trigge og flash

KUN GUIDER OG TUTORIALS HER! - Har du en teknik du ønsker at indvie andre i? Selve billedtagningsprocessen, efterbehandlingen - eller begge dele? Så post din guide her, og inspirér andre ved at vise os hvordan du gjorde!
Besvar
Brugeravatar
h-s-foto
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: nikon d 7100
Geografisk sted: århus
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

trigge og flash

Indlæg af h-s-foto » 31 mar 2015 20:58 pm

da vejen til gode fotohobby er at få ny vide, vil jeg del min vide med jer omkring trigger og flash. da tit kan være en vildrede for nybegynder.

når begynder at undersøges trigger mærk til speedlight løber man ret hurtig på navn Yongnuo som både laver trigger og manuelle flash. og deres biligste trigger som hedder Rf-603 som kan fås for omkring 250 kr fra England.

og de er lige glad hvad hvilke flash det er, for alt styr manuelt fra flash af med ledetal og zoom. det eneste trigger gør er at fyre flashen and når man trykke på udløser knap på kamera. hvis man så få kig på deres flash. har de lavt flere modeller. de har lavt fire modeller indtil videre
YONGNUO YN-560
YONGNUO YN-560 ll
YONGNUO YN-560 lll
YONGNUO YN-560 IV

den første er en fuld manuelle flash som kraver trigger
den næste havde de indbygget en trigge i, det vil siger med rf 603-trigge behøvet du kun en trigger.

i den 3 model, fik de gjorte muligt at man kan styrre flash styk og zoom på med en a deres nyeste trigger. som hedder Yongnuo YN560-TX det gør lidt nemmer hvis man eks. sæt flash på stativ og så helt op i loft. det gør lidt nemmer at man lige kan skrud op og ned fra hver enkel flash.

den eneste forskel der på 3 og Iv er at den sidste kan køre som master.

personlige har jeg et sæt som bestå a to YONGNUO YN-560 lll og en YONGNUO YN-560 TX og det virker bare. og dejligt at arbejde.

mit sæt stå mig i omkring 1500 kr for alle 3 del. det synes jeg er værd at tag med. hvis man vil i gang i lege med flash.

jeg håber at i kan bruge min guide og vide. god tirsdag aften
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
føle mig på
www.h-s-foto.com

Julius L
Rang: Aktiv
Rang: Aktiv
Kamera: Canon 7D