Sony A77 Mark II anmeldelse

- Til anmeldelse af Sony/Minolta udstyr og tilbehør. Også uoriginal/tredjeparts tilbehør/udstyr! Anmeldelsen SKAL skrives her, og IKKE blot være et link til anden side.
Brugeravatar
Dan Riis
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Sony A550 | Sony A6000 | Sony A77 MK II
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Sv: Sony A77 Mark II anmeldelse

Indlæg af Dan Riis » 17 nov 2014 18:20 pm

boelle skrev:
Derfor kom jeg også til den konklusion at A77II ikke var det dårligste valg.
Et gennemprøvet kamera der er blevet langt bedre til en fornuftig pris.
Gider simpelthen ikke sætte mig i gæld som mange andre gør.
Jeg er stolt af at jeg ikke skylder banken en krone. Alt er betalt ud. Også kameraet
:goodpost:

Og hvis vi skal være helt ærlige, så er det jo sjældent udstyret der er den største hindring for at tage gode billeder :)

(her skal partneren ikke læse med) eller sagt på en anden måde, selvom man havde et kamera til kr. 50.000,- og objektiver der kostede lige så meget, så vil ens billeder kun blive marginalt bedre.
Netop og langt de fleste kunder bliver forbavset når de finder ud at jeg har brugt et A550 til deres bryllup og ikke et dyrt FF kamera.
Jeg har aldrig haft en kunde der har brokket sig over slutresultatet. Tværtimod - så det er mig der er hysterisk med at være perfekt, men det er vel også definitionen på en nørd :-)
Mvh Dan Riis | Aalborg | Sony A550 | Sony A6000 | Sony A77II

Brugeravatar
Dan Riis
Kamera: Sony A550 | Sony A6000 | Sony A77 MK II
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Sony A77 Mark II anmeldelse

Indlæg af Dan Riis » 21 nov 2014 09:00 am

Så fik jeg et batteri greb til mit A77II.

Jeg bestilte et hos Mytrendyphone.dk: http://m.mytrendyphone.dk/shop/sony-vg- ... 0833p.html

Jeg gider ikke give de 2000+ kr for et originalt Sony greb efter jeg har læst diverse anmeldelser på nettet.

Jeg har stået med Sonys batterigreb før og helt ærligt så har jeg med mit nye greb sgu lidt svært ved at se hvorfor Sony skal have ca fire gange så meget for deres greb.

Dette greb passer perfekt og alle knapperne virker fint, og føles af ok kvalitet.
Når der er sat to batterier i fremstår de på skærmen som to seperater batterier. Smart!

Designmæssig passer det 100% til kameraet. Farver og overflade passer fint sammen.

I øvrigt passer alle A77 greb til A77II.

Jeg ved godt at man kan bestille på Ebay mf, men jeg er ikke kommet ud på den vej endnu.
Til de små 600 kr inkl forsendelse synes jeg dette greb er alle pengene værd.
Mvh Dan Riis | Aalborg | Sony A550 | Sony A6000 | Sony A77II

Brugeravatar
Kawalla
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Sony a99 + lidt Zeiss og G glas
Geografisk sted: 4733

Re: Sony A77 Mark II anmeldelse

Indlæg af Kawalla » 03 dec 2014 11:41 am

Dan Riis skrev:Jeg har stået med Sonys batterigreb før og helt ærligt så har jeg med mit nye greb sgu lidt svært ved at se hvorfor Sony skal have ca fire gange så meget for deres greb.
En af grundene er at de originale greb er bygget som husene! Dvs. bl.a. at de er vejerforseglet, hvilket det du har fundet, ikke er! Hvis du kigge på det, er der ikke engang en pakning i bunden af kontaktarmen du stikker op i dit kamera og alle knapperne er vejrforseglet ganske som på dit hus, hvilket jeg tvivler på dit greb har, når det ikke engang har pakning på stilken!

Men hvis man er ligeglad med vejrforsegling, er det jo en ligegyldig detalje, for dit greb skal da nok fungere og holde
og så kan du jo glæde dig over de penge du har sparet.

Så jo, dit greb er da helt sikkert pengene værd, men der er altså en grund til det originale er 3! Ikke 4 gange så dyrt! Vi kan så meget hurtigt blive enige om det er dyrt, meget dyrt! Men jeg har så med både A77 og A99 handlet grebet med ind og derved fået det så meget ned i pris, at jeg aldrig har overvejet et uoriginalt :wink:
Mvh.
Henrik.

Besvar