System skifte

Spørgsmål/debat om semikompakt-, kompakt-, ultrakompakt- og dSLR.kameraer.
Besvar
Brugeravatar
Brianmc
Rang: Veteran
Kamera: Canon 7D
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

System skifte

Indlæg af Brianmc » 19 nov 2017 20:08 pm

Hej FS

Er der nogen der har skiftet fra canon til sony?
overvejer kraftigt at skifte fra Canon 7D til Sony 7r III men vil beholde mine objektiver

nogen der har erfaring med Canon objektiver på sony

Brian

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:

Re: System skifte

Indlæg af cowgirl » 19 nov 2017 20:41 pm

Har du tjekket du kan få adaptorer? Min erfaring med adaptorer er ikke gode.
Hilsen Cowgirl
---------------------------
Cowgirl on flickr
---------------------------

Brugeravatar
Brianmc
Kamera: Canon 7D
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Indlæg af Brianmc » 19 nov 2017 20:59 pm

Ja den bedste der virker er Sigma's

Brugeravatar
raj
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: a900
Kontakt:

Indlæg af raj » 19 nov 2017 21:03 pm

cowgirl skrev:
19 nov 2017 20:41 pm
Har du tjekket du kan få adaptorer? Min erfaring med adaptorer er ikke gode.
The a7R II brings disruptive autofocus technologies to not just mirrorless cameras, but to cameras in general. The a7R II offers the widest coverage of phase-detect AF (PDAF) points of any full-frame camera, period. It focuses Canon EF and Sony Alpha mount lenses quickly using phase detection, even continuously, and can do so more accurately than native DSLR bodies because phase measurements are made on the imaging plane and are less sensitive to residual spherical aberration. In other words, say goodbye to AF microadjustment and lens calibrations.

Furthermore, the idea of a truly 'hybrid' camera is compelling. Using Canon glass for my landscapes on our Iceland honeymoon was shockingly transparent: I rarely noticed I was shooting with non-native glass, and just kept the camera in auto AF-C mode with face detection when shooting my wife with the EF mount Sigma 24-35mm F2. The a7R II pushes the boundaries of not just mirrorless, but also cameras in general.

dpreview

Metabones og Sigma laver adaptere

CGW
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Sony A99, Sony A7R II

Indlæg af CGW » 20 nov 2017 21:15 pm

Brian Smith har testet en masse adaptere med en masse objektiver på siden her
http://briansmith.com/sony-a7-a7r-lens- ... dapters-2/

Jeg har ikke selv prøvet canon objektiver på mit a7r2 men ifølge det jeg har læst i ovenstående og diverse andre sider, så er det vigtigste at der er stor forskel på adapterne. De billigste til få hundrede kroner er klart dårligere end de bedste fra f.eks. metabones.

Brugeravatar
SørenM
Kamera: Sony A7R3

Indlæg af SørenM » 23 nov 2017 09:28 am

Jeg skiftede for ca 2 år siden - fra 5D3 til A7R2, opgraderer til A7R3 nu (burde komme i dag :)).

Har både Sigma MC-11 og Metabones EF-E adapter, sidstnævnte har generelt fungeret bedst. Men har du Sigma objektiver så er Sigmas adapter billigere og virker lige så godt. Begge adaptere kan opdateres.

Check Brian Smiths mange forskellige tests med diverse Canon glas for mere info. Jeg har ikke længere nogle EF objektiver, men bla EF 24-70L (II) og 8-15L kan jeg huske virkede fortrinligt. Dog ikke helt som Sonys egne, men fuldt acceptabel for de fleste IMO vil jeg mene.

Kommer du fra 7D (eller 5D3) så forvent et markant løft i billedekvalitet, særligt i low light. Forvent også noget frustration i starte mht menuer og opsætning, der er ufatteligt mange indstillingsmuligheder at rode med :) - nogle hader det, jeg har ingen problemer med det da jeg har opsat quick-menuen og knapper (de kan customizes) så de mest anvendte funktioner er lige ved hånden. Mht AF (7D er jo lidt af et sport/wildlife kamera) så skal jeg ikke kunne sige om det er bedre/ringere end 7D (mit A7R2 er ikke et sportskamera, men jeg er så heller ikke til sport overhovedet ;)).

Brugeravatar
SørenM
Kamera: Sony A7R3

Indlæg af SørenM » 23 nov 2017 09:36 am

Kan forøvrigt være at jeg får en af mine 2 EF-E adaptere til salg i løbet af 1-2 måneds tid. Send en PB hvis du er interesseret. Spørg også bare hvis du vil have mit indtryk af Sonys 12-24G, 24-70GM, 55mm, 85GM, eller 90mm makro (dem har jeg nemlig).

Besvar