Rensning af sensor!

for Gør-det-selv-guider - til eks. studierelevant udstyr.
Brugeravatar
hkb
Challenger
Kamera: Olympus m4/3
Geografisk sted: Odense
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Rensning af sensor!

Indlæg af hkb » 03 jun 2017 11:07 am

Roadhouse skrev:
phw skrev:Det er godt nok trist og underligt.

Jeg har brugt min en del gange uden problemer.

Og der er flere i fotoklubben som også har en, som de andre bruger. Også uden problemer.
Ja, og derfor sidder jeg også med en nagende tvivl om nu det også ER den ægte vare! Jeg så bl.a. denne advarsel på Youtube - se vedhæftede. Og godt nok købte jeg ikke via Amazon eller Ebay, men direkte hos dem, meeeeeen ....!

Youtube:

Billede

Produktet 1:

Billede

Produktet 2:

Billede

Og så det der sad på sensoren:

Billede

øvøvøv
håber da du skriver til dem og spørger om hvad de vil gøre for dig
Hans Kristian Hannibal-Bach, Odense
Fotografering tilbydes: Events, produktfoto, bryllup, dåb, konfirmation, portræt, koncert osv
Hannibal-Bach

Brugeravatar
Roadhouse
Rang: BURST MODE
Kamera: Sony NEX-7
Geografisk sted: Bjæverskov

Indlæg af Roadhouse » 03 jun 2017 22:34 pm

Jeg har skrevet til dem, og når jeg får svar skal jeg nok delagtiggøre jer i svaret :)
"Mænd i Danmark er ikke tøffelhelte, de lever bare i et frit land hvor de kan gøre præcis som konen siger ..." - Konfutse, 479 f.Kr.

Brugeravatar
Roadhouse

Indlæg af Roadhouse » 07 jun 2017 21:50 pm

OK, det er altså et kendt problem! Konceptet er jo smart nok - for dem det virker for!

"Hi Frank,

I’m sorry about the problem. First of all, all of our eyelead products imported directly from eyelead company in Germany. Actually we haven’t seen any fake eyelead products on the market yet (though there are similar models but not sold as eyelead by other sellers).

We did have a few customers had the similar problems before, and although it looks bad it’s actually very easy to clean by using good quality wet sensor cleaning solution like the Eclipse Solution.

We have told eyelead about the problem, but it doesn’t happen on all Sony camera models, eyelead is aware of the issue and working on a solution. I’ll ask eyelead whether a better model will be provided.

Please also feel free to contact eyelead at eyelead.de@gmail.com if you would like to have more details.

In the meantime, if you are happy to do a wet cleaning we can send a bottle of Eclipse solution to you (without cleaning swabs).

Thanks very much.

Roger
"

Jeg skal lige fortælle, at de er utroligt reelle hos forhandleren, jeg fik tilbageført mine penge prompte - og jeg skulle ikke sende skidtet tilbage.

Ha' en herlig dag :)
"Mænd i Danmark er ikke tøffelhelte, de lever bare i et frit land hvor de kan gøre præcis som konen siger ..." - Konfutse, 479 f.Kr.

Brugeravatar
phw
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER

Indlæg af phw » 08 jun 2017 11:05 am

Jeg har så selv Canon og dem i klubben der bruger det, har vist også Canon.

Måske det kan være afhængig af sensoren?

Det er jo stadig ikke godt for produktet.

Brugeravatar
hkb
Challenger
Kamera: Olympus m4/3
Geografisk sted: Odense
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af hkb » 08 jun 2017 13:39 pm

Roadhouse skrev:OK, det er altså et kendt problem! Konceptet er jo smart nok - for dem det virker for!

"Hi Frank,

I’m sorry about the problem. First of all, all of our eyelead products imported directly from eyelead company in Germany. Actually we haven’t seen any fake eyelead products on the market yet (though there are similar models but not sold as eyelead by other sellers).

We did have a few customers had the similar problems before, and although it looks bad it’s actually very easy to clean by using good quality wet sensor cleaning solution like the Eclipse Solution.

We have told eyelead about the problem, but it doesn’t happen on all Sony camera models, eyelead is aware of the issue and working on a solution. I’ll ask eyelead whether a better model will be provided.

Please also feel free to contact eyelead at eyelead.de@gmail.com if you would like to have more details.

In the meantime, if you are happy to do a wet cleaning we can send a bottle of Eclipse solution to you (without cleaning swabs).

Thanks very much.

Roger
"

Jeg skal lige fortælle, at de er utroligt reelle hos forhandleren, jeg fik tilbageført mine penge prompte - og jeg skulle ikke sende skidtet tilbage.

Ha' en herlig dag :)
tak for tilbagemeldingen

:goodpost:
Hans Kristian Hannibal-Bach, Odense
Fotografering tilbydes: Events, produktfoto, bryllup, dåb, konfirmation, portræt, koncert osv
Hannibal-Bach

Brugeravatar
Roadhouse

Indlæg af Roadhouse » 08 jun 2017 18:48 pm

phw skrev:Jeg har så selv Canon og dem i klubben der bruger det, har vist også Canon.

Måske det kan være afhængig af sensoren?

Det er jo stadig ikke godt for produktet
.
Såvidt jeg forstår, så er det netop et problem der udelukkende berører Sonys sensorer. Atter et godt argument over for kæresten når jeg skal overbevise hende om, at jeg bare MÅ eje et Nikon D750 *LOL*

Ha' en god aften :-)

Brugeravatar
Fotolang
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen
Kamera: Canon 5D mk2.Canon 550 D
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Fotolang » 04 maj 2018 17:48 pm

Rensning af sensor skal man være forsigtig med, kun puste på den er det bedste, overfladen er meget følsom. Fotolang.

Besvar