Produktbilleder af tørklæder

Spørgsmål/debat om studierelaterede emner; eks. produktfoto, modelfoto, portrætfoto, reflektorskærme, diffuserbokse, blitzopstillinger mv.
Besvar
pashmina
Rang: Nyankommen
Kamera: Nikon D600
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Produktbilleder af tørklæder

Indlæg af pashmina » 07 jun 2017 16:52 pm

Hej,

Jeg har en webshop hvor jeg primært sælger cashmere tørklæder. Jeg har selv fiflet med at tage produktbilleder hvilket har været en udfordring. Jeg er blevet bedre, men jeg tænker det må kunne gøres endnu bedre.

Som eksempel er dette fra mine første forsøg Billede

Og her fra et nyere shoot Billede

Flere billeder kan ses her på min webshop: https://www.pashminawear.dk

Min opstilling er et stykke hvidt vinyl som underlag, og en softbox lyser skråt oppe fra højre side.

Billederne er taget med et Nikon D300. Hvad kan jeg forbedre?

Mange hilsner
Nicolai

Brugeravatar
youngman
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon D810/700/300
Geografisk sted: Nha Trang

Re: Produktbilleder af tørklæder

Indlæg af youngman » 07 jun 2017 17:08 pm

De viste billeder ser ikke saa ringe ud endda.
Istedet for at nørde med at lave disse produktbilleder, ville jeg spørge din leverandør Cashmere Culture om at levere billederne, idet deres er fuldt ud akceptable for en web site imho, og desuden er der jo ikke den store forskel på deres billeder og dine uploadede.

Brugeravatar
jakobdam
Administrator
Administrator
Kamera: Sony Alpha 7R II/7R/A900/NEX6 + KM DYNAX 5D
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af jakobdam » 08 jun 2017 09:56 am

Lyslægning og opstilling ser fint ud; måske overvej at sparke lidt til skarpheden i din fremkalderprocess.

Her har jeg øget lokalkontrast, skarphed og løftet midtoner og lagt lidt varme ind. Lige om det passer korrekt ift. tørklædets rigtige farve ved jeg ikke, men det er blot ment som et eksempel:

Billede

Derudover kan jeg anbefale nogle billeder af tørklædet i brug, for at få billeder med kontekst; gerne i street/gadestil. Det sælger ofte langt bedre end sterile studiebilleder; oftest bør man dog have begge dele repræsenteret. Et lidt tamt eksempel på hvad jeg mener, men det var hvad jeg lige kunne finde med en 10 sekunders googling:

http://girlsmagpk.com/wp-content/upload ... ves-13.png
Ejer af bl.a. PXO.dk og FotoStart.dk og tidligere Sonyambassadør
Blev du hjulpet? Husk at anbefale FotoStart.dk andre steder... :)
Portal for IT og teknologi nyheder: http://www.TechStart.dk

pashmina
Kamera: Nikon D600
Kontakt:

Indlæg af pashmina » 08 jun 2017 15:04 pm

Tak for input begge to. Dejligt at høre jeg ikke er helt på afveje. Jeg må vist lege lidt med Lightroom.

Jeg er ved at arrangere en session med en model, for du har ret i at det tager sig bedre ud når man kan se det på en person.

/Nicolai

Besvar