Opstart af fotostudie

Spørgsmål/debat om studierelaterede emner; eks. produktfoto, modelfoto, portrætfoto, reflektorskærme, diffuserbokse, blitzopstillinger mv.
Besvar
Kasperoe
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen

Opstart af fotostudie

Indlæg af Kasperoe » 31 jan 2012 21:31 pm

Hej alle.

Jeg står nu som "fotograf", og vil starte mit eget studie (som erhvervsdrivende)

Men her kommer problemstillingen, jeg har fået tudet ørerne fulde med div. forslag fra alle mulige forskellige kloge hoveder, og det har gjort mig mere forvirret.

Men hvad skal jeg bruge for at få mit Foto studie op og køre? Og vil også gerne ud af huset og tage billeder.

Det behøver ikke være det dyreste og mest professionelle der kommer først.

Hilsen Kasper

Brugeravatar
luisebruen
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Opstart af fotostudie

Indlæg af luisebruen » 31 jan 2012 21:43 pm

Et lokale med højt til loftet ville være en god ide. Har du råd til at beetale husleje på et lokale, uden at vide hvor mange kunder der kommer, med tanke på at du udbyder et luksus produkt?

Således arbejder jeg: Jeg har: kamerudstyr og reflektorer til at tage billeder med i dagslys udenfor.
Hvis du ikke har penge, vil jeg forslå noget billigt lys, men stadig ordentligt studielys - som eksempelvis D-lite 2 fra elinchrom. I en pakke får du 2 lamper, 2 softbokse, ledninger, stativer og tasker til transport. Du kan udvide med elinchrom's eget tilbehør. Eller billige lamper fra et andet større mærke. (Elinchrom koster ca. 4000, speedlites *kan* komme op i samme pris for bare en, og du skal stadig have noget at bløde det op med).
Pap-baggrund og baggrundsholder, evt et stativ der kan pakkes sammen og tages med. Eller ophæng på væggen, det er op til dig.
jeg har stativ med manfrotto... godt kram.

Thats it.

Mvh Luise
Fotograf Luise Bruen
www.luisebruen.dk

Fotograf@luisebruen.dk
PGP/MIME-capable.
Public key at pgp.mit.edu

Medom
Rang: Lærling
Rang: Lærling
Kamera: Canon 60D

Re: Opstart af fotostudie

Indlæg af Medom » 01 mar 2012 23:38 pm

Kan D-lite 2 gøre det, til en stor softbox til full size portrætter, eller ville du vælge en anden model?

Besvar