Batterier til flash

Spørgsmål/debat om blændeåbning, lukkertid, ISO, hvidbalance, kamera sensorer og andre teknisk relaterede emner.
Besvar
Brugeravatar
Paulkor
Rang: Lærling
Rang: Lærling
Kamera: 2 x EOS 1Dx
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Batterier til flash

Indlæg af Paulkor » 19 jan 2018 18:11 pm

Jeg spurgte "herinde" i sidste uge hvilken type batterier man kunne bruge til Speedlight flash. Jeg blev anbefalet eneloop pro, hvilke jeg nu har målt lidt på, de er helt fantastiske. Jeg har brugt en 580 Speedlilite (Canon) og sat fuld blus på. Her er nogle data:

Ved 20 grader celsius:
Genladningstid i gennemsnit: ca. 2,3 sekund ved de første 300 udladninger, ca. 2,8 ved de sidste 100 udladninger.
Udladninger pr. gang: 20 stk.
Antal ubesværede udladninger: 400, max antal ca. 440
Opladningsenergi afsat af lader efter 440 udladninger ca. 2.750 mAh

Ved 0 grader celsius genladningstid i gennemsnit: ca. 2,8 sekunder ved 20 skud af gangen

Ved - 20 grader celsius genladningstid i gennemsnit: ca. 4 sekunder ved 20 skud af gangen

-------
Helt nye Duracell plus power til sammenligning:

Genladningstid i gennemsnit ved 20 grader celsius: ca. 8 sekunder ved de første 20 udladninger.

Genladningstid i gennemsnit ved - 20 grader celsius: ca. 26 sekunder ved de første 5 udladninger.

Brugeravatar
eolsen
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Canon EOS 5D IV

Re: Batterier til flash

Indlæg af eolsen » 19 jan 2018 19:08 pm

Hold da op en test du har gennemført. Hatten af for dit arbejde og at du deler det med os. :gogo:

Jeg har ikke gennemført lignende, men prøvede forskellige typer. Efter Pro versionen er jeg sikker på at jeg aldrig går tilbage. Til nødt tilbage til mine standard Eneloop, men Pro er bare det bedre.
Med venlig hilsen
Erik

nikon
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Batterier til flash

Indlæg af nikon » 20 jan 2018 15:25 pm

Respekt....omfattende test !

Jeg kan ikke rigtig genneskue om den højere kapacitet i Eneloop Pro kan have en skadelig virkning på flashen i det lange løb....der må vel kunne trækkes mere strøm fra dette batteri end det almindelige.....kan det ikke skade elektronikken i flashen / flashrøret ?

Der har jo tidligere været diskussion for og imod temperatur-beskyttelsen i f.eks. Nikon flash.

/preben

Besvar