BW arbejdsprocess - vietnamesisk portraet

KUN GUIDER OG TUTORIALS HER! - Har du en teknik du ønsker at indvie andre i? Selve billedtagningsprocessen, efterbehandlingen - eller begge dele? Så post din guide her, og inspirér andre ved at vise os hvordan du gjorde!
Besvar
Brugeravatar
TJE
Rang: Nyankommen
Kamera: Canon 5D Mark II
Geografisk sted: Vietnam
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

BW arbejdsprocess - vietnamesisk portraet

Indlæg af TJE » 31 maj 2011 18:06 pm

Jeg lavede for noget tid siden en lille animation af hvordan jeg konverterede et mere eller mindre haabloest billede til sort/hvid og fixede det, saa det var til at se paa. Nogle af aendringerne er smaa, saa hold oejnene aabne.

Klik her for at se billedet. Hav lidt taalmodighed, det fylder 3-4mb:
LX GARDEN

Lad mig hoere hvad i synes!

/Thomas
www.subsignal.com

Brugeravatar
Andreas Karlsen
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Canon 5D El Clasico
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: BW arbejdsprocess - vietnamesisk portraet

Indlæg af Andreas Karlsen » 01 jun 2011 07:29 am

Hej Thomas - synes ikke jeg kan se animationen, men der linkes blot til din hjemmeside..tilgengæld er det noget rigtigt fede og flotte billeder du tager, og jeg har nu kigget dem alle igemmem:-) det ser spændende ud med Vietnam og Hanoi, og området giver sikkert mulighed for gode motiver portrætter..

også rigtig lækker redigering - hvis du laver en redigerings-tutorial vil jeg meget se den..

mvh ANdreas

Brugeravatar
TJE
Kontakt:

Indlæg af TJE » 02 jun 2011 07:23 am

Andreas Karlsen skrev:Hej Thomas - synes ikke jeg kan se animationen, men der linkes blot til din hjemmeside..tilgengæld er det noget rigtigt fede og flotte billeder du tager, og jeg har nu kigget dem alle igemmem:-) det ser spændende ud med Vietnam og Hanoi, og området giver sikkert mulighed for gode motiver portrætter..

også rigtig lækker redigering - hvis du laver en redigerings-tutorial vil jeg meget se den..

mvh ANdreas
Hej Andreas! Tak skal du ha'! Er super glad for at du kan lide dem! Ja, der er grobund for gode portraetter her, specielt hos landbefolkningen.

Du skal klikke paa det foerste link, LX GARDEN, for at se animationen.

Jeg vil overveje en tutorial paa BW processen ogsaa ;-)

Lillegaard
Kamera: Canon 5D mrk II
Geografisk sted: KBH

Indlæg af Lillegaard » 02 jun 2011 15:36 pm

Super fede billeder!! man bliver helt opslugt af dem..

Mvh.
Martin

Rashal

Indlæg af Rashal » 02 jun 2011 17:58 pm

Hej Thomas, super flotte billeder du har på din side.
Jeg synes ikke rigtig animationen virker, man skal i hvert fald kigge meget grundigt efter og så synes jeg måske det er lidt lige meget.
Virker lidt som om du har set dig blind på at det bare skulle reddes uanset hvad, hvor du ellers vist nok har uanede muligheder for at tage fantastiske billeder derovre.

Brugeravatar
OAK
Rang: Veteran
Rang: Veteran
Kamera: NIKON D3000
Geografisk sted: Karup, Midtjylland

Indlæg af OAK » 02 jun 2011 18:52 pm

Super. Animationen virker fint.
Jeg har dog lidt svært ved at se hvilket billede du ender op med når man kikker animationen igennem. Kan det tænkes at du ligger et før/efter billede ind. Du kunne også skrive en lille lable neders [Start] - [step 1] - [step 2]........ [Final].

Bare lige et forslag.

Og forresten så er det virkelig nogle gode billeder du har. Jeg er vild med din stil.

Mvh Ole

Brugeravatar
EmilBrøbech
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Canon 5D II

Indlæg af EmilBrøbech » 08 jun 2011 01:35 am

Fed animation, den virker glimrende her! Kan du måske lokkes til at lave en gennemgang af de forskellige redigeringer?

- Mvh
Emil Brøbech
I'll never stop exploring

EmilBrøbech.dk
Emils blog

Brugeravatar
TJE
Kontakt:

Indlæg af TJE » 23 aug 2011 06:29 am

Tusind tak skal i ha, gutter!

@Lillegaard: Fedt du kan lide dem! :-) Taak!

@Rashal: Mange tak! :-) Ja, som jeg skriver, var det et mere eller mindre haabloest billede til at starte med ... det var saadan set derfor det var en udfordring, og dermed maaske vaerd at studere naermere? Nogle af aendringerne er meget lokale, saa maaske svaere at faa oeje paa ...

@OAK + Emil: I har helt ret, det giver ikke saa forfaerdeligt meget mening uden en lille forklaring. Kigger paa det naar jeg har tid, og vender tilbage! Har et par andre billeder der ogsaa ville egne sig til en lille gennemgang ...

Her er indtil videre et par foer/efter billeder (taget fra GIF'en, saa ikke jordens bedste kvalitet) :-)

Billede

Billede

Besvar