Hjælp til indstillinger Nikon D5100

Spørgsmål/debat om blændeåbning, lukkertid, ISO, hvidbalance, kamera sensorer og andre teknisk relaterede emner.
Besvar
Anja Rud
Rang: Nyankommen
Rang: Nyankommen

Hjælp til indstillinger Nikon D5100

Indlæg af Anja Rud » 24 sep 2019 10:31 am

Hej alle. Jeg håber der er nogen iblandt jer der kan hjælpe :) Jeg har købt et brugt Nikon D5100, som jeg bruger til at tage produktbilleder med. Jeg har virkelig store problemer med at få taget billederne skarpe nok så de kan bruges til print (de er ok til sociale medier). Jeg har prøvet at følge mange vejledninger om at tage skarpe billeder, men det er ikke lykkedes mig, men det er jo nok mig der ikke gør det rigtigt! Er der nogen der har gode tips til netop dette kamera? Et andet spørgsmål: hvis jeg skal have et nyt kamera, ikke professionelt, men dog lidt derhenad, hvilke kan I anbefale til produktbilleder primært? På forhånd MANGE tak :-)

Brugeravatar
cowgirl
Challenger
Kamera: Olympus og Canon
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: Hjælp til indstillinger Nikon D5100

Indlæg af cowgirl » 24 sep 2019 11:08 am

Du må fortælle lidt om hvilke indstillinger du bruger nu før nogen kan se hvad du gør galt og også hvilket objektiv du bruger og lidt om din opstilling og hvilke produkter vi taler om.

Brugeravatar
Husmer
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Nikon d500

Indlæg af Husmer » 24 sep 2019 11:42 am

Enig med Cowgirl .... og prøv at lægge et par billeder op i dit brugergalleri, så vi har mulighed for at vurdere dem. Husk at lade exif-data følge med.
mvh erik

Brugeravatar
Bo Bjerre
Rang: SUPERBRUGER
Rang: SUPERBRUGER
Kamera: Nikon, Nikon, Nikon...

Indlæg af Bo Bjerre » 24 sep 2019 13:01 pm

Du skal nok også fortælle lidt om hvilket objektiv og hvilket lys, du bruger,
Bo //

nikon
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af nikon » 24 sep 2019 21:37 pm

Enig med de andre i at lidt mere info om optagelsen samt et eksempel på et billede du synes er dårligt vil være et godt udgangspunkt for videre hjælp ;-)

Såfremt dit udstyr er i orden vil du som udgangspunkt kunne få OK billeder med et D5100.....så de mulige fejl ? vil du måske også lave med nyt udstyr.....og så er du lige vidt...blot fattigere ;-)

/preben

Besvar