Gør det selv produktbilleder

for Gør-det-selv-guider - til eks. studierelevant udstyr.
Besvar
Hans87
Rang: Nyankommen

Gør det selv produktbilleder

Indlæg af Hans87 » 22 nov 2016 15:20 pm

Hej Alle,

Håber jeg er havnet i det rigtige forum/hjemmeside og ikke mindst den rigtige kategori.

Jeg har netop være med til at starte en lille webshop ( Secretly.dk ), som blandt andet sælger kondomer og glidecreme. Det lyder måske som nogle lidt sjove produkter, men conceptet med shoppen er at sælge alt det som danskerne synes er pinligt at købe i butikkerne. Jeg har derfor startet med kondomer og glidecreme og vil på sigt udvide sortimentet med f.eks. pinlig håndkøbsmedicin.

Men nok om shoppen, nu til mit spørgsmål.
Som i kan se er mine produktbilleder ret forskellige. Det er de fordi jeg har fået dem fra de enkelte leverandører (med deres tilladelse selvfølgelig). Jeg kunne dog godt tænke mig at lave et ens udtryk på siden og vil derfor gerne lave mine egen produktbilleder.

Har prøvet med mit almindelige digitalkamera, en hvis baggrund og lidt Photoshop, men det bliver altså bare ikke ret godt.

Hvilket udstyr skal der til for at det blir godt og kender i nogle "gør det selv" guides til produktbilleder?
Måske i alternativt kan anbefale et godt og billigt sted at få taget produktbilleder?

På forhånd tak!

Mvh.

k s
Rang: ELITEBRUGER

Re: Gør det selv produktbilleder

Indlæg af k s » 22 nov 2016 15:37 pm

Til produkter i den nævnte størrelse, kunne dette måske være en mulighed:

http://orangemonkie.com/product/foldio2/

Brugeravatar
hkb
Challenger
Kamera: Olympus m4/3
Geografisk sted: Odense
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af hkb » 22 nov 2016 15:52 pm

det du nævner burde kunne lave fine billeder

det der halter er sikkert dine evner til at styre grejet, uden at fornærme dig!!
og måske noget lys på baggrunden

kom med en bedre forklaring på hvad du har af grej og hvordan du har fotograferet dine ting

du er velkommen til at skrive hvis du skal have et tilbud på fotografering :-)
Hans Kristian Hannibal-Bach, Odense
Fotografering tilbydes: Events, produktfoto, bryllup, dåb, konfirmation, portræt, koncert osv
Hannibal-Bach

Brugeravatar
jens ole
Kamera: Canon, Sony
Geografisk sted: Århus

Indlæg af jens ole » 22 nov 2016 16:07 pm

Et lystelt og nogle dagslyslamper og mørke omgivelser til at tage billederne . Og så skal du bruge et stativ. Både til kamera og vel også vel også til dagslyslamper. bruger du ikke stativ til kamera og ikke vil optage i dunkle omgivelser, er du nok nødt til at bruge flash. Årsagen er at dagslyslamper ikke overdøver det omgivende lys særligt godt. Der er flashen bedre. Det kan f.eks. resultere i at farvebalancen bliver blandet, så noget af billedet er gulligt fra. f. eks. glødelys og mere blåligt fra lyset fra dagslyslamperne. En flash overdøver i højere grad omgivende lyskolder. Men du kan jo prøve dig frem til du finder en belysning du syntes om.
Mvh. Jens Ole

Hans87

Indlæg af Hans87 » 22 nov 2016 17:37 pm

Hej alle

Mange tak for svar!

Jeg synes orangemonkie.com ser rigtig spændende ud. Når vi er nystartet er der ikke altid penge til det helt dyre udstyr, og så kan sådan en løsning der være en god idé! Vores produkter vil sjældent være ret store, så den passer perfekt - Det vil jeg kigge nærmere på.

Jeg har absolut intet udstyr udover et digitalcamera og en malerlampe - det er svært at undgå skygger og derefter fritlægge billedet på den måde.
Men tænker at et lystelt som der links til kan være rigtig godt, og så behøver jeg vel heller ikke bøvle med fritlægning bagefter!

Igen tak!

Brugeravatar
hkb
Challenger
Kamera: Olympus m4/3
Geografisk sted: Odense
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af hkb » 22 nov 2016 17:41 pm

nemlig, den rigtige hvide baggrund og lys på den og gennem den så kan du helt udngå fritlægning
Hans Kristian Hannibal-Bach, Odense
Fotografering tilbydes: Events, produktfoto, bryllup, dåb, konfirmation, portræt, koncert osv
Hannibal-Bach

Brugeravatar
jens ole
Kamera: Canon, Sony
Geografisk sted: Århus

Indlæg af jens ole » 22 nov 2016 18:04 pm

Enig. Fritlagte produkt billeder er kedelige. Der må godt være en anelse blød skygge. Jeg tror de fleste som fritlægger produkter er fordi de ønsker en helt ensartet baggrund til hjemmesiden.

MortenHansen
Kamera: Sony

Indlæg af MortenHansen » 26 jul 2017 14:09 pm

Hej med jer

Vi har for nyligt været ude og tage en masse billeder af vores produkter. Vi valgte en båd som location, hvor vi kunne tage en masse billeder af vores produkter med flotte baggrunde, og billeder som fortæller en historie. Vi går meget op i, at billederne ikke kun skal være flotte, men også udtrykke en stemning og appellere til handling.

I kan se nogle af billederne her:

https://dk.zaltify.com
https://se.zaltify.com
https://it.zaltify.com
https://fr.zaltify.com

Vi håber, at det kan tjene som lidt inspiration.

Ha' en god dag.

Med venlig hilsen
Morten Hansen

Besvar