Nyt Kamera FX

Spørgsmål/debat om semikompakt-, kompakt-, ultrakompakt- og dSLR.kameraer.
Besvar
Brugeravatar
Casper Chr
Rang: BURST MODE
Kamera: Nikon D7000 - Nikon D2h - Nikon D3
Geografisk sted: Vendsyssel

Nyt Kamera FX

Indlæg af Casper Chr » 07 nov 2017 20:06 pm

Efter at have sendt min trofaste Nikon D3 til reparation 3 gange inden for det sidste halvandet år på grund af små ting der begynder at stå af ved kameraet, har jeg besluttet mig for at købe et nyt, i stedet for endnu en reparation.

Jeg fotografere mest koncerter og på natklubber og var i den grad glad for (synes jeg i hvert fald) støj håndtering fra D3'eren. Det jeg også var sinsygt glad for var størrelsen. Det var så vanvittigt ergonomisk og behagelig at fotografere med, hvor mit D7000 kunne give mig ondt i fingrene før hen ved længere brug - har aldrig haft de problemer med D3'eren. Havde dog et greb til D7000, men jeg synes det føles akavet at holde ved og endte faktisk med at tage det af igen. Fandt ud af at det var "bredden" på grebet, der betød mest.

Jeg har besluttet mig at købe brugt, for at få økonomien til at hænge sammen. Hvad jeg selv har kigget lidt efter er et brugt D3 (igen), D3s, D4(desværre lidt for dyrt), D750 og D810.

D3: Jeg kender kameraet og det er vanvittigt lækkert, men når jeg alligevel har besluttet mig for at opgradere, kunne det være lidt sjovere med noget nyere.
D3s: Er det bedre nok til at det kunne svare sig, at gå efter en brugt D3s? Ved den er bedre et stop på ISOen og så kan den filme..
D4: For dyrt....
D750: Jeg er smask forelsket i alle specifikationerne i selve kameraet, men jeg er bare for det bliver for lille og minder mig for meget om mit D7000.
D810: Synes grebet er bedre på D8xx serien frem for D7xxx serien. Er bare bange for at filstørrelserne, men kunne forestille mig det er en vanesag.

Er der nogle der har erfaringer med ovennævnte kameraer, især til koncerter og andre low-light situationer? Tænker meget mht. støj - hvilket jeg synes min D3'er var formidabel til.

Bud modtages med kyshånd.

Brugeravatar
Bo Bjerre
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon, Nikon, Nikon...

Re: Nyt Kamera FX

Indlæg af Bo Bjerre » 07 nov 2017 20:49 pm

Hmmm... Du kunne jo købe mit D700, med vertikalgrev og et par xtra batterier. Det er samme sensor og Du kommer nok ikke nærmere dit elskede D3. Og det skal ikke koste alverden.
-Du kan jo sende en PB med et tilbud?? Er Du hurtig, kan jeg levere i denne uge...
Alternaivt kan Du finde et D4 her: http://powerfoto.dk/ under brugt. Jeg kan se at mit D600 med helt ny lukker også er der -:))

Bo //

Brugeravatar
Casper Chr

Indlæg af Casper Chr » 07 nov 2017 20:56 pm

Bo Bjerre skrev:
07 nov 2017 20:49 pm
Hmmm... Du kunne jo købe mit D700, med vertikalgrev og et par xtra batterier. Det er samme sensor og Du kommer nok ikke nærmere dit elskede D3. Og det skal ikke koste alverden.
-Du kan jo sende en PB med et tilbud?? Er Du hurtig, kan jeg levere i denne uge...
Alternaivt kan Du finde et D4 her: http://powerfoto.dk/ under brugt. Jeg kan se at mit D600 med helt ny lukker også er der -:))

Bo //
De er meget billige brugte D4 synes jeg... nok i forhold til hvad man ser dem til rundt omkring.. Og synes der er en del stykker. :)

Brugeravatar
Bo Bjerre
Kamera: Nikon, Nikon, Nikon...

Indlæg af Bo Bjerre » 07 nov 2017 21:34 pm

Ja, jeg har hørt, at et dansk dagblad har skiftet hele gøge-møjet ud med nyt, og nu har de så fået opgaven med at sælge resterne. En stor del af dem har rigtigt mange skud på tælleren...
-men Du kan jo stadig byde på mit D700 ;-)
Bo //

Brugeravatar
Casper Chr

Indlæg af Casper Chr » 08 nov 2017 15:26 pm

Jeg har fundet kameraet! Valget blev på et brugt D4 :)

Besvar