Begyndervideo

Vis dine videoer her. Eks. link til youtube.
BEMÆRK: Link KUN til egne værker! Vi ønsker IKKE links til andre folks videoer end jeres egne!
Besvar
Mesterhak
Rang: Lærling
Rang: Lærling
Kamera: Sony SLT-A58
Geografisk sted: Varde

Begyndervideo

Indlæg af Mesterhak » 31 mar 2017 21:17 pm

Mit første rigtige seriøse forsøg på at filme lidt video.
Filmen er blevet til i forbindelse med et kursus vi kører på min arbejdsplads, hvor kursisterne skal lære at håndtere store tunge damer som sidder fast.

Konstruktiv kritik modtages :)

https://youtu.be/YRV_XeahR5Q

Kenny Poulsen
Rang: Aktiv
Rang: Aktiv

Re: Begyndervideo

Indlæg af Kenny Poulsen » 14 feb 2018 10:34 am

Jamen, den er da nydelig.

FIlm er jo ikke kun billeder, men også lyd. Prøv at se Scream eller enhver anden film uden lyd, så tror jeg man kan forstå hvad jeg mener.
Lyd er med til at rette fokus på det man ønsker at fokusere på i billedfladen, og det gælder også her.

Hvis jeg skulle vælge, ville jeg gerne have originallyd. Det kan godt være at der skal musik hen over, men at kunne høre brølet fra de store motorer, larmen med taljer og larvefødder, ja, det savner jeg meget i den her video. Tror det ville være mindst halvdelen af den færdige filmoplevelse.

En anden mulighed er tale hen over, ja igen originallyden. Lidt forklaring, lidt hjælp til at forstå... Kan selvfølgelig også gøres med tekst.

Og så er der den der kamerarysten (små hurtige rystelser) som ikke gør noget godt for nogen film. Lidt mere stativ, lidt mere ro. Jo, kamerabevægelser er nogle gange både positivt og negativt, men så skal der være mening med det. De hurtige små nærmest roterende rystelser gavner ikke, men det er jo altid et kompromis mellem at få billedet kontra bøvl og tabt tid til stativ og andet bøvl.
JKP

Besvar