Placering af "fotostudie"

Spørgsmål/debat om studierelaterede emner; eks. produktfoto, modelfoto, portrætfoto, reflektorskærme, diffuserbokse, blitzopstillinger mv.
Besvar
smpet
Rang: Nyankommen
Kamera: Canon 600D

Placering af "fotostudie"

Indlæg af smpet » 18 okt 2017 14:24 pm

Hej,

Vi er ved at udbygge vores "fotostudie" på mit arbejde. Det er bestemt ikke højt prioriteret da det er noget relativt nyt, vi er begyndt på, men vi får da lidt plads. Inden de begynder at udbygge, skal vi dog have besluttet os, hvor vi vil placere os i rummet (det skal også bruges til arkivering). Vi har 2 muligheder ift. hvor vi kan være. Jeg har vedhæftet en plantegning over arealet vi har og boltre os i. Vi laver primært mad- og produktfotografering.

Link til plantegning: https://files.acrobat.com/a/preview/2c6 ... 43f1283537

På forhånd tak. :)

Mvh

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Re: Placering af "fotostudie"

Indlæg af Søren N » 18 okt 2017 16:40 pm

Jeg ville placere mig midt i rummet så jeg kan sætte "køkkenvinduet" eller andet op for at variere udtrykket. Jeg ville holde mig fra vægge og især kroge.
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

kirkniko
Kamera: Canon E545
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Placering af "fotostudie"

Indlæg af kirkniko » 15 aug 2018 12:40 pm

Enig med Søren, derudover ville jeg også, hvis jeg var dig, vælge et sted hvor lyset falder naturligt - så er der mindre redigeringsarbejde.
Nikolaj,
nybyggerbasen

Besvar