Nikon på Sony.

Spørgsmål/debat om blændeåbning, lukkertid, ISO, hvidbalance, kamera sensorer og andre teknisk relaterede emner.
Besvar
Brugeravatar
JenODem
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon

Nikon på Sony.

Indlæg af JenODem » 01 sep 2017 14:42 pm

Hej lige et hurtigt spørgsmål til weekenden.

Findes der en konverter der gør det muligt at anvende Nikon objektiver på et Sony camera (Sony Alpha 330 - tror jeg det hedder :P )

/JenODem

Brugeravatar
Søren N
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Re: Nikon på Sony.

Indlæg af Søren N » 01 sep 2017 15:15 pm

A- eller Emount?
Edit. Det gør der til begge men om adapteren til amount har indbygget noget glas ved jeg ikke.
Og så kunne det være du skulle udspecificere hvilket objektiver det drejer sig om samt om du forventer AF
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Brugeravatar
JenODem
Kamera: Nikon

Indlæg af JenODem » 01 sep 2017 15:48 pm

Alle Nikon objektiver er "ens" i den ende - alle objektiver kan sættes på alle kamerahuse. Dog kan det være at nogle funktioner ikke er tilgængelige men det kan sættes sammen og der kan tages billeder.

Jeg ved ikke hvad jeg forventer ved Sony - Nikon kombien men hvis det findes vil jeg overveje at købe en.

Brugeravatar
Søren N
Kamera: Et par stykker
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Søren N » 01 sep 2017 15:59 pm

Montere og anvende er ikke helt det samme ;)
Søren Nielsen

If we spent more time analyzing our photographs as we did analyzing gear we’d make much better photographs no matter what that gear is.

David Duchemin

Besvar