Med til Photoshoot

Spørgsmål/debat om studierelaterede emner; eks. produktfoto, modelfoto, portrætfoto, reflektorskærme, diffuserbokse, blitzopstillinger mv.
Besvar
MartinLundHansen
Rang: Nyankommen
Kamera: Canon EOS1200D

Med til Photoshoot

Indlæg af MartinLundHansen » 16 okt 2017 14:57 pm

Jeg har lige kastet mig ud, i fotograferingens forunderlige verden.

Er ganske grøn, og skal til at lære det hele.
Jeg er ikke så god til at lære fra bøger, men vældig god til at suge viden til mig, ved praktisk udførsel.

Jeg øver selvfølgelig på alle mulige måder, og er også igang med at bygge et hjemmestudie i mit alrum.

Jeg kunne godt tænke mig at komme med ud og se en studie-session, med en fotograf der har noget erfaring.
Bare for at se hvordan hele setupét bliver arrangeret, og for at lure nogle fiduser af.

Er der nogen på sjælland, der vil tage mig med på slæb. Jeg vil naturligvis ikke forstyrre i optagelserne.

Jeg kører selv, og vil egentlig bare være en "flue på væggen". :)

Mvh
Martin

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Re: Med til Photoshoot

Indlæg af Søren N » 16 okt 2017 16:01 pm

YouTube er et glimrende sted at lære. Søg evt på "Master lighting guide", Adoramas eller B&H kanaler
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Brugeravatar
eolsen
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Canon EOS 5D IV

Indlæg af eolsen » 16 okt 2017 16:52 pm

Hvor bor du henne? En fotoklub er et godt sted at lære praktikken omkring fotografering.

Jeg selv kommer i Egedal fotoklub, og her er både forholdsvis nybegyndere samt erfarne og professionelle fotografer.

mvh
Erik
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Søren N
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Søren N » 16 okt 2017 17:16 pm

Jeg tror ikke du får meget ud af at se en professionel eller avanceret amatør arbejde på en "opgave". Det vil rejse alt for mange spørgsmål som fluen på væggen ikke vil kunne stille og nemt blev for forvirrende.
Antal og placering af lys
Hvad gør de enkelte
Hvilke modifiers anvendes og hvorfor
Hvor meget lys giver de.

Dertil kommer at det ikke er svaret på alt eller overhovedet svaret på noget men kun hvad fotografen har valgt at gøre i netop den situation. Næste gang er opstillingen måske en helt anden.

Hvis du har en speedlight til dit kamera så find et sted med en hvid væg medbring en ven, veninde kone, mand, kæreste, søskende.......
Ret flash hovedet mod væggen sådan at den er til siden bag dig osv og tag billeder.
Neil van Niekerk har videoer på YouTube om den metode.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

MartinLundHansen
Kamera: Canon EOS1200D

Indlæg af MartinLundHansen » 16 okt 2017 19:04 pm

Måske i har ret. :)

Takker for input...

nikon
Kamera: Nikon
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af nikon » 17 okt 2017 09:12 am

Jeg vil også helt klart anbefale at melde dig ind i en fotoklub.

Medlemmer i fotoklubber deler gerne ud af deres viden, og du får det ind i små portioner og har samtidig mulighed for at spørge ind til ting du ikke lige forstår med det samme.

/preben

Brugeravatar
Ullum
Rang: Veteran
Rang: Veteran
Kamera: Nikon D7200
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Ullum » 17 okt 2017 17:21 pm

Som tidligere anført, Youtube, der vil du netop kunne se alt det der lige peger i din retning, på et tidspunkt vil du også finde favoritter som du finder mere interessante, men selvfølgelig, det meste er på engelsk.
Jeg har brugt og bruger det meget
Mvh

Ullum

Besvar