LÆS HER: Upload af videoer

Vis dine videoer her. Eks. link til youtube.
BEMÆRK: Link KUN til egne værker! Vi ønsker IKKE links til andre folks videoer end jeres egne!
Brugeravatar
GreisDK
Rang: Aktiv
Rang: Aktiv
Kamera: Canon EOS 7D
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Re: LÆS HER: Upload af videoer

Indlæg af GreisDK » 10 jul 2011 21:30 pm

Jeg har lavet en del kortfilm og ved derfor en del omkring dette "problem"!

Når du laver video - om det så er en større produktion eller bare en kort video til offentligt fremvisning (fx. youtube) skal der fremlægge en aftale med dig og kunstneren - dog med mindre du betaler dig ud af det.
Der er forskellige priser på hvad det helt præcist skal bruges til - men som I snakker om skal der stadig betales om det så bare er 30 sek!

Hvis du gerne vil have noget musik i noget af dit materiale - og ingen penge har - er den bedste løsning du finder en kunstner som er villig til at lave en kontrakt hvori du får tilladelse af kunstneren til at bruge musikken uden at betale dem eller til KODA.
Malte Greis - Filminstruktør
Fridthjof Film & 3-2-1 Film

http://www.greis.dk

Brugeravatar
Duce
Rang: ULTRA BURST MODE
Rang: ULTRA BURST MODE
Kamera: Canon EOS 5D Mark III
Geografisk sted: København

Re: LÆS HER: Upload af videoer

Indlæg af Duce » 27 jun 2012 14:52 pm

Reglerne er langfra klare, man arbejder med begreberne "rimeligt brug" og "reel optræden".
Brug af ophavsretsligt beskyttet materiale i din video

Jeg har selv lige prøvet (for første gang) at lægge en video op på YouTube, jeg valgte at gøre den "privat" da jeg har brugt Slipping Away med Mob som underlægningsmusik og godt ved at den må jeg sandsynligvis ikke offentliggøre - den varer 42 sekunder.
Uanset at jeg ikke har offentliggjort den og kun har delt den med min hustru og mine børn, har jeg fået besked på, at den ikke må deles med nogen bosat i Tyskland.
Felix qui potuit rerum cognoscere causas

Besvar