Forlæng kabeludløser til en 100 meter

for Gør-det-selv-guider - til eks. studierelevant udstyr.
Brugeravatar
Rune B-Nielsen
Rang: Lærling

Re: Forlæng kabeludløser til en 100 meter

Indlæg af Rune B-Nielsen » 30 sep 2016 17:39 pm

Bo og alle andre: Har bestilt løsdelene til at lave to lange kabeludløsere. Forventer at havde noget testet til om en to uger... erfaringer vil følge i denne tråd.

Tak for jeres råd.
naturfotograf

Brugeravatar
Rune B-Nielsen

Indlæg af Rune B-Nielsen » 30 sep 2016 17:43 pm

Rip: Lad mig høre mere! Hvilke motiver arbejdede du med? Vidvinkel, portræt eller noget tele? Fik du nogle fotoserier i kassen??
naturfotograf

Brugeravatar
rip59
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Geografisk sted: Skåne, Sverige

Indlæg af rip59 » 01 okt 2016 17:51 pm

Rune B-Nielsen skrev:Rip: Lad mig høre mere! Hvilke motiver arbejdede du med? Vidvinkel, portræt eller noget tele? Fik du nogle fotoserier i kassen??
He he, nej ikke "noget" i kassen ved den lejlighed, jeg skulle bare teste nu jeg havde det lange kabel og havde lavet den anden løsning hvor jeg kunne bruge almindelige netværkskabler til at forlænge med. Tossede ting jeg prøver af når diskussioner fx kommer op her på FS. Det var det her nu ikke udløst af som jeg husker det, tilbage i 2007 ;) men jeg skulle vist bare bruge det på 10 meter, men skulle lige teste nu jeg havde kablet.

Hvor langt rækker fx Nikon's lille diode den bruger til hjælp når den skal focusere ;)

Rip
"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!". Internetadfærd
UV-filter = Uden Virkning filter.
ISO, Blænde og lukkertid.

Besvar