Links - studieudstyr

Spørgsmål/debat om studierelaterede emner; eks. produktfoto, modelfoto, portrætfoto, reflektorskærme, diffuserbokse, blitzopstillinger mv.
lhj.foto
Rang: Nyankommen
Kamera: Canon EOS 400D

Re: Links - studieudstyr

Indlæg af lhj.foto » 20 apr 2010 10:21 am

Har købt udstyr hos Flemming fra http://www.flashogfotobutikken.dkog jeg er yderst tilfreds, da jeg selv syntes at hans vejledning af hvad jeg skulle købe, har ramt mit behov. Han forsøger ikke at få dig til at købe det store sæt hvis du ikke har brug for det, derimod siger han hvis det er for stort til ens behov.

Jeg lage ud med at ville købe et lille sæt og Flemming sagde, at til det jeg skulle bruge det til, ville det dække mit behov. Men da jeg fik set på et andet sæt inde hos ham, så valgte jeg dette istedet.

Syntes at hans vejledning er god, så jeg kan kun anbefale ham

Pictureman
Rang: Veteran
Rang: Veteran

Indlæg af Pictureman » 20 apr 2010 13:03 pm

Inden folk kaster sig over flashogfotobutikken, synes jeg lige at de skal læse om den kære Flemmings meget lemfældige omgang med sandheden.

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=30213

Der er også mange andre tråde her på sitet, hvor der henvises til at der er store uoverensstemmelser imellem hvad som man faktisk køber, og hvad f.eks. billederne i shoppen viser. Det er muligt at han er i stand til imponere nybegyndere som ikke ved så meget, men jeg håber at folk får åbnet øjnene inden de køber, så de ikke risikere at bliver alt for skuffet.

Flashogfotobutikken
Rang: Bruger
Kamera: 1
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Flashogfotobutikken » 07 jun 2010 23:58 pm

Til Pictureman

Inden du sviner folk til på nettet bør du lige orientere dig om, at jeg allerede på forsiden skriver at der er mere med på nogen billeder og mindre på andre billeder end hvad der reelt indgår i sættene og at det skyldes at der er den fleksibilitet, at man kan fravælge ting og tilvælge ting, hvis man ønsker det. Desuden er der masser af andre reklamer (som en hjemmeside jo altid er) der også fremviser et værktøjsmiljø for Silvan el lign, hvor der er f.eks. en hel værktøjsreol - selv om det kun er reolen der sælges eller værktøjskassen for neden, et mad slagter miljø for supermarkeder med meget mere kød end det der evt indgår i et tilbud på 5 skiver, 500 gr el lign osv - og min side og dermed disse annoncer - produktbilleder er helt lovlige og godkendt af såvel e-handelsfonden som forbrugerstyrelsen. Derudover så er de billeder fjernet lang tid før du skrev dit indlæg og jeg arbejder nu på at få lavet nye billeder, hvor der kun er vist de ting, som indgår. Desuden står det 100 % soleklart lige under billedet sort på hvidt, præcist hvad der indgår i de forskellige sæt. Så det kan kun misforståes af dem, som absolut vil misforstå det og leder efter noget at klage over. Så hvis du vedholder og ikke fjerner dine bemærkninger her - bør du altså også kaste dig over diverse landsdækkende supermarkeder og Silvan, Bauhaus, osv.

Brugeravatar
ppehrson
Rang: BURST MODE
Kamera: EOS 7D
Geografisk sted: Sejlflod
Kontakt:

Indlæg af ppehrson » 08 jun 2010 02:12 am

(slettet)
Senest rettet af ppehrson 09 jun 2010 13:46 pm, rettet i alt 1 gang.
Fotograferer en del, primært modeller (fashion, high fashion, glamour, art nude) men også almindelige jobs i kategorierne bryllup/konfirmation/portræt (børn og voksne), medarbejderfoto. Laver bl.a. modelmapper og billeder til blade.

Brugeravatar
Jeannette
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Nikon D100
Kontakt:

Indlæg af Jeannette » 08 jun 2010 09:46 am

ppehrson skrev:En ting er hvad du viser og skriver på din hjemmeside.
En anden ting er hvad du viser og skriver (eller har vist/skrevet) for eksempel på dba.dk hvor dine annoncer helt klart har været - meget - på grænsen til det acceptable i forhold til markedsføringsloven.
Til gengæld vil jeg sige at på selve produktsiderne er infoen fair. Det skal det bare også være alle andre steder du reklamerer.

Du kan i øvrigt (uanset om du er fair eller ej) ikke undskylde dig selv med at sammenligne med hvad et stort multinationalt selskab, som har råd til at betale bøderne, gør. I øvrigt checker e-handels fonden kun en shop ved 1) klager og 2) stikprøver.

DET UNDERSTREGES DOG at jeg ikke har hørt noget dårligt om din butik, men kun for et års tid siden er stødt på en annonce som ikke helt svarede til fakta.
At henvise til at du engang for et år siden har læst en reklame på dba som du ikke syntes var i orden...

Og at beskrive det som på kant med loven uden at linke eller citere er altså heller ikke ok - for hvordan skal man kunne forsvare så løst et angreb...

Du må komme med noget mere håndgribeligt sort på hvidt - alt andet er chikane...
Mvh
Jeannette

Brugeravatar
ppehrson
Kontakt:

Indlæg af ppehrson » 09 jun 2010 01:55 am

(slettet)
Senest rettet af ppehrson 09 jun 2010 13:47 pm, rettet i alt 1 gang.
Fotograferer en del, primært modeller (fashion, high fashion, glamour, art nude) men også almindelige jobs i kategorierne bryllup/konfirmation/portræt (børn og voksne), medarbejderfoto. Laver bl.a. modelmapper og billeder til blade.

Flashogfotobutikken
Kontakt:

Indlæg af Flashogfotobutikken » 09 jun 2010 06:56 am

ppehrson: Det er utrolig skuffende, at du vil være bekendt i det offentlige rum sådan komme med lodret forkerte påstande. Der har fra første sekund ALTID stået sort på hvidt lige under billedet, præcist hvad der indgik i sættet. Og det er helt i tråd med markedsføringsloven, hvor man gerne må fremstille et studiemiljø, et madmiljø, et værktøjsmiljø, et bilmiljø, et møbelmiljø el lign, når bare der står, hvad der indgår i salget.
Så jeg må bede dig om, at fjerne disse påstande

Og der er iøvrigt ingen hverken lokale, nationale eller internationale firmaer, der får bøder for den slags ( hvor har du det fra ? ) , da det som nævnt er helt lovligt.

Mht e-handelsfondens godkendelse kan jeg da godt fortælle dig, at de er utrolig grundige og gennemgår hvert et komma på siden fra starten, hvad altså også er sket på min side og derfor ved jeg også, at den er iorden. Derudover er der minimum årligt det samme store check + diverse stikprøver

jsj
Kamera: Nikon DSLR

Indlæg af jsj » 09 jun 2010 12:33 pm

denne må jeg følge med i
Mvh Jesper
Personlig hjemmeside http://jsj.dk
Instagram http://instagram.com/jespervang
Twitter: http://twitter.com/jespervangsj

Brugeravatar
ppehrson
Kontakt:

Indlæg af ppehrson » 09 jun 2010 13:54 pm

Flashogfotobutikken skrev:ppehrson: Det er utrolig skuffende, at du vil være bekendt i det offentlige rum sådan komme med lodret forkerte påstande. Der har fra første sekund ALTID stået sort på hvidt lige under billedet, præcist hvad der indgik i sættet. Og det er helt i tråd med markedsføringsloven, hvor man gerne må fremstille et studiemiljø, et madmiljø, et værktøjsmiljø, et bilmiljø, et møbelmiljø el lign, når bare der står, hvad der indgår i salget.
Så jeg må bede dig om, at fjerne disse påstande

Og der er iøvrigt ingen hverken lokale, nationale eller internationale firmaer, der får bøder for den slags ( hvor har du det fra ? ) , da det som nævnt er helt lovligt.

Mht e-handelsfondens godkendelse kan jeg da godt fortælle dig, at de er utrolig grundige og gennemgår hvert et komma på siden fra starten, hvad altså også er sket på min side og derfor ved jeg også, at den er iorden. Derudover er der minimum årligt det samme store check + diverse stikprøver
Jeg har fjernet mine indlæg da jeg ikke kan dokumentere påstandene/reklamerne - men jeg kan fortælle dig at jeg på daværende tidspunkt sendte butikken en e-mail og gjorde opmærksom på det.
Jeg ved ikke hvor du får din opfattelse af markedsføringsloven fra men at du skriver at det er i tråd at visualisere ting sammen med andre er en sandhed med modifikationer. Man må gøre det, men det skal anføres PÅ eller LIGE NEDEN UNDER billedet at ikke alt er inkluderet og det var netop det der ikke var tilfældet da jeg opdagede det (det skal være en del af overskriften/banneret). Det er ikke nok at det står i selve salgsteksten.

I øvrigt kan jeg oplyse dig at e-handels mærket ikke er helt så troværdigt som man tror. Har du et forhold de ikke accepterer, bliver mærket fjernet indtil det forhold er i orden. På den måde er mærket lige til at lukke op og sk... i for man kan bare betale sig fra smarte reklamer. I øvrigt er de ikke lige grundige hver gang. Jeg har selv arbejdet et sted hvor vi godt nok blev gjort opmærksom på en ting (ifm ordrebekræftelse) - efter at jeg havde været der et år.
Ud over det har jeg arbejdet hos Midt Data som da bare skiftede CVR nummer og rettede en enkelt fejl, som beskrevet, så havde de mærket igen.

Flashogfotobutikken
Kontakt:

Indlæg af Flashogfotobutikken » 09 jun 2010 14:17 pm

Ja, det er ok, at du gør opmærksom på det, selv om det ikke er nogen fejl i lovmæssig henseende og der er rigtig mange, stort set alle der i en eller anden grad gør det samme, da man jo nærmest er nødt til det for at vise noget der er et miljø og ikke bare den kliniske rene vare. Og alle andre bliver altså ikke hængt ud for det - det er kun her inde på Fotostart.
Men jeg er ikke interesseret i at genere nogen og her på Fotostart er der nogen, der ikke kan lide det og derfor har jeg for mange månder siden fjernet disse billeder fra min side og håber da snart at man lade være med at genere mig for at gøre præcis det samme som stort set alle andre forretninger også gør.

Det kan da godt være at e-handelsmærket har været for sjusket i nogen andre tilfælde - det skal jeg ikke udtale mig om. Men jeg synes, at de var meget grundige og i hvert fald brugte meget tid på at checke alt muligt.
Så hvorfor skal jeg og min side mistænkeliggøres og lægges til last for, at de muligvis andre steder ikke har gjort alt deres arbejde?

Brugeravatar
rip59
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Geografisk sted: Skåne, Sverige

Indlæg af rip59 » 09 jun 2010 14:51 pm

Må jeg opfordre til at komme med aktuelle eksempler hvis i skal klage over forskellige hjemmesider med fejl på.

Der er mange der har været efter Flashogfotobutikken, for måneder siden råbte og skreg rigtigt mange, men jeg synes når jeg generelt kigger på siden i dag, så er der ryddet op og rettet ind, det synes jeg også skal komme dem til gode.

Rip
"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!". Internetadfærd
UV-filter = Uden Virkning filter.
ISO, Blænde og lukkertid.

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R/A99/A900/A57/A700/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af jakobdam » 09 jun 2010 15:27 pm

Ja, jeg synes også evt. klandren og klagen, skal være myntet på en mere aktuel situation end noget som er sket for år tilbage, når det som her, drejer sig om reklamer og produktopstillinger.

Det havde været noget andet hvis der havde været tale om decideret snyd og manglende/defekter varer som ikke ville tilbagetages.

Vi bliver jo heller ikke ved at klandre tyskerne for 2. verdenskrig, ligesom englænderne også har tilgivet os for vikingetiden. :)
Ejer af bl.a. PXO.dk og FotoStart.dk og tidligere Sonyambassadør
Blev du hjulpet? Husk at anbefale FotoStart.dk andre steder... :)
Portal for IT og teknologi nyheder: http://www.TechStart.dk

Brugeravatar
Woodyard
Postmand Per
Kamera: Canon dSLR
Geografisk sted: Skovlunde

Indlæg af Woodyard » 09 jun 2010 15:33 pm

Jeg har været lidt efter Flashogfotobutikken for noget tid siden. Alle de områder jeg påpegede som værende forkerte, mangelfulde og misvisende er nu alle fjernede / eller ændrede.

Jeg mener derfor ikke, at der er noget Flashogfotobutikken kan kritiseres for i dag.
Per Skovgård Hansen
---------------------------------------------------------------------
Selv om en abe klæder sig i silke, så forbliver den en abe

Brugeravatar
skala
Challenger
Kamera: En lang række mærker, analog og digital
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af skala » 09 jun 2010 15:46 pm

rip59 skrev:Må jeg opfordre til at komme med aktuelle eksempler hvis i skal klage over forskellige hjemmesider med fejl på.

Der er mange der har været efter Flashogfotobutikken, for måneder siden råbte og skreg rigtigt mange, men jeg synes når jeg generelt kigger på siden i dag, så er der ryddet op og rettet ind, det synes jeg også skal komme dem til gode.

Rip
:goodpost:

R-S-Jensen
Kamera: Canon 50D

Indlæg af R-S-Jensen » 23 jun 2011 02:01 am

Er der nogen der har handlet med fotosense.co.uk?

Besvar