Lystelt krøllet baggrund

Spørgsmål/debat om studierelaterede emner; eks. produktfoto, modelfoto, portrætfoto, reflektorskærme, diffuserbokse, blitzopstillinger mv.
Besvar
tisoha
Rang: Nyankommen

Lystelt krøllet baggrund

Indlæg af tisoha » 19 mar 2017 23:16 pm

Godaften.

Jeg tager normalt mine produkt billeder i en lyskasse med fast lys og baggrund. Men da der nu skal tages lidt større billeder har jeg investeret i et lystelt og lamper.
Men hold nu op den baggrund driller. Den krøller, og er slet ikke til at få til at ligge pænt så snart man har lagt et produkt der ind.

Jeg efterlyser nu en ide til hvad man evt kan bruge som baggrund i lysteltet? Som er mere fast.
Jeg har set noget have en let bøjelig hvid plade, men jeg kan ikke finde frem til sådan en.

Jeg er totalt amatør til dette :)

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Lystelt krøllet baggrund

Indlæg af jakobdam » 19 mar 2017 23:33 pm

Den hvide plade tænker jeg nok er et lysbord (på engelske sider som eBay skal du søge på "photography light table".

Stofbaggrunde til lystelte kan du dog godt stryge - bare ikke med så høj varme og læg noget stof (eks. et lagen) imellem og stryg på vrangside.
Ejer af bl.a. PXO.dk og FotoStart.dk og tidligere Sonyambassadør
Blev du hjulpet? Husk at anbefale FotoStart.dk andre steder... :)
Portal for IT og teknologi nyheder: http://www.TechStart.dk

tisoha

Indlæg af tisoha » 19 mar 2017 23:39 pm

jakobdam skrev:Den hvide plade tænker jeg nok er et lysbord (på engelske sider som eBay skal du søge på "photography light table".

Stofbaggrunde til lystelte kan du dog godt stryge - bare ikke med så høj varme og læg noget stof (eks. et lagen) imellem og stryg på vrangside.

De er ikke krøllet men når man stiller et produkt på stoffet kommer der "krøller" uden om genstanden. Jeg er ikke en haj til at redigere og har ikke noget program. Jeg er meget ny i denne verden.

Nej det er ikke et fotobord. Det er en plade inden i teltet, som får den rette bue osv så det hele går ud i et, nøjagtig som stoffet gør lige nu.

Kan vinyl eller et Pvc ark hjælpe mig?

Brugeravatar
Jens G
Challenger
Kamera: Sony A6300
Geografisk sted: Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Jens G » 20 mar 2017 07:54 am

I nogle byggemarkeder kan man købe noget der hedder hvid hobbyplade, som måske kan bruges.

Ellers kan man købe A3 karton hos boghandlerne og forsøge med det, men hvis det er små ting man stiller på det, kan strukturen i kartonnet måske ses.

Fotopapir giver også et godt underlag. Mat hvis man vil have skygger, og blankt hvis man vil have lidt spejling.

nikon
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Kontakt:

Indlæg af nikon » 20 mar 2017 17:25 pm

Ud fra beskrivelsen af dine tidligere forsøg, ser det ikke ud til du har behov for lys nedefra.

Så kunne dette måske være en løsning ?

https://www.youtube.com/watch?v=TM4zca0NH9M

/preben

Besvar