Ang. meget bred papirbaggrund

Spørgsmål/debat om studierelaterede emner; eks. produktfoto, modelfoto, portrætfoto, reflektorskærme, diffuserbokse, blitzopstillinger mv.
Besvar
Brugeravatar
jens ole
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Canon, Sony
Geografisk sted: Århus

Ang. meget bred papirbaggrund

Indlæg af jens ole » 04 okt 2019 14:50 pm

Det er efterhånden noget tid siden jeg har været aktiv på forummet. Jeg arbejder med produktfoto af , primært, kontormøbler 2 dage om ugen. Og så syntes jeg det bliver lidt for meget at rende rundt med kamera, også i min fritid.
Men jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg vil gerne have en bredere baggrund. Jeg bruger nu 2,72 x 11 m. sea-mist tonet. Jeg søger bredere ruller og det skal være hvide eller lysegrå som har en let farvetoning. Dog ikke rød, grøn eller blå. Sea-mist er let orange/brunlig tonet.
Og jeg har ikke haft held med at finde det i netbutikker i størelser over 3 m.
Årsagen til at jeg foretrækker let tonet baggrundspapir, er at, stiller jeg et, feks. hvidt bord op foran baggrunden kastes lyset tilbage fra softbokse, og også lidt fra baggrundsbelysningen. Så det kan være svært at definere bordkanten, da den kan flyde sammen baggrunden. Har baggrunden, derimod en let orange eller gul farvetoning. Kan jeg justerer lyset på farven i lightroom, og dermed markere kanten på bordet.( jeg gider ikke sidde og lave selektions, hvis jeg kan undgå det) Og også fjerne et eventuelt farvestik fra baggrunden. Jeg plejer at stille møblet langt ude på baggrunden og gå op på en stige, for at minimere det . Men det kræver utroligt meget plads med et bord som er 180-200 cm. bredt. Det behøves ikke at være , lige præcist sea-mist, men noget i den stil.
Kender i steder jeg kan få sådanne baggrunde ?

Besvar