Benytte hvem til udprint af plakat?

for Gør-det-selv-guider - til eks. studierelevant udstyr.
Brugeravatar
KiMilla
Rang: BURST MODE
Kamera: Canon EOS 7D
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Benytte hvem til udprint af plakat?

Indlæg af KiMilla » 16 sep 2010 13:57 pm

Rolando skrev:
KiMilla skrev:
explore skrev:Click er fint, og god service.
Mvh. kent
Kan man kun bestille print i butikken? Eller er jeg ikke så skrap til at finde rundt på deres side. :)
På deres forside klikker du på Bestil billeder
Herefter skal du vælge om du vil bruge standard upload (vælg flere billeder fra samme mappe ved at holde ctrl nede mens du klikker på dem) eller webbaseret (et af gangen og så uploade)
Efter upload - kan du vælge størrelsesn - ved at klikke på "Format" ikonet - der efter på billedet og så vælge størrelsen - og til sidst gå til kassen.
Faktisk ret enkelt. :gogo:

Mvh. Bent Billede

Nøj hvor er jeg blind - Tusinde mange tak for hjælpen! :gogo:

Brugeravatar
KiMilla
Kontakt:

Indlæg af KiMilla » 16 sep 2010 13:59 pm

ARGH jeg bliver tosset - Om jeg kan blive klog på hvorfor jeg ikke kan få lov til at få hele mit billede med. :(

Brugeravatar
Rolando
Gammelsmølf
Kamera: Few medicin cure shaky hands - but IS does

Indlæg af Rolando » 16 sep 2010 16:11 pm

KiMilla skrev:ARGH jeg bliver tosset - Om jeg kan blive klog på hvorfor jeg ikke kan få lov til at få hele mit billede med. :(
Mener der et sted (efter du har uploadet), hvor man kan fjerne hakket ved "Automatisk beskæring".

Mvh. Bent
EOS 5D Mk II ~ EOS 1D Mk III + WFT-E2 ~ 580EX II
EF 35mm 1.4 L USM ~ EF 85mm 1.2 L II USM ~ EF 100mm 2.8 L IS USM Macro ~ EF 135mm 2.0 L USM
EF 16-35mm 2.8 L II USM ~ EF 24-105mm 4 L IS USM ~ EF 70-200mm 4 L IS USM ~ EF 100-400mm 4.5-5.6 L IS USM

More gear than talent, but I'm working on it.

Brugeravatar
KiMilla
Kontakt:

Indlæg af KiMilla » 17 sep 2010 12:46 pm

Rolando skrev:
KiMilla skrev:ARGH jeg bliver tosset - Om jeg kan blive klog på hvorfor jeg ikke kan få lov til at få hele mit billede med. :(
Mener der et sted (efter du har uploadet), hvor man kan fjerne hakket ved "Automatisk beskæring".

Mvh. Bent

Jep, er der nogle steder - Men suk, når jeg har fjernet lidt top eller bund, så går det galt. Tak for hjælpen. :)

Jeg må op på hesten og få taget nye billeder, og håbe det helt rigtig kommer og er klar til print denne gang. :)

Skovmanden69
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Pentax K20D
Kontakt:

Indlæg af Skovmanden69 » 17 sep 2010 12:55 pm

Bruger Pixum. Har aldrig oplevet problemer, hurtig levering, god service og gode lave priser.

Peter Arreborg

Indlæg af Peter Arreborg » 20 sep 2010 08:33 am

Hej.

Jeg bruger Piper Print Grindsted. http://piper.dk/index.html

Det gør jeg fordi han selv gennemser billederne og printer, er der noget får man gerne en prej inden print.

Det kalder jeg service, og til gode priser.

mvh Peter.
Senest rettet af Peter Arreborg 20 sep 2010 12:15 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
re-touched.dk
Rang: Nyankommen
Kamera: EOS 5D Mark II
Geografisk sted: Viby Sjælland
Kontakt:

Indlæg af re-touched.dk » 20 sep 2010 11:26 am

Hejsa,

Jeg benytter www.billedbutikken.dk, og har gjort det et stykke tid både til min egen bog, men også til kunderne.

Jeg har tidligere benyttet Snapfish til at udskrive en plakat i 50x70, og det blev hamrende lækkert, men da jeg skulle bestille plakat nr. 2 gik det galt.
De påstod at opløsningen kun var 1773x1182, selvom billedet var skalleret til 50x70 300dpi, og gemt i kvalitet "12".

Jeg modtog 4 plakater fra dem, alle i ringe kvalitet.

Derefter bestilte jeg hos Pixum, og de leverede et smukt resultat... det sjove var bare at afsender adressen på alle plakater, både Pixum og Snapfish var den samme adresse!!! :zconfd

Anyways... www.billedbutikken.dk har altid leveret lækre billeder til mig, og har der været fejl i billederne, sender de med det samme nye print.
Bestiller du inden 19:00 har du billederne næste morgen.

Venlig hilsen
Lars Olsen
www.re-touched.dk
Venlig hilsen
Lars Olsen
www.re-touched.dk

Brugeravatar
rmariboe
Rang: Bruger
Rang: Bruger
Kamera: Canon EOS 50D

Indlæg af rmariboe » 22 sep 2010 15:19 pm

rmariboe skrev:Jeg benytter altid X-print, som benytter digital fremkaldelse (laser imod fotosensitivt papir) frem for print, hvilket leverer virkeligt overbevisende resultat. Forretningen er desuden meget nem at arbejde med.
Bestil først en standartprøve at kalibrere ud fra og derefter en lille prøvefremkaldelse af dit værk (evt. i både alm. blank og metal, som jeg plejer), så du er sikker på resultatet.

Du skal naturligvis levere i den oprindelige opløsning og i et tabsfrit format (TIFF fungerer for X-print); alt andet vil jo blot forringe kvaliteten af det endelige produkt.
Xprint ligger i øvrigt i Århus, så man er beskyttet af dansk forbrugerlovgivning, når man handler hos dem. Ikke at man har brug for den, når man handler med dem :)

Brugeravatar
Silverfox
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Canon EOS 1D Mk IV m.fl.
Kontakt:

Indlæg af Silverfox » 22 sep 2010 15:24 pm

Jeg bruger Hovenstadens KopiCenter på Amager. Super service. Flotte print i alle størrelser du kunne forestille dig. Du sender filen via ftp eller mail og han laver det med det samme. Du kan også bare have filen med på en stick. Han foretrækker CMYK PDF.

www.kopicenter.eu

Brugeravatar
BenteJ
Kamera: Nikon D300s m. 16-85 + 35 mm.Canon eos 400D
Geografisk sted: 6670 Holsted
Kontakt:

Indlæg af BenteJ » 22 sep 2010 19:25 pm

Jeg har før brugt at sende ind via Bingo, de sendte til Fuji, og vi har altid været godt tilfredse med kvaliteten. Men nu hvor Bingo er væk skulle vi jo prøve noget andet og forsøgt med Bilka. Det var vi ikke tilfredse med, dels blev billederne beskåret, dels var farven forskellig fra det vi så på computeren, og det var vi ikke vant til. Og det jeg selv printede ud var OK. Farven ved Bilka var meget mørk og varm, og blå himler blev gråblå og ikke solskinsblå. Så sendte jeg til Digitalshoppen og der var farverne lige i skabet og billederne var ikke beskåret :gogo:
Kan kun anbefales.
/Bente

Bogtrykkergården AS
Kamera: nikon d5

Indlæg af Bogtrykkergården AS » 26 dec 2011 17:26 pm

Vi er et billigt trykkeri som kun bruger de mest moderne trykkerimaskiner. Med over 100 års erfaring og øje for innovation samt faste lave priser vedholder vi pladsen blandt DKs førende trykkerier. http://www.brochurer-plakater.dk/?

Billige plakater, postkort, klistermærker, brochurer, bogtryk og alle andre billige tryksager får du hos os. Kontakt os gerne for et godt tilbud eller rådgivning :cheers:
Bogtrykkergården as

Christensens Bogtrykkeri Struer
Fabriksvej 42
DK-7600 Struer

Tlf: (+45) 97 85 11 33

Brugeravatar
ZzZzleepy
Kamera: Canon Eos 500D
Geografisk sted: Felsted 6200

Indlæg af ZzZzleepy » 03 jan 2012 00:33 am

rmariboe skrev:
Waldorff skrev:Jeg hopper også lige ind her!
Jeg er helt ny med hensyn til print osv. Vil i sige at et billede med en opløsning på 6000*4209 kan printes i en A2??
Som regel ja - det kommer i sidste ende an på anvendelse og motiv.

det er ikke helt rigtigt...
man kan ALTID! gøre det..

spørgsmålet er bare hvordan man vil ha det til at se ud..

forestil dig dette er dit A2... men med et billed der er 3megapixel

Billede

forestil dig så dette er dit A2 men med et billed der er 18Mpixel

Billede

det er jo ikke sådan det vil se ud i virkligheden.. men det er samme princip... opløsningen på et billed betyder ikke noget fom om det "KAN" printes stort.. man kunne sige.. at A2 med 5mpixel var ok hvis det kun skulle ses på 20meters afstand.. men det var for lidt ved 10 meters afstand.. der er mange faktore :)

karstenmentz

Indlæg af karstenmentz » 18 jan 2012 10:57 am

Waldorff skrev:Jeg hopper også lige ind her!
Jeg er helt ny med hensyn til print osv. Vil i sige at et billede med en opløsning på 6000*4209 kan printes i en A2??

Hej jeg hopper lige med her.

Jeg ser et eller flere spørgsmål i tråden der ikke rigtigt er svaret på.

Hvilken opløsning skal der bruges. Det er vist stadig en gylden regel at hvis man levere i den opløsning der passer til den størrelse man bestiller er man mere sikker på at resultatet er godt (laboratoriet kan tage jobbet direkte og skal ikke konverterer noget som helst)

Hvis man beregner billedets størrelse i tommer og ganger med 300 så har man den opløsning der skal til.

Et eksempel: et print i A4: (21 * 29.6 cm) -> 8,26*11,65 tommer. Dette kræver et billed på 2480 * 3496 pixels ca 8Mpixel.

Rolig nu......

Jeg har lavet 40*60 (ca A2) med 6Mpixel (Nikon D70) fordi programmet kan hjælpe.......i billed behandlingen er det meget let:

Når billedet croppes/beskæres kan man inden vælge den størrelse man vil have ud-snittet i. I photoshop - Elements vælger man crop værktøjet og i with/length ruderne skriver man den størrelse man skal bruge eksempelvis 21 * 30 (cm) - 8*12 inck og resolution 300 dpi (dots per inch - punkter pr. tomme) så klarer programmet resten :P

Husk at hvis du ligger billeder op på nettet kan du nøjes med en langt lavere opløsning - de skærme billederne bliver vist på har jo ikke alverden af opløsning - prøv dig frem men 50 til 100 dpi burde række. Den lavere opløsning får billedet til at fylde minder målt i data dermed hurtigere responstid nåd de skal downloades.

Tilbage til spørgsmålet: kan 6000*4209 laves i A2? Ja det kan det godt (Sagtens faktisk) 6000 / 300 = 20 tommer -> 50cm 4209 / 300 = 14 tommer -> 35 cm. En A2 er jo 4 * A4 = 16 * 24 tommer som jeg husker det.

Bestil et reference billed fra butikken og tjek det op imod det samme billed på din skærm, juster din skærm så de er mest mulig ens. Så kan du nogenlunde se det færdige resultat inden du bestiller.

Billedbutikken har den funktion - man downloader billedet til visning på skærmen fra deres hjemmeside, bestiller det samme billed via telefonen hos butikken når det så er modtaget kan man justerer sin egen skærm - bare klø på.

Held og lykke.

/Karsten

1 tomme er 2.54 cm.

Brugeravatar
Rasmussen13
Kamera: Nikon D5500

Indlæg af Rasmussen13 » 09 jul 2015 07:44 am

Jeg anvender ofte pixum.dk til fremkaldelse af billeder eller produktion af store plakater, og de anbefaler understående minimums opløsning til plakaterne.

Anbefalet opløsning
Vær venligst opmærksom på hvilken mindste opløsning dit billede bør have.
Format i cm Min. opl. i pixel
20x30 614x850
30x30 850x850
30x40 850x1086
40x40 1086x1086
40x50 1086x1322
40x60 1086x1558
50x50 1322x1322
50x70 1322x1794
60x80 1558x2030
80x100 2030x2505
Fotograf og grafisk designer hos BY LUX Plakater