PC./Mac - Stationær eller Bærbar

Spørgsmål/debat om computer hardware; eks. processor, RAM, bundkort, grafikkort, lydkort mv.
Sikjaerfoto

Re: PC./Mac - Stationær eller Bærbar

Indlæg af Sikjaerfoto » 01 jul 2012 11:19 am

Rolando skrev:Du vil få meget mere for pengene, hvis du vælger en godt konfigureret PC ! That's for sure.
Bl.a har mm-vision.dk nogle super fede stationære og lige så bærbare. Jeg ville dog ikke vælge en bærbar, hvis det mest er til billede redigering.
Så skal der ihf. tilkøbes en god skærm + at den bærebare skal ha' noget ordentligt hardware og min. 8GB ram af den hurtige og gode slags.

Det er lidt op til dig selv, om du vil vælge hypet udseende/styling (mac) - frem for mere "maskinkraft" (stationær windows pc)
Jeg vil æde min kasket, hvis der er nogen der kan finde en Mac med nogenlunde samme gode konfiguration (til billederedigering) - , som f.eks. nogle af de kvalitets Pc'er, som f.eks. mm-vision.dk har til fornuftige priser.

F.eks en Vision Monster med flg. konfiguration:
Ny 3.generation's cpu - i5-3570K - Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 - Gigabyte X79-UD3 motherboard
Harddisk: Seagate 500GB SATA3 6Gb/s 7200rpm Silent harddisk + et af de nye nVidia GeForce GTX670 2GB GDDR5 RAM grafikkort
Kabinet: Vision Silent miditower kabinet med støjdæmpning og ekstra køling (Der er 3 ekstra kølere som kan tilsluttes efter behov)
Strømforsyning: Raidmax RX-700AC Supersilent (80+ bronze certified)
Lyd: 7.1 High Definition Audio (Dolby Home Theater)
Drev: 22x DVD-brænder +/- Dual layer
Netkort: Gigabit Fast Ethernet 8111DL
Desuden tilvalgt flg.: Win 7 64bit installeret på OCZ 120GB SSD SATA3 + 1TB Seagate Barracuda (SATA3, 7200rpm, 6GB/s) monteret som ekstra disk.
Derudover så følger der 2 års fuld garanti !
Pris ialt 10.572 kr.

En tilsvarende Mac med samme konfiguration vil jeg påstå - løber op i noget nær det dobbelte !
Har ihf. ikke selv kunnet finde en lige så kvalificeret Mac, til noget der bare ligner ca. 11.000 kr. Er dog villig til at trække min påstand tilbage og æde min kasket, hvis en sådan findes. :wink:

Mvh. Bent
God damn it hvor er du dog belastende..!
Indtil nu har der været en rigtig fin tone, hvor folk har anbefalet PC og Mac uden at skulle kritisere det modsatte og så kommer du på banen med din reklame fra mm-vision.dk!

Du kan simpelthen bare ikke forstå, at folk kan have forskellige præferencer? At folk vælger enten Nikon eller Canon, BMW eller Audi osv.?

Har du nogensinde prøvet en Mac? For hvorfor så udtale sig? Jeg er da ikke et sekund i tvivl om, at man kan få en bedre konfigureret PC til prisen end ved Mac. Én ting er tallene på kassen, en anden ting er selve oplevelsen og der er jo åbenbart en del mennesker, der synes en Mac fungerer perfekt i brug.

Nogle er til Mac andre er til PC, that's it! Hvorfor ikke bare anbefale en PC uden at skulle svine Mac til? Ville det klæde mig at skrive, at dem der bruger PC er for fattige til at købe Mac? Nej vel? Og sådan hænger det heller ikke sammen - Folk har bare forskellige præferencer! Og jeg ved udemærket godt, at man kan få nogle suveræne PC'er, men nu er jeg bare selv blevet glad for Mac!

Sikjaerfoto

Indlæg af Sikjaerfoto » 01 jul 2012 11:22 am

Steen.P skrev:
Du kan slet ikke sammenligne en Mac og en PC på hardware.
Man kan sammenligne det med at sætte en campingvogn efter en Ferrie VS efter en traktor.
Mac er en traktor der ikke kan slides op. Pc bruger langt mere kraft på bare at køre Windows.

For 2 år siden prøvede jeg har konvertere 50GB video i Final Cut og afspillede en BluRay film samt jeg redigerede billeder i Adobe PS.
Mac mini´en den trak bare igennem uden at gå ned.
Bare at skulle konvertere 50GB video på en PC æder så mange kræfter at man stort set ikke kan andet imens. Hvis ikke den kommer med blå skærm enden. :zscared2
Denne påstand synes jeg heller ikke hører hjemme her.. Lad os nu for en gangs skyld stoppe den skide krig og så anbefale den computer vi synes om, i stedet for at nedgøre den modsatte..!

Rene@
Rang: ELITEBRUGER
Rang: ELITEBRUGER
Geografisk sted: 2880 bagsværd
Kontakt:
Galleri: Se brugergalleri

Indlæg af Rene@ » 01 jul 2012 11:25 am

RawShooter skrev:
Rene@ skrev:Det er ikke svært at sætte nye ram i http://www.youtube.com/watch?v=RDwlIKRKqoA
:goodpost: Men hvis han køber den for ny, ryger garantien! Medmindre han køber det brugt.

Har selv 16GB ram på min iMac 27 Tommer, med i7 processor og SSD hdd, køre som en drøm, lyn hurtig og reagere som den skal uden at hakke selvom jeg har PS5 & 6, LR4, internettet og diverse apps åben samtidige ;)
Der ryger ingen garanti ved selv at smide flere ram i , står endda i den manual man får med, hvordan man gør....

AsgerH
Rang: Aktiv
Rang: Aktiv
Kamera: Canon 60D

Indlæg af AsgerH » 01 jul 2012 11:34 am

Nu sidder jeg selv og redigerer på en Macbook pro, og der kunne jeg godt have ønsket mig en stationær, da det til tider bliver for småt på Macbook.

Om du skal vælge Mac eller Pc er et spørgsmål om religion, fuldstændig på sammen måde som Canon eller Nikon :) Der skal man vælge hvad man synes bedst om.

Besvar