Retro video overlay eller hvad? Har brug for hjælp!

Til spørgsmål og debatter om efterbehandling af video; eks. programmerne Premiere, AfterFX osv.
Besvar
MathiasKA
Rang: Nyankommen

Retro video overlay eller hvad? Har brug for hjælp!

Indlæg af MathiasKA » 21 okt 2013 17:57 pm

Hej FotoStart.dk!

Jeg er helt ny her i forummet og har længe ledt efter et dansk forum, som måske kunne svare på mine mange spørgsmål vedr. foto og video - da det ikke er min stærkeste side.

Jeg har brug for at vide om man på nogen måde kan lave en retro/oldschool video som dette billede i ser, hvor altså:

Dato og tid forekommer i videoen, og samtidig er der en smule udfald i videoen, og grumset at se på..

Billede

Ja... Jeg har lidt svært ved at beskrive, hvad det netop er der gør denne slags video så speciel, og om man kan lave noget lignende?

Kræver det evt. et program, et filter, en gammeldags recorder, kan det gøres på foto?

Mvh. Mathias

Brugeravatar
Gydesen
Rang: BURST MODE
Rang: BURST MODE
Kamera: Nikon D5100
Geografisk sted: Fredericia

Re: Retro video overlay eller hvad? Har brug for hjælp!

Indlæg af Gydesen » 21 okt 2013 18:04 pm

Hvis du har lidt flair for det, så tager det kun en aften at lave det i adobe after effects selv uden erfaring.

Der findes sikkert også nogle mere "børnevenlige" programmer med nogle templates man kan vælge.

MathiasKA

Indlæg af MathiasKA » 21 okt 2013 19:23 pm

Har ingen erfaring indenfor det, og er rent faktisk villig til at betale for en løsning.

Men hvis andre havde konstruktive svar, så ville det også være super.

Fordi efter min søgning, så kan man kun få et billede til at se sådan ud ved at filme med et gammelt videokamera, og så på en mærkværdig facon få denne "VHS" over på computeren?

rabba
Kamera: sony

Indlæg af rabba » 14 okt 2014 07:15 am

Jeg er helt ny her i forummet og har længe ledt efter et dansk forum, som måske kunne svare på mine mange spørgsmål vedr. foto og video - da det ikke er min stærkeste side.

Brugeravatar
rip59
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Geografisk sted: Skåne, Sverige

Indlæg af rip59 » 16 okt 2014 09:03 am

Måske kan VirtualDub klare det?

http://www.altomdata.dk/datatid/optimer ... -program/1

Rip
"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!". Internetadfærd
UV-filter = Uden Virkning filter.
ISO, Blænde og lukkertid.

Besvar