DVD til PC

Til spørgsmål og debatter om efterbehandling af video; eks. programmerne Premiere, AfterFX osv.
Besvar
Brugeravatar
Henrik9
Challenger
Kamera: Nikon D700

DVD til PC

Indlæg af Henrik9 » 12 maj 2015 16:04 pm

Jeg har mange DVD'er som jeg selv har optaget og behandlet i Adobe's Premiere og brændt på en "standalone dvd-brænder".
Når man kopierer disse, f.eks. til sin PC er optagelsen jo splittet op i:
VIDEO_TS.BUP
IFO
og
VOB
I stedet for at have mine uvurderlige optagelser af bl.a barnebarnet liggende på alle disse DVD'er, vil jeg gerne kopiere dem
over på en 1 el. 2 Tb HD, Hvorledes gøres dette således, at den f.eks. kan sættes til en USB eller HMI-indgang på f.eks. en Playstation for
afspilning?

guppy
Rang: TOPBRUGER
Kamera: OM-D E-M10

Re: DVD til PC

Indlæg af guppy » 12 maj 2015 17:25 pm

1. Download https://handbrake.fr/
  2. Tryk på "source" og vælg din dvd
  3. Tryk på et af de "presets" der er til højre
  4. Tryk på den grønne start pil
  5. Læn dig tilbage med en drink og vent
Air VPN - The air to breathe the real Internet
Gammel glas | Yashica ML 50mm f/1.4 | Konica Hexanon 40mm f/1.8 | Revuenon-special 135mm f/2.8

Brugeravatar
Henrik9
Challenger

Indlæg af Henrik9 » 13 maj 2015 08:02 am

guppy skrev:
  1. Download https://handbrake.fr/
  2. Tryk på "source" og vælg din dvd
  3. Tryk på et af de "presets" der er til højre
  4. Tryk på den grønne start pil
  5. Læn dig tilbage med en drink og vent
Mange TAK!

:cheers:

Brugeravatar
Henrik9
Challenger

Indlæg af Henrik9 » 14 maj 2015 11:06 am

Jeg kan ikke rigtig få Handbrake til at virke! På min HP laptop decoder den kun 1 titel og ikke hele disc'en!
Jeg har også prøvet på min Mac, men heller ikke her kan jeg få den til at virke, HVAD GØR JEG MON GALT?

guppy

Indlæg af guppy » 15 maj 2015 12:58 pm

Henrik9 skrev:Jeg kan ikke rigtig få Handbrake til at virke! På min HP laptop decoder den kun 1 titel og ikke hele disc'en!
Jeg har også prøvet på min Mac, men heller ikke her kan jeg få den til at virke, HVAD GØR JEG MON GALT?
Du skal vælge her titel individuelt (se title dropdown'en i billedet her under)

Billede
  1. Vælg "title"
  2. giv den et filnavn
  3. tryk "Enqueue"
Når du har gjort det for alle titler på dvd'en trykker du på start.

Beklager at jeg ikke nævnte dette men jeg kunne jo ikke vide at der vare mere end en titel på din dvd :)
Gammel glas | Yashica ML 50mm f/1.4 | Konica Hexanon 40mm f/1.8 | Revuenon-special 135mm f/2.8

Brugeravatar
Henrik9
Challenger

Indlæg af Henrik9 » 15 maj 2015 14:24 pm

guppy skrev:
Henrik9 skrev:Jeg kan ikke rigtig få Handbrake til at virke! På min HP laptop decoder den kun 1 titel og ikke hele disc'en!
Du skal vælge her titel individuelt (se title dropdown'en i billedet her under)

Billede
  1. Vælg "title"
  2. giv den et filnavn
  3. tryk "Enqueue"
Når du har gjort det for alle titler på dvd'en trykker du på start.

Beklager at jeg ikke nævnte dette men jeg kunne jo ikke vide at der vare mere end en titel på din dvd :)
TAK!
Nej, det ku' Du da ikke! De er fra en tid, hvor jeg gik meget op i det, med hjælp fra en god ven, og fik lavet en del seværdige DVD'er (syn's jeg selv :P )
Jeg kan iøvrigt stadig ikke få det til at virke! I Titel viser den kun (her i dette tilfælde) 2 titler og de kan ikke ændres.
Det er kun titel nr. 2 der vises i køen.
Den bruger laaang tid på at scanne og siger så at den sluttede uventet, prøvede igen og så kom menu'en i sort og ikke grå.
MEN da jeg trykkede på start, gik der 5 sek. og den var færdig, påstod den, men intet var gemt!
Det kan selvf. være disc'en, der er noget i vejen med, så jeg prøver en anden dag med en anden.

Menu'en set også anderledes ud her, der er f.eks. intet "summary"?
Her screen-dump:

Billede

guppy

Indlæg af guppy » 15 maj 2015 17:38 pm

Det her virker for mig når der er en dvd der skaber sig ( men det gør dog hele processen mærkbart langsommere! )

File/Fil -> Preferences/Indstillinger -> Advanced -> Use dvdnav (instead of libdvdread)

og prøv så at indlæse disken igen

Brugeravatar
Henrik9
Challenger

Indlæg af Henrik9 » 16 maj 2015 09:53 am

guppy skrev:Det her virker for mig når der er en dvd der skaber sig ( men det gør dog hele processen mærkbart langsommere! )

File/Fil -> Preferences/Indstillinger -> Advanced -> Use dvdnav (instead of libdvdread)

og prøv så at indlæse disken igen
Jeg tror, at problemerne ligger i, art jeg har forsøgt at gemme filerne i en HD, som jeg har brugt på min HP (windows' filsystem).
Det virkede fint, når jeg gemte filerne på Mac'ens egen harddisk.
Det er nok Apple's meget restriktive håndtering af "fremmede" elementer, der gør sig gældende her.
Jeg nødsages nok til at købe en HD specielt til min Mac?

Brugeravatar
Henrik9
Challenger

Indlæg af Henrik9 » 30 sep 2016 11:57 am

ClausL skrev:Behøver du at konvertere dem? Jeg ved min far har mange hjemmevideoer lavet på samme måde som dine, hvor han bare har kopieret hele dvd'en ind på hans NAS, og kan se dem direkte fra hans smart tv, eller hans Western Digital tv live boks.

edit: Hov.. det var da en halvgammel tråd..
Hvad er en NAS?

Brugeravatar
rip59
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Kamera: Nikon
Geografisk sted: Skåne, Sverige

Indlæg af rip59 » 30 sep 2016 12:18 pm

NAS = Network Attached Storage

Med andre ord, lagerplads (harddiskplads) du og andre der hjemme kan nå vi dit hjemmenetværk, kablet som trådløst.

NAS-Enheden kan typsik MEGET andet end det, altså ud over at dele lagerplads ud til alle i hjemmet. En ofte brugt egenskab de fleste NASer har er at man kan nå indholdet på NAS'en udefra, altså til eksempel se billeder på sin mobil når man er væk hjemmefra. Desuden kan der typisk også eksekveres programmer på NASen, som så pludselig kan stort set alt hvad man kan tænke sig.

Rip
"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!". Internetadfærd
UV-filter = Uden Virkning filter.
ISO, Blænde og lukkertid.

Brugeravatar
Henrik9
Challenger

Indlæg af Henrik9 » 16 okt 2016 09:54 am

rip59 skrev:NAS = Network Attached Storage

Med andre ord, lagerplads (harddiskplads) du og andre der hjemme kan nå vi dit hjemmenetværk, kablet som trådløst.

NAS-Enheden kan typsik MEGET andet end det, altså ud over at dele lagerplads ud til alle i hjemmet. En ofte brugt egenskab de fleste NASer har er at man kan nå indholdet på NAS'en udefra, altså til eksempel se billeder på sin mobil når man er væk hjemmefra. Desuden kan der typisk også eksekveres programmer på NASen, som så pludselig kan stort set alt hvad man kan tænke sig.

Rip

Mange tak! Apple har en "time machine" der tilsyneladende virker som en stor HD samt router, er det noget i dèn stil?
V.h.
Henrik

Brugeravatar
Limone
Moderator
Moderator
Kamera: Nikon D700, Panasonic Lumix LX100
Geografisk sted: Midtfyn

Indlæg af Limone » 16 okt 2016 10:02 am

Ja, "Time machine" er en automatisk back-up af din Mac til f.eks. en Timecapsule.
Man kan også selv kopiere sit fotobibliotek til harddisken på en Timecapsule.
vh
Morten Søe
You'll never walk alone

Besvar