Et hurtigt spørgsmål om firmware updates

Spørgsmål/debat om blændeåbning, lukkertid, ISO, hvidbalance, kamera sensorer og andre teknisk relaterede emner.
Besvar
Brugeravatar
Roadhouse
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Sony a7 mk. 3
Geografisk sted: Bjæverskov
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Et hurtigt spørgsmål om firmware updates

Indlæg af Roadhouse » 13 jul 2019 13:08 pm

Hej igen.

Som jeg tidligere har 'underholdt' med, så købte jeg mit kamera hos en 'grå' forhandler - noget jeg i min grænseløse naivitet faktisk ikke vidste. MEN det er sagen uvedkommende, det har jeg lært af! Det har dog en smule med mit indlæg her at gøre.

Der er kommet en firmware opdatering til mit Sony a7 mk3, men den udgave jeg kører nu virker fint og med mit vidensniveau, har jeg rigeligt at se til ift. alle menupunkterne der findes nu - og den bagvedliggende teknik. Så strengt taget har jeg med mine evner ikke bruge for 'mere' end det kan nu.

Og så til spørgsmålet: har nogen oplevet at en firmware opdatering er gået galt så kameraet har måttet på værksted? For det er i bund og grund det der afholder mig fra at opdatere - tanken om at det går galt, og jeg skal bruge 1000,- på at få kameraet til UK (og hvor de så muligvis bonner mig for endnu flere £) gør mig ikke specielt hook på en opdatering!

Ha' det bra' :)
"Mænd i Danmark er ikke tøffelhelte, de lever bare i et frit land hvor de kan gøre præcis som konen siger ..." - Konfutse, 479 f.Kr.

Brugeravatar
perthorup
Kamera: Olympus OMD & Pen
Kontakt:

Re: Et hurtigt spørgsmål om firmware updates

Indlæg af perthorup » 13 jul 2019 13:36 pm

Har oplevet det på et objektiv. Under opdatering forsvandt internetforbindelsen kortvarigt. Det medførte så at jeg aldrig mere fik kontakt til objektivet som blev kasseret :-( :-(

Min holdning til firmware opdateringer er at hvis det beviseligt retter eller tilføjer funktioner som du har efterspurgt skal du opdatere ellers ikke. Gælder også til PC, hvor jeg har skiftet en del mainboards pga. fejl i firmware opdateringen (for kundens regning da garanti ikke gælder her) - måske derfor jeg er ekstra forsigtig :-)

MVH/Per

Brugeravatar
Roadhouse
Kamera: Sony a7 mk. 3
Geografisk sted: Bjæverskov
Kontakt:

Indlæg af Roadhouse » 13 jul 2019 13:45 pm

perthorup skrev:
13 jul 2019 13:36 pm
Har oplevet det på et objektiv. Under opdatering forsvandt internetforbindelsen kortvarigt. Det medførte så at jeg aldrig mere fik kontakt til objektivet som blev kasseret :-( :-(

Min holdning til firmware opdateringer er at hvis det beviseligt retter eller tilføjer funktioner som du har efterspurgt skal du opdatere ellers ikke. Gælder også til PC, hvor jeg har skiftet en del mainboards pga. fejl i firmware opdateringen (for kundens regning da garanti ikke gælder her) - måske derfor jeg er ekstra forsigtig :-)

MVH/Per
Tak for det Per. Og jeg er 100% enig med det du skriver, og har siden indlægget blev skrevet, tjekket ud (igen) hvad opdateringen indeholder - og det er ikke noget jeg har brug for. Så jeg følger dit råd :)

Hilsen fra

Frank
"Mænd i Danmark er ikke tøffelhelte, de lever bare i et frit land hvor de kan gøre præcis som konen siger ..." - Konfutse, 479 f.Kr.

Brugeravatar
Limone
Moderator
Moderator
Kamera: Nikon D700, Panasonic Lumix LX100
Geografisk sted: Midtfyn

Indlæg af Limone » 13 jul 2019 14:14 pm

Jeg har nu aldrig haft problemer med updates, hverken til PC, Mac eller kamera (Nikon).
vh
Morten Søe
You'll never walk alone

Besvar