er det på den anden side ikke en del af EU. Så når man køber varer der betaler man ikke moms og afgifter til EU, niveauet i Cibraltar er lavere en EU. Derfor er der lidt at spare på at købe ind via Cibraltar.
Bagsiden ved sådan en handel - uanset om det er over nettet eller i en butik i Cibraltar - er, at de færreste leverandører yder garanti i EU for varer der er købt uden for EU. Så håndtering af garanti ender som oftest med at man skal via leverandøren uden for EU for at få indfriet sin garanti. Det er lidt besværligere, men lader sig gøre, hvis leverandøren har moralen i orden.

Med hensyn til Trustpilot, så er det jo inderligt ligegyldigt med alle historierne om "klikkede på knappen, pengene trukket, varen i postkassen, varen fungerer som forventet indtil garantien udløb =>xxxxx stjerne".
De interessante historier du skal søge efter er dem hvor noget gik galt og hvordan blev det håndteret. Det er nemlig her fårene bliver skilt fra bukkene når det kommer til service. Hvis du finder historier der siger "modtog noget der var i stykker, men de byttede/separerede det prompte og i godt humør" er det sikkert et godt sted at handle. Hvis du finder historier der går på melodien "modtog noget der var i stykker, sendte det til et kontorhotel i Jylland, og hørte ikke noget inden garantien udløb 3 år senere", så led efter en forhandler i første kategori, med mindre du selv vil indkalkulere en risiko på dine indkøb, for at spare lidt.

Men selvfølgelig kan vi alle blive fristet til at spare 15-25%, især når der er tale om indkøb i 10.000 DKK++ klassen. Det er bare vigtigt at være forberedt på, at man skal altså have mere end 4-7 vellykkede handler for hver gang det går galt, ellers bliver det dyrere at forsøge at spare.

Brugeravatar
Ullum
Rang: Veteran
Rang: Veteran
Kamera: Nikon D7200
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Ullum » 24 jun 2017 20:20 pm

Jeg køber en del udenlands, primært for at spare, men i nogle tilfælde grundet udvalget.

Jeg syntes at tingen (kameraet) først skal gå i stykker før man går i panik. Det er et high end produkt, så holdbarheden er ok, men alt kan jo selvfølgelig fejle.

Glipper det med reparation, så kan man jo glæde sig over at der er lidt penge at gøre godt med.
Mvh

Ullum

Brugeravatar
Aspirant
Rang: TOPBRUGER
Rang: TOPBRUGER
Kamera: Canon EOS 6D

Indlæg af Aspirant » 25 jun 2017 09:50 am

Jeg ved ikke om lavall er total idiot, men jeg ved til gengæld godt, hvad jeg kalder folk, som bevidstløst genopliver døde diskussionstråde.
Jeg savner Tapatalk
Ceterum censeo filum antiquum esse clausum

Brugeravatar
Esben Sørensen
Kamera: Analog + digital Nikon SLR og Yashica Electro
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Esben Sørensen » 28 jun 2017 00:12 am

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre om trådstarter endte med at få sit udstyr...
Mvh. Esben
Saving money is expensive...
http://500px.com/esopix

Besvar